Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

WzL schreef: zo 8 augustus 2021, 21:17 Vanochtend met een maatje een rondje gereden en wat lag het parcours er lekker bij vandaag! Chapeau voor diegene die de baan onderhouden, gisteren was de nodige regen gevallen en kon er lekker door gereden worden! Helemaal top!

Veel afwisseling ook, het is op geen moment saai. Kortom super baantje!! :-q
Vanmorgen om 7 uur een rondje zwart gedaan... het ligt er nog steeds fantastisch bij.

In een oogwenk zag ik nog een sleutel midden op het mountainbike pad liggen, iets na het stuk waar je kan kiezen om een steile klim te doen of er onderdoor te rijden. Dus mocht iemand een sleutel kwijt zijn, deze lag vanmorgen rond 7:30 dus daar op het pad. Of die er nu nog ligt is natuurlijk de vraag :-). Zelf niet aan gedacht om het op te pakken.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Gisteren ochtend rond 7 uur een rondje gedaan... het blijft saai maar de route ligt er nog steeds prima bij. We zijn maar verwend dit jaar.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Sicos schreef: wo 25 augustus 2021, 07:03 Gisteren ochtend rond 7 uur een rondje gedaan... het blijft saai maar de route ligt er nog steeds prima bij. We zijn maar verwend dit jaar.
Idem
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag een rondje zwart gedaan en tsja. Ligt er strak bij. Hier en daar een beetje mul maar dat mag vergeleken met vorige jaren absoluut geen naam hebben :bier:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vorige week ook zowel groen als zwart gereden.

Ik heb erg genoten van de omgeving en de route. Blijft gewoon een van de mooiere routes in NL.

Wel hoog racebaan niveau dus echt xc knallen maar dat is op z'n tijd ook gewoon leuk.

Daarna nog even langs Best en daarmee de 2 moeder routes van NL ook weer van het lijstje gestreept :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Menneme3eieren
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:35
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF7 / Canyon Neuron CF 9

Zondag 3/10 was er hier 26mm regen gevallen en een dag later heb ik een heerlijk rondje over de zwarte route gereden.
Slechts een handvol plassen tegengekomen maar die kon ik allemaal ontwijken zonder gekke capriolen uit te hoeven halen.
Rij hier al 21 jaar maar blijf het een heerlijke route vinden.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Menneme3eieren schreef: di 5 oktober 2021, 23:36 Zondag 3/10 was er hier 26mm regen gevallen en een dag later heb ik een heerlijk rondje over de zwarte route gereden.
Slechts een handvol plassen tegengekomen maar die kon ik allemaal ontwijken zonder gekke capriolen uit te hoeven halen.
Rij hier al 21 jaar maar blijf het een heerlijke route vinden.
Maandagmiddag ook een rondje gedaan, lag er inderdaad perfect bij. De "afdaling" naar de Roestelberg was zelfs keihard, nog nooit zo hard gegaan daar. Perfecte dag, maandag, Ik had het rijk alleen.

Rijd hier al bijna 30 jaar, al lang voordat er een officiële route was, maar blijf het een heerlijke route vinden.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Als je een pr wilt rijden is nu je kans. Racebaan!

Nog even een mevrouw geholpen die met twee dochters aan het biken was. Een vd kinders had een 26” cube met een 3x8 tourney groepje. Man man man. Derrie krom, pat krom: stelschroef stond helemaal uit waardoor die derrie de spaken in kon. Gekocht bij een webshop. Geadviseerd een lbs op te zoeken. De boel even opgelapt zodat ze verder konden maar hopelijk kopen die geen fietsen meer bij webshops zonder zelf alle gmbn tech afleveringen te kijken :tong
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Hoe ligt het er vandaag bij?
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag lag het er heel leuk bij, niet te vochtig ondanks de regen :bier:
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Majoorkees schreef: di 2 november 2021, 17:33 Vandaag lag het er heel leuk bij, niet te vochtig ondanks de regen :bier:
Inderdaad, het rijdt lekker door! Wordt het parcours nog sneller richting winter of is dit wel de max?
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Rollingforever schreef: wo 3 november 2021, 20:35
Majoorkees schreef: di 2 november 2021, 17:33 Vandaag lag het er heel leuk bij, niet te vochtig ondanks de regen :bier:
Inderdaad, het rijdt lekker door! Wordt het parcours nog sneller richting winter of is dit wel de max?
Hangt er maar net vanaf wat het type weer is;

- Is het droog en vriest het dan is het alsof je over asfalt heen knalt (hoewel je dan goed moet opletten voor spoorvorming)
- Is het heel erg nat dan kan het een grote blub zooi zijn en ga je geen snelle tijden neer zetten
- Ligt er verse sneeuw dan is het ook ontzettend leuk maar zal je ook geen super tijden neer zetten
- Dooit het na de sneeuw en gaat het weer vriezen dan kan het er echt spiegel glad zijn, momenten waarop ik niet ga aangezien ik geen zin heb om mezelf om een boom heen te vouwen

Zoals je ziet is er niet echt een eenduidig antwoord op te geven maar dat maakt deze route wel leuk.
Niet zeuren.... door fietsen
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ik wou vanmiddag t rondje weer eens rijden, maar waar ik woon valt veel regen... Dat is waarschijnlijk blub rijden in Drunen? Of valt t mee daar?!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

ijskonijn schreef: do 4 november 2021, 10:24 Ik wou vanmiddag t rondje weer eens rijden, maar waar ik woon valt veel regen... Dat is waarschijnlijk blub rijden in Drunen? Of valt t mee daar?!
Gisteren vroeg in de middag was het voor 99% droog en lag het er super bij.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat had ik niet verwacht, ik ben gisteren juist met de gravelbike de weg opgegaan omdat ik geen zin in moddervreten had :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie