Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ray Duijn schreef:Uh .. de steil(st)e afdaling heeft niet echt switchbacks ... het is meer een niet al te scherpe haarspeldbocht als het ware. Als jij het ten minste hebt over de afdaling net na de start en vlak voor het eerste bruggetje. De enige 2 echte switchbacks zitten (direct opeenvolgend)
Blijkbaar switchback genoeg dat je voet van het pedaal af moet......
Oorspronkelijk was deze afdaling leuker (zat toen nog niet in de vaste route) met verschillende drops, rollers en jumps. maar al snel na de aanleg kwam het bikepark waardoor de TTF overbodig zijn geworden.
Maar zoals ik al zei, SW is een best technisch rondje idd. Ik kom er vooral niet meer door ontbreken van lengte en natuur. Hoort voor mij echt wel bij een dagje mountainbiken.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben er dit jaar helaas nog niet geweest.
Is voor mij toch altijd een mooi 80km rondje vanuit huis.
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Spaarnwoude heeft een heleboel natuur hoor !
Als je niet oppast lig je zo in de bramenstruiken :D
En eind augustus pluk ik die helemaal leeg ... jammie :tong
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ray Duijn schreef:Spaarnwoude heeft een heleboel natuur hoor !
Als je niet oppast lig je zo in de bramenstruiken :D
En eind augustus pluk ik die helemaal leeg ... jammie :tong
Bedoel je de BBQ slalom?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gisteren 91km uit-en-thuis. Statusupdate: 't ligt er schitterend bij. Gewoon gaan.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik was er gisteren ook. Alles inderdaad droog. Als er nou een paar bordjes geplaatst worden ... dan is het top. Kan iedereen deze zeer uitdagende route rijden.
Afdaling van de uitzicht-heuvel was nog even met een lint afgezet, maar dat leek me achteraf wat overdreven. Daan kun je gewoon naar beneden.
Langs de vele BBQ'ende mensen kreeg ik wel erg trek trouwens :lol:

Minder lollig was dat ik aangevallen werd door een loslopende hond. :( Ik kon maar ternauwernood en zonder vallen wegrijden. Beest bleef me in de 'pas op gevaarlijke bocht' achtervolgen en ik ging daar met dik 40 km/u dan ook slippend bijna onderuit. Man, dat was niet leuk :cry:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Pas op gevaarlijke bocht? Die heb ik zeker over het hoofd gezien... En inderdaad, bordjes zouden (iets) beter kunnen, maar als je overal óf rood (makkelijk) óf zwart (minder makkelijk) aanhoudt, zit je goed. Soms staan de paaltjes wat ongelukkig door het hoog opkomende onkruid, maar mij viel het niet tegen. Ben iig nergens fout gereden.
Ben ook van het rechterpad gegaan op de uitzichtsheuvel - lint lag wel op de grond maar begreep de bedoeling ervan niet. Maar ja, onderop kom je praktisch op dezelfde plek uit, dus ach...

En had op Strava op verscheidene delen toch de tweede tijd van de dag! Ha! Van de vijf man die strava aan hadden...;). Wie de eerste was? M'n fietsmaat potverrrrr....!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Hebben de heren deze keer wel allemaal correct de route gevolgd trouwens ?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik zou zeggen, check mijn rondje even :)

https://www.strava.com/activities/599641909
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wat is dat voor insinuatie :lol: ?

Ja, naar beste eer en geweten de route helemaal correct gevolgd - zwarte bordjes. En anders, oordeel zelf: https://www.strava.com/activities/599007835" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel ver inzoomen;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Haha sorry kapitein .... iets met stuurlui aan wal ?! :lol:
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Dat strava eens bekeken : ik zie alleen maar rechte lijnen lopen en dan nog geeneens in de buurt van de route haha ..... tsja die segmenten zullen dus ook wel niet kloppen :-?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb die van PaneVino en mezelf vergeleken... Hij heeft daar toch de boel wat anders gevolgd dan ik. Ik vermoed dat Pane na de afdaling van het uitzichtspunt, wanneer je meteen weer het bos induikt voor wat gepunnikt, bij het uitkomen van dat bosje niet meteen het asfalt is overgestoken voor nog meer gepunnik - of wel, maar aan het einde van dat gepunnik mogelijk meteen rechtdoor naar de start is gegaan. Ik ben daar over het gras verder omhoog richting de twee grote schijven met de trap ertussen gereden, en daar weer naar beneden om vervolgens over het asfalt weer terug te buigen naar de start...

Wie snapt 'm nog? Hahaha!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Dan kan ik jullie nu officieel mededelen dat BEIDE heren dus NIET de correcte route hebben gevolgd :((
Zo te horen rijden jullie een halve route : de zonneschijven liggen nog geeneens op de route immers !!!
Ik snap hem wel hoor : als jullie het bosje bij de parkeerplaats uit komen , dan moeten jullie rechtsaf over 300m asfalt langs de schijven , langs de klimmuur en 50m. na de kruising duik je dan weer rechtsaf in een gruisafdaling .....etc , etc , etc ......
Bij deze de uitnodiging voor pane vino en de kapitein om eens samen te rijden , dan kan ik op de route een en ander uitleggen :-q
Uh alleen geen vragen over "de rode route" graag : die rijd ik nooit , zwart is de standaard.
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Die strava rit van panevino lijkt er wel enigszins op trouwens !
Plaats reactie