Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Sicos schreef: vr 3 januari 2020, 17:29
I_do schreef: vr 3 januari 2020, 13:29

Iemand die in durft te schatten of Giersbergen er morgen okay bij zal liggen? Eind van de middag?
Ja dat durf ik wel in te schatten. Ik ben vanmorgen geweest en op een enkel klein minuscuul plasje na is alles droog. Vandaag heeft het wel een beetje geregend maar dat zet geen zoden aan de dijk. Dus als het vannacht niet met bakken uit de lucht komt vallen kan je gewoon gaan MTBen zonder ook maar enigszins vies te worden.
Top dankjewel! Ik ben mijn vriendin op de MTB aan het lokken en dan is een beetje droog wel fijn.
Malc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 00:02

Ik wilde voor 2020 een jaarvignet aanschaffen. https://www.natuurmonumenten.nl/mtb/vignet
Gaat allemaal prima via de website, alleen waarom gaan die jaarvignetten op de post en die dagpassen niet?

Misschien zie ik het verkeerd, maar waarom is het jaarvignet ook niet gewoon digitaal? :-q
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik kan niet betalen, connectie naar Rabo app werkt niet. Hebben meer mensen daar last van?
Bicycle, bicycle, bicycle
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Heb geen Rabo...

Ik vind de route er momenteel super bij liggen. Geen blubberfeest meer maar heerlijk knallen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Is hier iemand die morgen de route(s) gaat rijden ?
We overwegen om zaterdag te komen.
Ik wou graag een update horen van de toestand van de paden. Wij houden echt niet van natte, slijkerige of aan gort gereden paden.
Ik moet meer dan een uur met de auto om er te komen. Vandaar.
Alvast bedankt !
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 848
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Als het zaterdag ook droog blijft zal het gewoon top zijn.
Afgelopen maandag lag het er al goed bij terwijl het zondag veel had geregend.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

lowie schreef: do 6 februari 2020, 22:57 Is hier iemand die morgen de route(s) gaat rijden ?
We overwegen om zaterdag te komen.
Ik wou graag een update horen van de toestand van de paden. Wij houden echt niet van natte, slijkerige of aan gort gereden paden.
Ik moet meer dan een uur met de auto om er te komen. Vandaar.
Alvast bedankt !
Ligt er prima bij hoor :-q .
En hopelijk blijft het droog. Veel plezier
Life is short.....................enjoy it!!!
Dirttrack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 februari 2018, 23:49
Mijn mountainbike: Prone Octane One, Carbon Chinees

Gistermorgen zwarte route gereden, lag er super bij. Als je goed zoekt kun je modder vinden maar erdoorheen fietsen hoeft niet.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

@ At1 en Speedrider :
Er was regen voorspeld voor de vroege namiddag, en vermits we van ver moeten komen en we graag een hele dag wilden fietsen hebben we het uitgesteld.
Achteraf bekeken jammer, want we hebben in onze achtertuin toch 106 km droog kunnen biken door ons eigen singletrackparadijs.
Uitstel is geen afstel, en aan jullie reactie te lezen weten we nu dat het parcours dus wat kan verdragen.
Bedankt voor de info en ik laat hier iets weten als we geweest zijn !
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

lowie schreef: za 8 februari 2020, 20:27 @ At1 en Speedrider :
Er was regen voorspeld voor de vroege namiddag, en vermits we van ver moeten komen en we graag een hele dag wilden fietsen hebben we het uitgesteld.
Achteraf bekeken jammer, want we hebben in onze achtertuin toch 106 km droog kunnen biken door ons eigen singletrackparadijs.
Uitstel is geen afstel, en aan jullie reactie te lezen weten we nu dat het parcours dus wat kan verdragen.
Bedankt voor de info en ik laat hier iets weten als we geweest zijn !
De routes Drunense Duinen zijn altijd erg snel weer droog door de zandgrond en het goede onderhoud.
Life is short.....................enjoy it!!!
Araldo
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 22:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

speedrider schreef: zo 9 februari 2020, 23:19
lowie schreef: za 8 februari 2020, 20:27 @ At1 en Speedrider :
Er was regen voorspeld voor de vroege namiddag, en vermits we van ver moeten komen en we graag een hele dag wilden fietsen hebben we het uitgesteld.
Achteraf bekeken jammer, want we hebben in onze achtertuin toch 106 km droog kunnen biken door ons eigen singletrackparadijs.
Uitstel is geen afstel, en aan jullie reactie te lezen weten we nu dat het parcours dus wat kan verdragen.
Bedankt voor de info en ik laat hier iets weten als we geweest zijn !
De routes Drunense Duinen zijn altijd erg snel weer droog door de zandgrond en het goede onderhoud.
Mijn indruk was vandaag eigenlijk het tegenovergestelde: de hele route lag bezaaid met plassen en takken. Ik kreeg niet echt de indruk dat de route goed onderhouden wordt. Naast de route was er geen plas te bekennen, maar op de route des te meer.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Niet voor het een of ander, maar het is met dit weer toch ook niet bij te houden? Het regent abnormaal veel en daarbij hebben we continue windkracht 4 minstens. En dat blijft nog wel even duren. Het is dus dweilen met de kraan open voor de diverse onderhoudsteams.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Araldo schreef: vr 21 februari 2020, 23:22
speedrider schreef: zo 9 februari 2020, 23:19

De routes Drunense Duinen zijn altijd erg snel weer droog door de zandgrond en het goede onderhoud.
Mijn indruk was vandaag eigenlijk het tegenovergestelde: de hele route lag bezaaid met plassen en takken. Ik kreeg niet echt de indruk dat de route goed onderhouden wordt. Naast de route was er geen plas te bekennen, maar op de route des te meer.
Ook wat Ad zegt. Afgelopen dinsdag een ronde gedaan, lag er keurig bij. Als woensdag en donderdag het weer een beetje hetzelfde was als bij ons noorden, dan is het niet gek dat er vrijdag plassen lagen.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Vanochtend een MTB clinic gedaan en stuk route tussen Bosch en Duin en de Rustende Jager meegepakt maar geen plassen tegengekomen daar.
Lag er prima bij vond ik.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vrijdag de route gereden. Op het stuk van de Roestelberg naar Bosch en Duin vond ik de lagere stukken, vooral het stuk parallel aan de N261, wel aan de natte kant. De rest van de route niet.
Plaats reactie