Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
marcvv
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 20:56
Mijn mountainbike: Trek procaliber

yougo1983 schreef:Normaal gesproken rij ik op het parcours van Schoorl met de bike. Nu vertoef ik eind augustus in de buurt van de drunense duinen. Wellicht is de vraag stellen, de vraag beantwoorden maar is het de moeite waard om de mtb mee te nemen? Wat kan je verwachten van de drunense duinen? Is het technisch qua bochten of is het meer voor de boswielrenner zoals op Schoorl(wat ook meer aan mij besteed is). Zitten er nog wat hoogtemeters in het parcours of voornamelijk vlak?
ik zou zeker de fietsen meenemen. Is de LDD niet te doen dan kan je hier goed uit de voeten met de racefiets. Ik rijd ook met name op Schoorl en de LDD (is min of meer mijn thuisbasis). Van beide routes geniet ik steeds weer en beide routes hebben stukken waar ik steeds van baal. Maar mijn favoriet is toch Schoorl. Schoorl start ik altijd bij de Berenkuil en vind ik vanaf dat punt, op een paar stukken na, pas echt leuk worden als ik de schapenhekken heb gehad. Vergeleken met Schoorl is de LDD vlak. Schoorl heeft toch wel een paar klimmen (met de altijd fijne Nok) waar ik keer op keer helemaal stuk ga. Bepalend of het heerlijk is of balen is hoe de route er bij ligt. Schoorl is nu ruk en de LDD laat ik ook even links liggen. Maar als je hier niet al te vaak komt zou ik zeker de LDD doen. Groen in combinatie met zwart en als je het niet erg vindt om af en toe te klunen kan je je hier prima vermaken.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

kermit schreef:Ik weet niet waar je dan precies staat, en wat je eventueel nog wilt rijden (met de auto) maar Dorst en Best zijn routes die misschien wel meer de moeite waard zijn dan de LDD. Dorst bestaat uit drie routes die makkelijk te koppelen zijn, met veel bochtenwerk en zeer goed onderhouden.
Best bestaat uit twee routes die ook dicht bij elkaar liggen en de laatste jaren is het daar -itt de LDD- juist leuker geworden.

Hoewel landschappelijk de LDD heel fraai zijn is de route in de afgelopen jaren imo wel wat achteruit gegaan qua rijtechnische uitdagingen. Maar als je er voor het eerst bent denk ik toch wel de moeite waard hoor, het is niet alleen maar brede paden rechtdoor vlammen.
Ook zeker af en toe om je heen kijken, en waarom niet op de relaxte toer nog een terrasje onderweg pikken... er zijn er vier waarvan twee zelfs pal aan de route :-)
(De Roestelberg en De Rustende Jager, voor Bosch en Duyn of De Drie Linden moet je even van de route af).
Dorst is half afgesloten en de andere helft schijnt ook erg slecht te zijn, dus daar zou ik niet te hard op inzetten..
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Remmes schreef:Natuurmonumenten heeft zslfs met het idee gespeeld om.fatbikes te verbieden in hun bossen.
...........
Gelukkig zijn we in regio Utrecht gezegend met het mountainbikeminnende SBB :D
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Remmes schreef:Natuurmonumenten heeft zslfs met het idee gespeeld om.fatbikes te verbieden in hun bossen.
...........
:~ :~ :~ De fiets met de laagste druk per vierkante centimeter verbieden :~ :o :~ Als er één type mtb is dat weinig beschadigt is het wel de fatbike. Of komt het door jouw manier van rijden? :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

BM'09 schreef:
Remmes schreef:Natuurmonumenten heeft zslfs met het idee gespeeld om.fatbikes te verbieden in hun bossen.
...........
Gelukkig zijn we in regio Utrecht gezegend met het mountainbikeminnende SBB :D
De juiste woorden, +1 :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

BM'09 schreef:
kermit schreef:Ik weet niet waar je dan precies staat, en wat je eventueel nog wilt rijden (met de auto) maar Dorst en Best zijn routes die misschien wel meer de moeite waard zijn dan de LDD. Dorst bestaat uit drie routes die makkelijk te koppelen zijn, met veel bochtenwerk en zeer goed onderhouden.
Best bestaat uit twee routes die ook dicht bij elkaar liggen en de laatste jaren is het daar -itt de LDD- juist leuker geworden.

