Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
marrcel
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 5 maart 2004, 21:24
Mijn mountainbike: Bianchi Mutt 7300 en Stumpjumper FSR

Gisteravond lag het parcour er perfect bij. Top mannen!
Mij viel een beginnersgroep op, ca 15 meiden en jongens zonder helm. Ik heb er nog enkele aangesproken dat ik dat jammer vond. Maar ik heb helaas de leiding niet gesproken.
Het is onnodig risico, zo jammer. Nu vind ik dat er al regels genoeg zijn, maar zou zo iets van een advies bij het startbord nog bijdragen?
achterspatbord = wasmachinelagerspaardekje
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Helaas zijn dinsdag woensdag en donderdag de avonden dat ik altijd niet kan. Als er op andere dagen onderhoud wordt uitgevoerd hoop ik er wel bij te zijn. :-q
Niels77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 18 januari 2013, 10:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX, Cube Hanzz

Vandaag lag het parcours er ook nog top bij. Ook weer eens een goede crash, ik hou ervan :-q Stond thuis nog op het punt om de elleboog protectie mee te nemen, had weer een schaafwondje gescheeld :winkie:
It's never too late to have a happy childhood!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

marrcel schreef:Gisteravond lag het parcour er perfect bij. Top mannen!
Mij viel een beginnersgroep op, ca 15 meiden en jongens zonder helm. Ik heb er nog enkele aangesproken dat ik dat jammer vond. Maar ik heb helaas de leiding niet gesproken.
Het is onnodig risico, zo jammer. Nu vind ik dat er al regels genoeg zijn, maar zou zo iets van een advies bij het startbord nog bijdragen?
Je kunt er een bord neer zetten met iets in de trant van "fietshelm verplicht" alleen in de praktijk kun je het niet handhaven omdat je geen boetes kunt en mag uitschrijven en niet kunt verbieden dat ze daar rijden. Wellicht is een soort verkeersbord met een fietshelm een idee? Over het algemeen zijn de meeste fietsers zonder helm vrij jong en "amateurs" die voor de grap eens een rondje rijden. Ik denk niet dat een bord hen afschrikt om niet het parcours op te gaan.
Bij de Action koop je trouwens al een mooie fietshelm voor 5 euro ofzo. Kun je als tip meegeven.

Zelf ben ik 2 weken geleden lelijk ten val gekomen op het parcours, mooi mn helm in 2en en een zware hersenschudding met veel bloed. :-{ Ik ben blij dat ik hem op had zeg!
Niels77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 18 januari 2013, 10:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX, Cube Hanzz

chrisscross schreef:Zelf ben ik 2 weken geleden lelijk ten val gekomen op het parcours, mooi mn helm in 2en en een zware hersenschudding met veel bloed. :-{ Ik ben blij dat ik hem op had zeg!
Klinkt heftig, ondertussen weer hersteld? Spaarnwoude is toch best een heftig parcours voor Nederlandse begrippen!
It's never too late to have a happy childhood!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Niels77 schreef:
chrisscross schreef:Zelf ben ik 2 weken geleden lelijk ten val gekomen op het parcours, mooi mn helm in 2en en een zware hersenschudding met veel bloed. :-{ Ik ben blij dat ik hem op had zeg!
Klinkt heftig, ondertussen weer hersteld? Spaarnwoude is toch best een heftig parcours voor Nederlandse begrippen!
Ja, ik had het even goed slecht. Vandaag weer voor het eerst naar het werk maar na een halve dag had ik het wel gezien. Nog een klein beetje duizelig enzo. "iemand" heeft me wel gevonden op het parcours en naar de auto gebracht. Wie dat is geweest geen idee. Later hebben ze me naar het ziekenhuis gereden. Ik weet er niks meer van allemaal.
Niels77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 18 januari 2013, 10:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX, Cube Hanzz

Kan ik me voorstellen, in ieder geval leve de helm! Weet je nog wel waar het gebeurde?
Laatst gewijzigd door Niels77 op di 28 mei 2013, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
It's never too late to have a happy childhood!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Niels77 schreef:Kan ik me voorstellen, in ieder geval leve de helm! Weet je nog wel waar het gebeurde?
Nee, geen idee waar precies. Tot het deel waar je het grote grasveld oversteekt weet ik het nog, misschien wel te hard daar de bocht ingestuurd. Je red daar meestal toch wel tegen de 50km/h.
Niels77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 18 januari 2013, 10:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX, Cube Hanzz

Daar maak je flink snelheid inderdaad, vandaag was ik in de daarop volgende bocht aan de beurt maar gelukkig zonder ernstige gevolgen. Hopelijk ben je snel weer de oude en terug op de trail :-q
It's never too late to have a happy childhood!
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Ik las gister nog een groot stuk over hoe helmen eigenlijk niet voldoen. Omdat ze geen hersenschudding tegen gaan.

On topic: misschien maar niet midden in het parcours schansen bouwen dus :P als er nu al mensen naar het ziekenhuis moeten. Beter houden we dat soort gekkigheid puur op de afdaling en zetten we daar idd een waarschuwing neer.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Welnee, juist een rede om meer te oefenen zodat je niet valt.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Hoe is het onderhoud gister gegaan? Ben benieuwd naar wat foto's! :)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

chrisscross schreef:Welnee, juist een rede om meer te oefenen zodat je niet valt.
Eens.

Ik ga Spaarnwoude zaterdag verkennen, ben nieuwsgierig en zal ongetwijfeld ideeën opdoen voor het parcours op de Ndereindse Berg.
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Jurriaan schreef:
chrisscross schreef:Welnee, juist een rede om meer te oefenen zodat je niet valt.
Eens.
Oneens. Ik ben voorstander van jumps, drops, gaps en stukken north shore. Omdat ik weet wanneer ik aan welke moeilijkheidsgraad toe ben. Maar schijnbaar, rijden mensen zichzelf dus al het ziekenhuis in op een open stuk zonder een obstakel. Is dat niet een teken dat niet iedereen er aan toe is? Als dit een paar keer vaker gebeurt en er komt melding over bij Spaarnwoude, kan straks de hele afdaling weer op de schop omdat ie 'te gevaarlijk' is.

Dus laten we ons toch maar focussen op het grotere werk enkel bij 'de afdaling' met een waarschuwing erbij.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Foto's van het onderhoud kunnen we kort over zijn: hier zijn ze.









I.v.m. overwerk perikelen niets gedaan gisteren. Morgen meer als het weer niet tegen zit.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Plaats reactie