Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

kermit schreef: do 4 november 2021, 11:23 Dat had ik niet verwacht, ik ben gisteren juist met de gravelbike de weg opgegaan omdat ik geen zin in moddervreten had :D
Gravel heb ik gisteren gereden, net terug van Drunen. In het begin was het top... daarna werd het Flop :winkie: . Lag er echt geweldig bij, totdat ik het 2e deel ging rijden en het flink begon te regenen vanaf Rustende Jager. Hopelijk droogt het snel weer op.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Gisteren bleef het droog....maar ik reed bij Terheijden in de zon weg en heb na Waalwijk alleen maar mist gezien. Tis niet altijd feest op de LDD :bier: ......maar blijft wel mooi rond die zandvlakte.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ik heb achteraf zeker wel genoten, maar ik had geen zin om 3 rondjes te rijden met al die plassen. Dus dat doen we de volgende keer dan maar.
Wel effe beetje doorgereden om warm te blijven, en lokale TGV voor te blijven (elektrische mtb :winkie: ).
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Die TGV had ik woensdag kunnen zijn :-D .....maar ook dan blijf je me makkelijk voor :winkie:
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

MonkeyRider schreef: do 4 november 2021, 19:53 Die TGV had ik woensdag kunnen zijn :-D .....maar ook dan blijf je me makkelijk voor :winkie:
Uhm, zal ik eerlijk zijn...? Ik moest echt wel flink mijn best doen. :lol:
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Sicos schreef: do 4 november 2021, 08:39
Rollingforever schreef: wo 3 november 2021, 20:35

Inderdaad, het rijdt lekker door! Wordt het parcours nog sneller richting winter of is dit wel de max?
Hangt er maar net vanaf wat het type weer is;

- Is het droog en vriest het dan is het alsof je over asfalt heen knalt (hoewel je dan goed moet opletten voor spoorvorming)
- Is het heel erg nat dan kan het een grote blub zooi zijn en ga je geen snelle tijden neer zetten
- Ligt er verse sneeuw dan is het ook ontzettend leuk maar zal je ook geen super tijden neer zetten
- Dooit het na de sneeuw en gaat het weer vriezen dan kan het er echt spiegel glad zijn, momenten waarop ik niet ga aangezien ik geen zin heb om mezelf om een boom heen te vouwen

Zoals je ziet is er niet echt een eenduidig antwoord op te geven maar dat maakt deze route wel leuk.
Dank je! Komende maanden maar ff uitproberen. Gistermiddag reed lekker door, maar ik hoop er nog een minuutje af te kunnen snoepen.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Rollingforever schreef: do 4 november 2021, 20:41
Sicos schreef: do 4 november 2021, 08:39

Hangt er maar net vanaf wat het type weer is;

- Is het droog en vriest het dan is het alsof je over asfalt heen knalt (hoewel je dan goed moet opletten voor spoorvorming)
- Is het heel erg nat dan kan het een grote blub zooi zijn en ga je geen snelle tijden neer zetten
- Ligt er verse sneeuw dan is het ook ontzettend leuk maar zal je ook geen super tijden neer zetten
- Dooit het na de sneeuw en gaat het weer vriezen dan kan het er echt spiegel glad zijn, momenten waarop ik niet ga aangezien ik geen zin heb om mezelf om een boom heen te vouwen

Zoals je ziet is er niet echt een eenduidig antwoord op te geven maar dat maakt deze route wel leuk.
Dank je! Komende maanden maar ff uitproberen. Gistermiddag reed lekker door, maar ik hoop er nog een minuutje af te kunnen snoepen.
Een minuutje is best wel wat. Ligt een beetje aan je tijd natuurlijk. Ik heb zwart vorige week nog een keer op tempo gereden vanaf de drie linden, tegen vijven is het vaak wat rustiger. Al zul je nu wat vroeger moeten gaan, vanwege de zonsondergang.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

van Tuyl schreef: do 4 november 2021, 23:34
Een minuutje is best wel wat. Ligt een beetje aan je tijd natuurlijk. Ik heb zwart vorige week nog een keer op tempo gereden vanaf de drie linden, tegen vijven is het vaak wat rustiger. Al zul je nu wat vroeger moeten gaan, vanwege de zonsondergang.
Een minuut is inderdaad wel wat. Hoop met wat regelmaat fietsen en zonder verkeer toch nog een keer onder het uur te komen. Kan ook een klimmetje schrappen zoals scott mountain, maar dat voelt toch wat flauw.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Rollingforever schreef: vr 5 november 2021, 08:52
van Tuyl schreef: do 4 november 2021, 23:34
Een minuutje is best wel wat. Ligt een beetje aan je tijd natuurlijk. Ik heb zwart vorige week nog een keer op tempo gereden vanaf de drie linden, tegen vijven is het vaak wat rustiger. Al zul je nu wat vroeger moeten gaan, vanwege de zonsondergang.
Een minuut is inderdaad wel wat. Hoop met wat regelmaat fietsen en zonder verkeer toch nog een keer onder het uur te komen. Kan ook een klimmetje schrappen zoals scott mountain, maar dat voelt toch wat flauw.
Vaker rijden, dan lukt onder het uur, vast en zeker!! Ik rij hem inmiddels makkelijk onder het uur.
Als je cheat telt je tijd niet, maar mijn mening.
Al kan ik op mijn Garmin zien dat er mensen bij zijn die dat wel doen.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Onder het uur… dan moet ik nog aardig trainen vrees ik :-)

Het ligt er nu wel heel mooi bij. Nog een interessante fiets gezien dit weekend. Een fully met een prototype versnellingsbak bij het bracket, en een riemaandrijving. Schakelde geweldig voor zover ik kon zien, ik moest aan de trapfrequentie zien dat er iets veranderde.
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Ik heb deze middag een rondje gereden op de fatbike. Het ligt er heel erg mooi bij nu :-q
Nu ook op een gravelbike... :o
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Majoorkees schreef: ma 8 november 2021, 15:22 Onder het uur… dan moet ik nog aardig trainen vrees ik :-)

Het ligt er nu wel heel mooi bij. Nog een interessante fiets gezien dit weekend. Een fully met een prototype versnellingsbak bij het bracket, en een riemaandrijving. Schakelde geweldig voor zover ik kon zien, ik moest aan de trapfrequentie zien dat er iets veranderde.
Geen Pinion?
https://pinion.eu/en/

Wordt oa gebruikt door "ons eigen" 11Ants in hun custom titanium bikes:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Dat logo lijkt er wel heel veel op dus misschien was het elkaar onder het rijden schreeuwend proberen te verstaan oorzaak van wat ruis tussen zender en ontvanger. Hersenverweking aan mijn kant kan ook zomaar. Ik denk dat het idd een Pinion was, want ook de kabelgeleiding zag er hetzelfde uit als op de site van 11ants :-q
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Route ligt er super bij.
Einde de dag een rondje gedaan, was wel redelijk druk.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

https://mobile.twitter.com/bosw8erLuc/s ... 6375952385

had in het donker wat moeite de bordjes te volgen, ben er hier maaraf gegaan :bier:
Plaats reactie