Hoewel landschappelijk de LDD heel fraai zijn is de route in de afgelopen jaren imo wel wat achteruit gegaan qua rijtechnische uitdagingen. Maar als je er voor het eerst bent denk ik toch wel de moeite waard hoor, het is niet alleen maar brede paden rechtdoor vlammen.
Ook zeker af en toe om je heen kijken, en waarom niet op de relaxte toer nog een terrasje onderweg pikken... er zijn er vier waarvan twee zelfs pal aan de route :-)
(De Roestelberg en De Rustende Jager, voor Bosch en Duyn of De Drie Linden moet je even van de route af).
Dorst is half afgesloten en de andere helft schijnt ook erg slecht te zijn, dus daar zou ik niet te hard op inzetten..
Da's waar, had even niet stilgestaan bij de extreme droogte.
Best zal daar waarschijnlijk ook wel flink last van hebben.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

De laatste keer dat ik Best gefietst heb is begin juli geweest. Groen ging op dat moment nog wel, maar rood niet meer. Vooral het tweede technische deel was heel erg mul, waardoor sommige bochten al helemaal kapot gereden waren. Ook de drop lag toen half uit elkaar. Vanaf dat moment ben ik er niet meer geweest. Er is hier in de buurt wel wat regen gevallen, maar of dat nu geholpen heeft...?
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Ik ben gisteren na een tijdje weer geweest in de LDD. Lag er prima bij!
Ik heb weinig gemerkt van de droogte op een kleine kuilen na, maar die waren ook prima te doen. Ook het stuk net voor de Roestelberg lag er m.i. zoals altijd bij...
Blijft een top route! Genieten :D :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vandaag (zondag) lag het er prima bij, nergens meer hoeven afstappen.
Niet zeuren.... door fietsen
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Ben in de LDD langere tijd niet wezen mountainbiken. Zo gemakkelijk heb ik het hier nog nooit meegemaakt dacht ik het eerste 1/2 uur vertrekkende vanuit giersbergen (zwarte route). Harde ondergrond en elk kuiltje gladgestreken. Ik persoonlijk vind dit zonde. Meer richting de rustende jager had moeder natuur gelukkig wel wat hindernisjes gemaakt. Van de rustende jager tot giersbergen is weer elke uitdaging van weleer strak getrokken. Het duinen (zand) karakter is met het vele leem volledig verdwenen. Je zou er bijna door off piste gaan !! Tot zo ver het gemopper. Ik heb heerlijk gefietst :-)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

gertjanzelf schreef:Tot zo ver het gemopper. Ik heb heerlijk gefietst :-)
Dat laatste daar gaat het toch om.
Waarom moet het allemaal een zogenaamde moeilijkheid hebben. Wie dat zoekt: daar zijn de bike-parken geschikt voor. Routes door een natuur gebied als de LDD dienen bij voorkeur gemakkelijk te zijn zodat ook de minder vaardigen leuk kunnen fietsen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Vandaag voor het eerst sinds een jaar weer op de mtb (nieuwe 29 inch), heerlijk gereden in de duinen. Leek wel een racebaan met her en der een paar boomwortels, maar super te rijden!
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Om op de topictitel terug te komen; het ligt er lekker bij.
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

Druk?
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

bianchi5555 schreef:Druk?
Zaterdagochtend j.l. 9.30-11.00 viel het qua drukte alleszins mee. Ongeveer 5 anderen tegen gekomen.
Plaats reactie