Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
v_schultinge

12. Augustus gaan de events in Spaarnwoude weer van start, beginnend met Dance Valley en nog 2 weekenden met festivals. Dus ik gok dat ze volgende week gaan beginnen met hekken neerzetten waardoor het MTB-parcours niet te gebruiken is.

Jammer, want het parcours is echt super op het moment.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Vanmorgen voor het eerst sinds jaren weer een op Spaarnwoude geweest en dat is redelijk goed bevallen.
Leuke klimmetjes (die na 3 rondjes toch wel pijnlijk worden) en afdalingen.
De route was mooi droog alleen af en toe wat last van de bramen takken die uitsteken.
Wat mij wel stoort is de echt belabberde bepijling. Op 2 of 3 belangrijke punten is het gewoon gokken.
Vooral rond de uitkijktoren is het lastig, als je van de achterkant omhoog klimt is het dus links af tussen de bomen door naar beneden, kom je daarna op een splitsing moet je wel rechtsaf terug omhoog naar de uitkijktoren daar aangekomen links weer naar beneden bijna beneden rechts af langs die verroeste bulldozer. (ik neem aan dat het zo hoort, als het niet zo is hoor ik het graag)
Conclusie, uitdagende route waar je totaal naar de klote kan gaan, een paar pijltjes erbij en het is top.
SimonL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 14:27

v_schultinge schreef:12. Augustus gaan de events in Spaarnwoude weer van start, beginnend met Dance Valley en nog 2 weekenden met festivals. Dus ik gok dat ze volgende week gaan beginnen met hekken neerzetten waardoor het MTB-parcours niet te gebruiken is.

Jammer, want het parcours is echt super op het moment.
Weet iemand of de parcours toegangelijk is op dit moment, ivm de evenementen?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als je geluk hebt een half rondje, maar uit voorzorg zou ik het niet riskeren.

Vandaag Dance valley geweest, dat zal afgebroken moeten worden, maar dan komen er nog 2 festivals aan.

Maar vorig jaar was er nog een half rondje te rijden, rond de ski heuvel dus.
SimonL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 14:27

Ok bedankt. Het is een mooi 50km rit heen en terug, dus ik zal sowieso langs rijden om te kijken
SimonL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 14:27

Update: Alle ingangspunten die ik probeerde waren geblokkeerd, dus ja, best een paar weken wachten....
Rob99
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 11:48

Weet iemand of de route weer berijdbaar is of dat alles nog in de hekken staat?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Laatste festival was gisteren, dus ik neem aan dat ze nog wel bezig zijn met afbreken.
Rob99
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 11:48

Bedankt voor je reactie

Ben er ook bang voor. Dan maar uitwijken naar een andere track
Gebruikersavatar
Mrcrown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 6 juni 2017, 19:41
Mijn mountainbike: Cube Attention SL "2017"

Iemand enig idee hoe het parcour er nu bij ligt aangezien het festival seizoen is afgelopen
maar daarin tegen het herfst seizoen is begonnen?
Don't look back, something might be gaining on you!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik denk nat en vettig, zeker na de regen van de afgelopen week en wat er vandaag nog valt.
v_schultinge

Spaarnwoude kan je vergeten nu. Dat is goed te rijden in de zomer en na lange droge periodes.
Gebruikersavatar
Mrcrown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 6 juni 2017, 19:41
Mijn mountainbike: Cube Attention SL "2017"

v_schultinge schreef:Spaarnwoude kan je vergeten nu. Dat is goed te rijden in de zomer en na lange droge periodes.

Oke , thnx! Zat er aan te denken om anders even naar zandvoort te gaan, maar dit
schijnt vol te zitten met doorns.
Don't look back, something might be gaining on you!
Remrem
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 22:13

Valt wel mee met de doorns in Zandvoort, de baan is zeker te doen nu! Er is nog één helling met mul zand waar je wat lastig doorheen trapt.

Waar ik wel benieuwd naar ben is waar je kan rijden tijdens het festival seizoen. Zandvoort is dan te mul en eer je in Noordwijk bent, duurt nog wel even...
v_schultinge

Zaterdag even wezen kijken bij Spaarnwoude. Dat is op dit moment nog compleet ongeschikt om te rijden. Klei nog sompig, plassen, uithangende bramentakken etc.
Plaats reactie