Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Bottecchia schreef: ma 27 juli 2020, 17:42 Dat probleem met festivals is volgens mij voorlopig opgelost. :wink:

Ik ben hier nog nooit geweest maar als ik de berichten hier zo lees is het toch best de moeite om eens langs te gaan. Is mooi te combineren met een bezoekje aan dat kunstwerk en klimmuur in één want daar ben ik ook nog nooit geweest.
En dan vergeet je het bikepark nog, deze ligt niet meer in de route van Spaarnwoude maar op een "afgesloten" terrein van Snowworld.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: ma 27 juli 2020, 18:40 Extra uitdaging. Bolder kit mee in de Camelbak. Muurtje over inclusief fiets, en verder. :-q
Welke boulder kit ....... https://youtu.be/v_fom9h8CB0?t=52 ......
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Bottecchia schreef: ma 27 juli 2020, 17:42 Dat probleem met festivals is volgens mij voorlopig opgelost. :wink:

Ik ben hier nog nooit geweest maar als ik de berichten hier zo lees is het toch best de moeite om eens langs te gaan. Is mooi te combineren met een bezoekje aan dat kunstwerk en klimmuur in één want daar ben ik ook nog nooit geweest.
Klimmuur kan je (volgens Rick Koekoek) ook gewoon fietsen hoor, zeg maar miljoenmiljard black diamond :o :o :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 27 juli 2020, 20:26
Tijgerhaai schreef: ma 27 juli 2020, 18:40 Extra uitdaging. Bolder kit mee in de Camelbak. Muurtje over inclusief fiets, en verder. :-q
Welke boulder kit ....... https://youtu.be/v_fom9h8CB0?t=52 ......
Zie je, kan prima in de route. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

:o

Ik geloof dat ik beide sporten toch maar gescheiden blijf beoefenen. :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Oké, je mag smokkelen. De muur, aantikken, en verder op de fiets.
◼︎ Go round the outside.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Hoop toch echt dat er niet teveel wordt gedaan aan Spaarnwoude. Het is voor mij altijd een beetje de rebel onder de routes met veel zelfgebouwde houtje touwtje features, verborgen trails en kunstmatige obstakels. Een regenbui en het is een spekgladde modderbaan, twee dagen zon en t is zo droog als de Gobi woestijn. Heerlijk, niets meer aan doen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nog mensen hier die meedoen aan de XC race of de 3uurs estafette race 12 & 13 september 2020?

www.mtbfestival.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik zag dat ze Spaarnwoude nu verbeteren door dit soort dingen aan te brengen:

Afbeelding

Afbeelding

Deze verbetering van de toegankelijkheid van de route lijkt mij prima.

Plaatjes met 'jump' en 'steile afdaling' suggereren in ieder geval dat deze blijven.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 28 juli 2020, 00:35 Nog mensen hier die meedoen aan de XC race of de 3uurs estafette race 12 & 13 september 2020?

www.mtbfestival.nl
Wel een keer leuk om aan mee te doen. Eens kijken of ik wat vrijwilligers kan charteren...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Vanavond nog net voor het licht op was wat rondjes kunnen rijden. Sorry nog voor de mensen die pilonnen hadden neergelegd op de afdaling van de startheuvel. Ik probeerde hem wat rapper te nemen dan vorige keer en had niet verwacht dat er een verrassing zou liggen. Denk dat ik ze allemaal geraakt heb. Tip voor de volgende keer: zet er bovenaan een of twee naast de trail dan weten we dat er iets is dat aandacht vereist.

Verder was het weer ouderwets braamstruiken (en -plukkers) ontwijken, lekker stoffig en daardoor een tikkeltje glad maar ligt het er gewoon weer prachtig bij.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Hee dan heb ik je zien langskomen, je ging er lekker doorheen :-q
Ik was aan het meetrainen bij MTB Noordwest, dat is ip elke woensdagavond vanaf 19.30u
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
v_schultinge

Vandaag even 3 rondjes gedaan. Het was heerlijk rijden. Het zonnetje scheen en omdat de 3-nations cup net was geweest, waren er geen takken en overhangend struikgewas.

Het zal met de aankomende regen wel één van de laatste keren dit jaar zijn. Zodra de natte periode begint wijk ik liever uit naar Schoorl.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Eergisteren lekker een paar rondjes gereden. Het was niet druk en prima te doen wat betreft braamstruiken. Maar ik loop net langs m’n fiets en zie 10 (!) vochtige plekken op mijn achterband waar wat sealant naar buiten is gekomen :o
v_schultinge

Oli4k schreef: ma 21 september 2020, 18:20 Eergisteren lekker een paar rondjes gereden. Het was niet druk en prima te doen wat betreft braamstruiken. Maar ik loop net langs m’n fiets en zie 10 (!) vochtige plekken op mijn achterband waar wat sealant naar buiten is gekomen :o
Op mijn Vittoria Mezcals’s nergens last van.
Plaats reactie