Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat weet ik eigenlijk wel zeker. :wink:
Al die groepen Brabantse bosstoempende toerclubrijders zitten namelijk weer op de weg ipv op zondagochtend 9 uur massaal op LDD. Laatste keer was voor mij in de herfst en heb me toen onderweg doodgeërgerd.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Zondagochtend om half 12 gestart en het was erg rustig op de route. Heb 2 rondjes gereden op de zwarte route en had daarna helaas geen tijd meer voor de groene route.
Slecht 2 grotere groepen gezien (leken wel mtb-klasjes, 1 voor volwassenen en 1 voor kinderen) en slechts enkele solo of duo-rijders.

Het lag er heerlijk bij en op 2 mulle stukken na heb ik gewoon alles kunnen fietsen. Die mulle klim voor de roestelberg heb ik de eerste ronde nog geprobeerd te halen en halverwege gestrand. :-{ De tweede ronde ben ik er niet eens aan begonnen en ben ik meteen beginnen lopen :winkie: . Ook die oversteek waar je op 2 manieren kan oversteken, strandde ik beide keren halverwege. Toch maar eens oefenen op mijn mulle-zand-techniek :-q
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Wij waren er zondag morgen met een groep van 20 en zijn in 2 groepen gaan rijden , wellicht heb je wat van die oranje zwarte Noordbikers voorbij zien rijden.
Ik was nog nooit op dit prachtige parkoers geweest en heb enorm genoten .. ik werd een beetje uitgelachen door de plaatselijke bikers omdat ik op een starre fiets ging rijden. Ik heb uiteindelijk Zwart , groen en nog eens zwart gereden. alle zandstukjes kunnen rijden en beide keren de mulle klim boven gekomen zonder problemen.
Eerlijk is eerlijk , met vaste vork voor was wellicht wat ambitieus maar het ging prima. Ik heb lekker gereden !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

deefdeef schreef: vr 12 april 2019, 14:12 Ik las dat er deze week een natuurbrand was op LDD.
Weet iemand of dit ook in de buurt was van de vaste routes? Want wil er zondag heen gaan en als dan blijkt dat er een deel afgesloten is dan kies ik een andere route of kan ik er op z'n minst rekening meehouden.
Nou volgens mij niet, ik heb afgelopen zondag het rondje nog gedaan en er niks van gemerkt.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Thnx Sicos. Had het zelf ook al gezien, want ben gewoon gegaan. :-q
Kwam wel langs een stuk waar al eerder een brand is geweest.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

.
Laatst gewijzigd door George op wo 17 april 2019, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lees je pb's even aub.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

deefdeef schreef: wo 17 april 2019, 09:05 Thnx Sicos. Had het zelf ook al gezien, want ben gewoon gegaan. :-q
Kwam wel langs een stuk waar al eerder een brand is geweest.
Dat was een brand van vorig jaar die waarschijnlijk aangestoken was.
Niet zeuren.... door fietsen
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

jeroentune schreef: ma 15 april 2019, 15:05 Wij waren er zondag morgen met een groep van 20 en zijn in 2 groepen gaan rijden , wellicht heb je wat van die oranje zwarte Noordbikers voorbij zien rijden.
Ik was nog nooit op dit prachtige parkoers geweest en heb enorm genoten .. ik werd een beetje uitgelachen door de plaatselijke bikers omdat ik op een starre fiets ging rijden. Ik heb uiteindelijk Zwart , groen en nog eens zwart gereden. alle zandstukjes kunnen rijden en beide keren de mulle klim boven gekomen zonder problemen.
Eerlijk is eerlijk , met vaste vork voor was wellicht wat ambitieus maar het ging prima. Ik heb lekker gereden !

Afbeelding
Beetje kansloos van die plaatselijke bikers. Zelfs met de gravelbike op 700x37c bandjes is het nog wel te doen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16838
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alsof alle "plaatselijke bikers" zo reageren... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

kermit schreef: do 18 april 2019, 08:18 Alsof alle "plaatselijke bikers" zo reageren... :roll:
Nee, vast niet. Maar dat zeg ik toch ook niet?
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ha Kermit ..

Ik kan niet met zekerheid vast stellen dat het om "plaatselijke"bikers ging maar ze kende de route kennelijk goed genoeg om mij met een glimlach succes te wensen. ik vond het prima, ik ben wel wat gewend en deze route op 140 mm fully rijden is echt zwaar overdreven... maar dat is mijn mening ...

grt. Jeroen
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

jeroentune schreef: vr 19 april 2019, 12:16 Ha Kermit ..

Ik kan niet met zekerheid vast stellen dat het om "plaatselijke"bikers ging maar ze kende de route kennelijk goed genoeg om mij met een glimlach succes te wensen. ik vond het prima, ik ben wel wat gewend en deze route op 140 mm fully rijden is echt zwaar overdreven... maar dat is mijn mening ...

grt. Jeroen
Eens en ik durf zelfs te stellen dat in NL een MTB al overdreven is. Zelfs met de gewone fiets kan je ook alle routes doen. Misschien wat langzamer maar wat doet dat er toe.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Route lig er goed bij hoor ondanks het droge weer.

Niet alle bikers doen alleen rondjes in nederland eeh.
Als je maar 1 bike heb met veerweg 130+ dan pak je gewoon die fiets om in nederland je conditie op peil te houden.

Wel zonde dat er gedeeltes zijn waar veel bomen weggehaald zijn.
Is daar een specifieke reden voor geweest?

Zag gister nog wel 4 hertjes langs me rennen prachtig om te zien.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Fevo schreef: ma 22 april 2019, 09:43 Route lig er goed bij hoor ondanks het droge weer.

Niet alle bikers doen alleen rondjes in nederland eeh.
Als je maar 1 bike heb met veerweg 130+ dan pak je gewoon die fiets om in nederland je conditie op peil te houden.

Wel zonde dat er gedeeltes zijn waar veel bomen weggehaald zijn.
Is daar een specifieke reden voor geweest?

Zag gister nog wel 4 hertjes langs me rennen prachtig om te zien.

Natuurmonumenten is ook een beetje in paniek vanwege het vele bomen kappen. Donateurs en leden zeggen hun lidmaatschap op. Hopelijk helpt het en worden er in de toekomst minder bomen gekapt.
Life is short.....................enjoy it!!!
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

speedrider schreef: ma 22 april 2019, 21:15
Fevo schreef: ma 22 april 2019, 09:43 Route lig er goed bij hoor ondanks het droge weer.

Niet alle bikers doen alleen rondjes in nederland eeh.
Als je maar 1 bike heb met veerweg 130+ dan pak je gewoon die fiets om in nederland je conditie op peil te houden.

Wel zonde dat er gedeeltes zijn waar veel bomen weggehaald zijn.
Is daar een specifieke reden voor geweest?

Zag gister nog wel 4 hertjes langs me rennen prachtig om te zien.

Natuurmonumenten is ook een beetje in paniek vanwege het vele bomen kappen. Donateurs en leden zeggen hun lidmaatschap op. Hopelijk helpt het en worden er in de toekomst minder bomen gekapt.
Maar wat is de reden dat het gedaan word dan?
Plaats reactie