Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

LosseSchroef schreef: wo 30 juni 2021, 10:01
MJV schreef: di 29 juni 2021, 21:11
Daar heb je gelijk in. Maar het schijnt dat Natuurmonumenten de route zo glad en strak houdt omdat het de meest 'toeristische' route is in NL. D.w.z. het populairst bij nieuwe fietsers en fietsers op huurfietsen. Uitdaging zorgt dus voor ongelukken, en dat wil de landeigenaar niet. Zou mooi zijn als dat publiek dus wat meer naar 'groen' zou gaan, en zwart uitgagender kan blijven.

Maar in vergelijking met het buitenland valt NL altijd een beetje in het niet...
Zou de keuze van de "huurfietsers" voor de zwarte route ook niet komen door de startpunten? Bij de rustende jager kan je direct de zwarte route op, dat is de eerste pijl naar een route die nieuwelingen zien en dus kiezen. Ze hebben geen idee dat ze even een km over het fietspad moeten rijden om dan rechts aan groen te beginnen. Dat staat niet duidelijk aangegeven.

Een groot bord met "let op, zwarte route! Groen/beginners die kant op" zou wonderen doen.
Persoonlijk vind ik het begin stuk van groen nou ook weer niet echt beginners, dat is op sommige stukken nog technischer dan het begin van zwart als je kijkt vanuit de Rustende Jager. Op sommige stukken op groen ga je echt met een bocht van 90 graden om bomen heen.
Niet zeuren.... door fietsen
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat eerste deel van groen (vanaf de RJ komende) vind ik een van de leukste stukken van het hele spul (groen èn zwart).
Leuk stukje sturen! :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

kermit schreef: do 1 juli 2021, 09:35 Dat eerste deel van groen (vanaf de RJ komende) vind ik een van de leukste stukken van het hele spul (groen èn zwart).
Leuk stukje sturen! :)
Heel herkenbaar! Dat stukje motiveert ook om meteen volgas te gaan. 😎
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Deze week heb ik beide routes weer enkele keren gereden. Toch weer lekker om door mijn achtertuin te kachelen.
Ben de laatste twee jaren vooral veel aan het gravelen en dat heeft mede ook te maken met de achterlijke drukte in de Duinen op sommige momenten.

Heel herkenbaar dat er enorm veel geëgaliseerd is de laatste jaren. Elk beetje uitdaging is er nu wel uit geloof ik. Daarnaast vind ik het erg onhandig dat op de groene route grote hopen zand direct naast de route gepleurd zijn.
Dat maakt inhalen er niet makkelijker op. Wellicht bedoeld Natuurmankementen dat met uitdagingen :wink: .

En voor de tijd van het jaar ligt het er eens niet stoffig bij. Dat is de laatste jaren ook wel eens anders geweest.
Life is short.....................enjoy it!!!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Laatst eens op mijn oude Trek 930 geweest. Man wat een hobbels… zonder vering is dat wel heel duidelijk. Met de regen komt er wel weer wat meer weggespoeld spul dus dat is dan wel weer leuk, qua afstapjes en uitdaging :winkie:
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vanmorgen een rondje gedaan en kan niks anders zeggen dat het er super bij ligt. Je hoeft er nergens af.
Niet zeuren.... door fietsen
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Sicos schreef: wo 7 juli 2021, 14:21 Vanmorgen een rondje gedaan en kan niks anders zeggen dat het er super bij ligt. Je hoeft er nergens af.
Mooi! Vanaf morgen ben ik daar even op vakantie om de boel onveilig te maken. :D
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Het is echt een racebaan. Heerlijk! Beetje mul hier en daar maar niks vervelends. Vanavond regen dus het wordt niet té mul. Super :-q
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Majoorkees schreef: za 10 juli 2021, 18:39 Het is echt een racebaan. Heerlijk! Beetje mul hier en daar maar niks vervelends. Vanavond regen dus het wordt niet té mul. Super :-q
Klopt! Had eergisteren zelfs een pr-tje op groen.
Door al dat onderhoud ligt de baan er veel vaker sneller bij dan vroeger.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

van Tuyl schreef: za 10 juli 2021, 23:20
Majoorkees schreef: za 10 juli 2021, 18:39 Het is echt een racebaan. Heerlijk! Beetje mul hier en daar maar niks vervelends. Vanavond regen dus het wordt niet té mul. Super :-q
Klopt! Had eergisteren zelfs een pr-tje op groen.
Door al dat onderhoud ligt de baan er veel vaker sneller bij dan vroeger.
Nu zal het wel niet meer zo'n racebaan zijn, het regent hier (in de buurt van de Rustende Jager) al sinds gisterenavond non stop.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Gisteren was het heel prima maar het zal nu idd wel blubberen zijn. Maar volgende week wordt het wat langer droog volgens de meteodeskundigen.... dus ik ga een regenjas bekijken :winkie:

https://www.youtube.com/watch?v=r0tl8ZP-qk8
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Ondertussen al weer 70mm gevallen sinds middernacht dus het zal niet echt droog meer zijn :-)

Afbeelding
Niet zeuren.... door fietsen
De_Veug
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 11:13

Hoe ligt de Groene route erbij na alle regen van afgelopen week? Wij zijn in de buurt op vakantie en willen er eerdaags een rondje doen met de kinderen!
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

De_Veug schreef: za 17 juli 2021, 08:32 Hoe ligt de Groene route erbij na alle regen van afgelopen week? Wij zijn in de buurt op vakantie en willen er eerdaags een rondje doen met de kinderen!
Mijn buurman heeft vanmorgen op de route gereden en het is gewoon droog, al het water van afgelopen donderdag is al weer weg.
Niet zeuren.... door fietsen
De_Veug
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 11:13

Het lag er perfect bij!
Plaats reactie