Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik las dat NW en mtb Spaarnwoude de handen ineen slaan en het parcours gaan verbeteren en verlengen en meer toegankelijk maken voor iedereen.

Ik las in het bericht niets meer over Patrick Janssen, is dat nog aan de orde?
v_schultinge

We gaan het zien. Ik vind Spaarnwoude juist nu heerlijk om te fietsen. Lekker stijle klimmetjes, relatief technisch en niet te druk qua gebruikers.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Hoe druk is een gemiddelde zondagmiddag? Ik ben van plan deze route dit weekend te rijden.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Michel__ schreef: vr 24 juli 2020, 21:52 Hoe druk is een gemiddelde zondagmiddag? Ik ben van plan deze route dit weekend te rijden.
Spaarnwoude ken ik alleen als rustig, zeker in vergelijking met de UHR.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 14 juli 2020, 15:56 Ik las dat NW en mtb Spaarnwoude de handen ineen slaan en het parcours gaan verbeteren en verlengen en meer toegankelijk maken voor iedereen.

Ik las in het bericht niets meer over Patrick Janssen, is dat nog aan de orde?
Pffff. Niet nog een knikkerbaan erbij alsjeblieft. De charme van Spaarnwoude is dat het is zoals het is.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

denk niet dat je er echt een knikkerbaan meer kunt leggen met die steile hellingen.
Stond ook bij dat het parcours meer toegankelijk voor het grote publiek moet worden.

En de route wordt langer, das wel een plus.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Spaarnwoude zoals het nu is is een prima plek om het grote publiek te leren wat mountainbiken is. Het is wat mij betreft een van de weinige parcoursen in de regio waar je enigszins ervaart hoe mountainbiken in landen met bergen is. Dat lijkt me een enorme toegevoegde waarde van het parcours die men zou kunnen uitbuiten. Dus behoudt die al off-camber secties, losse ondergrond en scherpe bochten zonder kom!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ah, je doelt op een route die veel onderhoud nodig heeft om hem het hele jaar te kunnen rijden!? :bier:

(en wat op Spaarnwoude sowieso niet lukt)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Eens, maar dat is tegen de trend en populariteit in van het huidige mtben in Nederland :winkie:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 27 juli 2020, 12:41 Ah, je doelt op een route die veel onderhoud nodig heeft om hem het hele jaar te kunnen rijden!? :bier:

(en wat op Spaarnwoude sowieso niet lukt)
Off-camber secties, losse ondergrond en scherpe bochten zonder kom die het hele jaar te rijden zijn tegen laag onderhoud zou fantastisch zijn.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In normale jaren ligt Spaarnwoude een groot deel van de zomer eruit vanwege festivals, trailruns, etc. Als nu naast de bestaande route iets wordt aangelegd waar je dan terecht kan - en dat kan dus niet op de bestaande route, want dit ligt op het festivalterrein - kan het toch wat moois worden.
Voor veel MTB-ers zijn de huidige 6 km zo intensief dat er behoefte is aan een uitblaasrondje. Ik zelf zie een ronde tot en met het Groene Schip (ook hoogtemeters) wel zitten. Dan zit je misschien wel met een saaie overgang van Zijkanaal C.... Hoe dan ook; meer uitbreiding dan aanpak huidige ronde; want als je tijdens de festivals door wil biken, dan moet je ergens anders terecht kunnen.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dat probleem met festivals is volgens mij voorlopig opgelost. :wink:

Ik ben hier nog nooit geweest maar als ik de berichten hier zo lees is het toch best de moeite om eens langs te gaan. Is mooi te combineren met een bezoekje aan dat kunstwerk en klimmuur in één want daar ben ik ook nog nooit geweest.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Extra uitdaging. Bolder kit mee in de Camelbak. Muurtje over inclusief fiets, en verder. :-q
◼︎ Go round the outside.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Oli4k schreef: ma 27 juli 2020, 12:11 Dat lijkt me een enorme toegevoegde waarde van het parcours die men zou kunnen uitbuiten. Dus behoudt die al off-camber secties, losse ondergrond en scherpe bochten zonder kom!
Mee eens, niet iedere bocht hoeft een kombocht te worden :-q
Plaats reactie