Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

thx!
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

Als je boven bent kan het niet meer missen. Als je de weg volgd zie je meteen het start bord staan.

Let er op .... de route is nog niet uitgepeild.
Ik wacht nog op de laatste palen, maar als je het filmpje een beetje in je hoofd hebt kan je niet missen
Ride First Work Later!!
marrcel
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 5 maart 2004, 21:24
Mijn mountainbike: Bianchi Mutt 7300 en Stumpjumper FSR

bikybiky schreef:Gas? welnee, stond bijna stil (moest de steile klim zelfs lopen) die is op z´n steilst 22%.
Hee dat doet mij goed om te horen! De bovenbaanmeester moest ook lopen.
Ik fietste dinsdag in één keer om hoog. :D :D nadat het al 3 keer mislukt was.

Heel goed die filmpjes, want ik reed nog wel eens anders.
Maar nog iets anders. Die schelpen hebben mijn derrie wieltje X9 gesloopt :-{
Ik ga er maar gladde vlakke wieltjes van BBB inzetten. De kunststof spaken struktuur is gebroken omdat er een schelpie tussen kwam.
Laatst gewijzigd door marrcel op do 24 maart 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
achterspatbord = wasmachinelagerspaardekje
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

Gewoon puur toeval.... dat is net zoveel toeval als er eentje precies tussen de spleet van je voor tanden door zou schieten.
Ride First Work Later!!
Banzai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 16 november 2008, 20:48

De klim langs de skibaan blijft inderdaad nog behoorlijk glad, maar met een granny is het goed te doen.

Had het meer over de nieuwe lussen...Ikzelf heb daar de flow nog niet echt te pakken (wel een goed excuus om er dan vaker heen te gaan...)
Shrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 20 maart 2011, 14:29
Mijn mountainbike: BMC FS

Banzai schreef:De klim langs de skibaan blijft inderdaad nog behoorlijk glad, maar met een granny is het goed te doen.

Had het meer over de nieuwe lussen...Ikzelf heb daar de flow nog niet echt te pakken (wel een goed excuus om er dan vaker heen te gaan...)

Hai,

Ik ben nieuw op dit forum en sinds een aantal weken aan het biken. Ik woon in de buurt van Spaarnwoude (Velserbroek) dus Spaarnwoude is voor mij perfectomundo!
Ik kom ook vrij lastig de heuvel op bij de skibaan .....ik begrijp dat een granny iets met tandwielen is :~ hoe kom ik erachter of ik dat op mijn fiets heb? ( Giant Talon 2 .....beginnersfietsje als ik zie wat menig biker hier heeft) En nog een tip voor banden? of zijn de standaard banden die op deze fiets zitten wel ok voor dit parcours?

# Banden Maxis CrossMark 26x2.1"
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Je granny is de kleinste tandblad voor op je crank die maar 22 tanden heeft.
En ja dat is zeker dichtbij, ik zelf woon ongeveer 10 km van spaarnwoude met de fiets af.
Met de auto moet ik er meer afleggen tenzij ik met de pond over ga....
Banzai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 16 november 2008, 20:48

Shrek schreef:Banden Maxis CrossMark 26x2.1"
Volgens mij zijn dat wel redelijke all-round banden...
Je zou even bij het topic "banden reviews" in de "onderdelendiscussie" kunnen kijken

Zelf rij ik met Nobby Nic's van Schwalbe maar dat is een beetje overkill (hoewel ik dat niet erg vind)
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

Fat Alberts op 2,5 bar all the way!
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

Voor zoals Spaarnwoude er nu bij licht kan je er met een lage nop perfect rijden

Crossmark is een prima allround band en voor alle ondergronden goed te gebruiken al zal je in de toekomst wellicht merken dat je met een grove nop ook te veel rolweerstand kan hebben.

Maar zeker als je net begint kan je nooit te veel grip hebben
Ride First Work Later!!
Shrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 20 maart 2011, 14:29
Mijn mountainbike: BMC FS

Ok, ja....volgens mij is het een goede beginners fiets..........morgen ochtend effe een rondje doen in spaarnwoude ! Kijken of ik mijn tijd al een beetje scherper kan zetten :lol:
Wel nog een helmpje aangeschaft na een geweldige forward loop vorige week :oops: .............
MC_MH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 16 februari 2009, 23:45
Mijn mountainbike: Orbea OIZ M10 Myo custom build
Contacteer:

Ik ga volgende week Zondag misschien in Spaarnwoude rijden. Krijg hopelijk me nieuwe banden komende week Voor Nobby Nic Evo Snakeskin 26x2,40 en achter Smart Sam Evo Snakeskin 26x2,25.

Nog iemand die zin heeft om mee te gaan?

Mocht er hulp nodig zijn met onderhoud op de route dan wil ik ook wel helpen.
Perconte
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 5 november 2008, 17:06
Mijn mountainbike: Giant XTC-3
Contacteer:

@Shrek misschien eens nadenken over klik pedalen (als je die nog niet hebt) hiermee kan je veel constanter kracht blijven zetten tijdens een klim en dat maakt het makkelijker klimmen imho.
Gebruikersavatar
BikingDaddy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 10:38
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL6
Contacteer:

Net de 2 filmpjes gezien en wauw wat een mooie stukken zijn erbij gekomen.

@ alle parcoursbouwers Jullie hebben echt veel mooi werk verricht.Alle lof voor jullie.

tot snel in Spaarnwoude
Canyon Yippigayee.
Het bouwen is eigenlijk leuker dan het rijden!
Shrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 20 maart 2011, 14:29
Mijn mountainbike: BMC FS

Perconte schreef:@Shrek misschien eens nadenken over klik pedalen (als je die nog niet hebt) hiermee kan je veel constanter kracht blijven zetten tijdens een klim en dat maakt het makkelijker klimmen imho.
Heb ik er inmiddels opzitten, ging al een stuk beter :D maarrrrrrr, gister had ik het over mijn banden en jahoor................g#dver$@#e een lekke band :lol: NIETS bij me......niemand te bekennen.....dus lopend naar huis.......hahahaha
Plaats reactie