Is het nog wat in de Drunense Duinen IV?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

het lag er alweer een stuk sneller bij als afgelopen vrijdag, komende nacht krijgen we nog wat meer regen, wordt het weer wat beter...
SanderR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 01:23
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element RSL

Aan het begin van de middag een rondje gedaan. 1:10!
Het ligt er momenteel zeer snel bij en enige techniek om tussen de plassen door te knallen is wel vereist. Voor de meeste bikers nu dus een must om even de ronde te gaan rijden.

Ik ben gisterenavond ook geweest en toen was het nog vrij mul, dat viel toen straks wel mee en ik heb praktisch alles kunnen berijden.

De mulle oversteek ligt er prima bij, de klim met de matjes is te doen, de blauwe lus heb ik over geslagen en bij de klim voor de roestelberg ben ik niet omhoog gegaan maar beneden langs gereden en een stukje verderop de klim gepakt, er waren er blijkbaar meer want er lag al een pad.

Succes allen, morgenvroeg ben ik weer van de partij als het weer mee zit!
schildpad
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 oktober 2009, 13:56

Goedenavond

Sinds een paar maanden woon ik in Budel (omgeving Weert), en ik ben op zoek naar een gezellige en fanatieke MTB club/vereniging.

Tot nu toe heb ik alleen nog verenigingen gevonden die de wintermaanden biken en in de zomer op de racefiets zitten. Als er iemand is die mij meer informatie kan geven, hoor ik het graag...bedankt!

Groet Walter
mtbik
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 februari 2011, 21:42
Mijn mountainbike: liteville 301 MK4, Hammerhead Thumper

vanochtend de route gereden, helaas onderweg

EEN BLAUW hoesje MET RIJBEWIJS VERLOREN

route nogmaals gereden maar helaas niet gevonden, mocht iemand dit toevallig ergens langs de route tegenkomen, graag even een pb tje of evt afgeven bij de drie linden.
hopelijk vindt iemand hem nog!
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=111622" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=116178" onclick="window.open(this.href);return false;
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

Net terug van een rondje die weer es zonder een voetje aan de grond gereden kon worden. Baan ligt er snel bij. En welgeteld 4 plassen die ook zonder techniek ontweken konden worden.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Ok, klinkt goed. Heb eigenlijk ook wel ff zin in een rondje vanavond....
SNDR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 4 juni 2008, 16:25
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 2013

MTBIK je hebt een PB
mtbik schreef:vanochtend de route gereden, helaas onderweg

EEN BLAUW hoesje MET RIJBEWIJS VERLOREN

route nogmaals gereden maar helaas niet gevonden, mocht iemand dit toevallig ergens langs de route tegenkomen, graag even een pb tje of evt afgeven bij de drie linden.
hopelijk vindt iemand hem nog!
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Vanavond een rondje gedaan en een pr gereden: 1:08:11 :-D Ben wel tevreden met deze tijd, route lag er lekker bij en vrijwel alles wat goed te rijden. Moest, doordat ik te ver terug had geschakeld en de vering nog aanstond, wel afstappen bij de afdaling voor de Roestelberg. Daar baalde ik wel even van maar desondanks een nette tijd :)
paso999
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 20 april 2008, 13:52
Mijn mountainbike: Pro-Flex K2 5500 Stevens Selvio
Contacteer:

Vandaag ook even op bezoek geweest voor 2 rondjes. Leuke baan
honing is voor watjes, echte mannen eten bijen!
mtbik
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 februari 2011, 21:42
Mijn mountainbike: liteville 301 MK4, Hammerhead Thumper

hoesje met rijbewijs is terecht, wat werkt dit forum toch geweldig! super bedankt SNDR!!!!!!!
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=111622" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=116178" onclick="window.open(this.href);return false;
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Vanavond ook nog ff een rondje gedaan voordat het donker werd. Ik had wat moeite mijn GPS te activeren. Kon de satelieten niet vinden toen ik hem aan had gezet. (Ik had hem ook eerder aan moeten zetten en stil moeten staan... :oops: ) Ook lijkt de tijd niet te helemaal te kloppen, want volgens mij gewone stopwatch op mijn fietscomputer heb ik er 1.13u over gedaan... GPS gaf 1.14u aan, maar dat komt waarschijnlijk omdat de tijd daar door telt wanneer je stil staat om de satellieten te zoeken.

Route lag er zeker goed vergeleken met de 29 mei dat ik er voor de laatste keer was, maar toen was het afzien met 2 rondjes... :-{.
Nu gelijk m'n nieuwe banden ingewijd (wit zullen ze nooit meer worden... :lol: )
Afbeelding

Fijne banden de Mezcals, maar de Furious Freds 2.25 lopen toch echt wel iets soepeler. Nu leek het net of de remschijf wat aanliep... ;) Banden rollen wat minder en in mul zand lopen ze ook iets minder soepel. Verder voelen ze wel vertrouwd aan, maar eigenlijk heb ik met Furious Freds ook geen grip te kort. Toch hebben de Mezcals wel een fractie meer grip op sommige punten en geven toch iets meer vertrouwen in bochten.
SKr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 14:15

hoe ligt het parcours erbij?
de laatste keer in de LDD (1,5 maand geleden) was het alleen maar mul zand waardoor je 10 keer moet afstappen
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

SKr schreef:hoe ligt het parcours erbij?
de laatste keer in de LDD (1,5 maand geleden) was het alleen maar mul zand waardoor je 10 keer moet afstappen
Momenteel zijn er een paar puntjes waar je eventueel zou moeten afstappen. Ik was er donderdagavond, zie de post voor jouw post, maar voor 1 rondje. Lijkt me toch redelijk, aangezien m'n snelste tijd voor een rondje tot nu toe 1.07u is. Afgelopen donderdagavond 1.14u. Dat zegt toch wel wat over de gesteldheid van het parcours. Dat was 2 weken geleden wel anders. Misschien dat het nog iets beter kan worden na het regenbuitje van vandaag.... :wink:
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

Morgen maar es het rondje rijden. Voor t eerst op me newe 29er. Ben benieuwd :winkie:
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Lekkere buien vandaag dus de route zal er morgen wel weer lekker strak bij liggen, verheug mij er al op om zonder tevaak af te stappen door die enorme droge zandbakker weer eens lekker over de LDD te knallen. :winkie:
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Gesloten