Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Sicos schreef: zo 11 september 2022, 14:01 Vanmorgen een ronde zwart gedaan, de regen van de afgelopen dagen heeft fantastisch zijn werk gedaan. Het ligt er erg goed bij, nog wel ietsjes nat maar amper plassen en je hoeft er echt nergens af. Zelfs de afdaling bij de Roestelberg kan je in sneltreinvaart nemen.
Inderdaad! Die afdaling gaat nu weer zo rap dat je somsi links van die boom uitkomt ipv rechts bij de roestelberg! 😂 Vandaag lag er 1 boom over het parcours een stukje na de afdaling van scott mountain. Hopelijk leest de onderhoudscrew mee.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Rollingforever schreef: do 15 september 2022, 21:21
Sicos schreef: zo 11 september 2022, 14:01 Vanmorgen een ronde zwart gedaan, de regen van de afgelopen dagen heeft fantastisch zijn werk gedaan. Het ligt er erg goed bij, nog wel ietsjes nat maar amper plassen en je hoeft er echt nergens af. Zelfs de afdaling bij de Roestelberg kan je in sneltreinvaart nemen.
Inderdaad! Die afdaling gaat nu weer zo rap dat je soms links van die boom uitkomt ipv rechts bij de roestelberg! 😂 Vandaag lag er 1 boom over het parcours een stukje na de afdaling van scott mountain. Hopelijk leest de onderhoudscrew mee.
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Vandaag heerlijk gereden op de zwarte route! Wat een mooie route. 😎👍Was nog best rustig ook!
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Mocht er iemand een Finenzo (blauw en groen) windstopper gevonden hebben dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ekivits schreef: zo 25 september 2022, 19:21 Vandaag heerlijk gereden op de zwarte route! Wat een mooie route. 😎👍Was nog best rustig ook!
Ik heb hem zondag ook voor het eerst in jaren weer gedaan. De zuidkans vind ik toch wel erg saai, dan weer terugdraaiend naar de Roestelberg is altijd wel vermakelijk met die korte klimmetjes enzo erin.
Baan lag er fantastisch bij na de regen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

daniel1975 schreef: wo 28 september 2022, 11:59
Ik heb hem zondag ook voor het eerst in jaren weer gedaan. De zuidkans vind ik toch wel erg saai, dan weer terugdraaiend naar de Roestelberg is altijd wel vermakelijk met die korte klimmetjes enzo erin.
Baan lag er fantastisch bij na de regen.
Daar is een simpele oplossing voor, als je de zuidkant erg saai vindt (??): harder fietsen, dan wordt het vanzelf spannend.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag een reessbaan dus die snelheid verhogen gaat prima!

Ik vind de zuidkant niet saai overigens. jaren geleden lagen er een paar stukjes die vrijwel recht waren maar dat is allang niet meer. Van nature is er iets minder hoogteverschil maar ja.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ik ben benieuwd hoe het erbij ligt... Iemand recent geweest?
Oetri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 22 juni 2021, 10:55
Mijn mountainbike: Scalpel 2

Gisteren nog net tussen ongeveer 18.00 en 19.00 rondje zwart gereden . ronde ligt er top bij. Afgelopen dagen is er op diverse plekken tussen Bosch en Duin en de Rustende jager onderhoud gepleegd. Gaten gevuld en opgehoogd. Was voor mij niet noodzakelijk maar denk dat voor behoud van de route het niet verkeerd is.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

ijskonijn schreef: di 11 oktober 2022, 22:23 Ik ben benieuwd hoe het erbij ligt... Iemand recent geweest?
Vanmorgen halve zwart en hele groen gedaan en dat lag er prima bij. Ook op groen is onderhoud gepleegd.
Niet zeuren.... door fietsen
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Sicos schreef: wo 12 oktober 2022, 18:17
ijskonijn schreef: di 11 oktober 2022, 22:23 Ik ben benieuwd hoe het erbij ligt... Iemand recent geweest?
Vanmorgen halve zwart en hele groen gedaan en dat lag er prima bij. Ook op groen is onderhoud gepleegd.
:-q

Lag er vandaag inderdaad goed bij. Er was zelfs onderhoudsploeg bezig...
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Paar plasjes vandaag op de baan, maar desondanks kon je goed doorrijden! De stukken die aangepakt zijn door de onderhoudsploeg zijn al goed aangereden, de grip is prima. Zal morgen wel een feest zijn als de plasjes weg zijn en het weer als vandaag is. :bier:
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Rollingforever schreef: di 18 oktober 2022, 16:40 Paar plasjes vandaag op de baan, maar desondanks kon je goed doorrijden! De stukken die aangepakt zijn door de onderhoudsploeg zijn al goed aangereden, de grip is prima. Zal morgen wel een feest zijn als de plasjes weg zijn en het weer als vandaag is. :bier:
Afgelopen zondag geweest en het was lekker doorknallen op de zwarte route.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Sicos schreef: di 25 oktober 2022, 06:55
Rollingforever schreef: di 18 oktober 2022, 16:40 Paar plasjes vandaag op de baan, maar desondanks kon je goed doorrijden! De stukken die aangepakt zijn door de onderhoudsploeg zijn al goed aangereden, de grip is prima. Zal morgen wel een feest zijn als de plasjes weg zijn en het weer als vandaag is. :bier:
Afgelopen zondag geweest en het was lekker doorknallen op de zwarte route.
Dinsdag middag geweest, lag er prima bij. Sommige stukjes waren zelfs een beetje zanderig maar je hoefde er nergens af.

Op de route tussen het fietspad (wat je als eerste tegen komt na de Rustende Jager) en Scott mountain waren ze bezig met een mini graver om de route te verbeteren.
Niet zeuren.... door fietsen
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Route is nu bijna volledig geasfalteerd. Vering op je fiets is niet meer noodzakelijk. Onderhoud is waarschijnlijk wel op zijn plaats, maar elke boomwortel of kuil elimineren vind ik jammer. Het natuurlijke karakter die de route ooit had is niet meer.
Plaats reactie