MTB Route Texel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mtb-peter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 17:43
Mijn mountainbike: Heeft 2 wielen

Moet er een caravan afleveren en opbouwen, dus auto moet mee ( past niet achter de mtb :tong ) maar voor een volgende keer :-q
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Tijgerhaai schreef:Afbeelding
Oei, nog oppassen dat je niet verkeerd rijd :wink:
HarrieD
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 21 april 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Radon frame, eigenbouw afmontage

Ben nu op vakantie op Texel en heb vorige week en deze week de nodige rondjes gereden op de vaste MTB route. Het is een vrij korte maar wel intensieve route. Het stukje verhard is een mooi rustmomentje. Gistermorgen extra zwaar door de eerste serieuze regen sinds een paar weken. Een mulle ondergrond en een nat toplaagje. De wielen werden een keer zo zwaar. Maar wel genoten. De route wordt in ieder geval mooi duidelijk aangegeven, zoals @servus hierboven ook al heeft aangegeven. Ben in ieder geval blij dat ik de MTB meegenomen heb naar dit mooie eiland. O ja, verblijf op mini-camping "Kamperen bij de boerin", gelegen aan de Redoute (wel toepasselijk in het fietswereldje) zo'n 2 km voor Oudeschild aan de rand van "de hoge Berg". Mooi kampeerveld met heerlijk grote plaatsen en ..... een grote fietsenstalling in de schuur. En heerlijk warm douchen zonder muntjes of alle andere beperkende onzin. Aanrader wat mij betreft.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

willy1986 schreef:http://staatsbosbeheertexel.wordpress.c ... voor-2013/
Wielersport Texel de 100km ATB route kan realiseren, aan beide plannen wil Staatsbosbeheer meewerken.
:)

Waar moet je dat kwijt op dat eiland , wel erg :-q
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Nog meer redenen om weer eens naar (zoals mijn broer en ik wel eens zeggen) " 'tailand " te gaan ;)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Gisteravond gefietst op het parcours van Texel. Na alle regen van de afgelopen dagen is het parcours weer helemaal top. Vorige week was het nog veel zand (een paar klimmetjes waren voor mij niet te nemen en moest ik het laatste stukje lopen), maar nu dus weer heerlijk fietsen hier. Alleen een grote plas in een van de verbindingsstukken, maar hier kon ik omheen fietsten.
Best wel een aparte ervaring, want ik moest weer wennen aan de andere ondergrond, zeker in het eerste rondje.
Gebruikersavatar
zeepkist
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 4 oktober 2010, 22:49
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9 2012, Ibis Ripley v4

Vraagje, weet iemand waar je op Texel moet wezen voor het huren van iets wat degelijk materiaal?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3882
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik weet natuurlijk niet wat een plan is. Maar als je een dagje wil rijden op Texel waarom niet je eigen fiets mee? Auto zet je gratis neer op de oude Rijkswerf Willemsoord (rij je langs als je borden Texel volgt) stukje trappen, en je zit voor €5.- met fiets en al op de boot.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
zeepkist
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 4 oktober 2010, 22:49
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9 2012, Ibis Ripley v4

Ohh, mijn eigen fiets gaat zeker mee, m'n oude cube ook alleen gaan er ook twee broertjes van me mee en komen we dus nog één fiets tekort
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

zeepkist schreef:Vraagje, weet iemand waar je op Texel moet wezen voor het huren van iets wat degelijk materiaal?
Ga even informeren bij Bets Fietsen in Oudeschild. Vragen naar John. Zelf een rasechte mountainbiker.
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

jeroen mud 7.0 schreef:
willy1986 schreef:
Wielersport Texel de 100km ATB route kan realiseren, aan beide plannen wil Staatsbosbeheer meewerken.



Waar moet je dat kwijt op dat eiland , wel erg :-q
Wordt heel erg gaaf die route! Ruimte zat. :-D
Vanaf de boot, over de oude vuilnisbelt bij Den Hoorn. Het bos in tot aan de Koog en vanaf daar door de duinen, de Muy en de Slufter naar de Cocksdorp. Via weilanden en dergelijke weer terug. Ik kijk er al enorm naar uit.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3882
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zat er al een stuk in de toertocht dit jaar? Want dat is inderdaad een mooie route.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Tijgerhaai schreef:Zat er al een stuk in de toertocht dit jaar? Want dat is inderdaad een mooie route.
Het 5km-lange pad dat van De Koog door de Muy naar de Slufter loopt, zal in ieder geval opgenomen worden in het nieuwe mtb-parcours. Overigens is dat pad nu ook gewoon toegankelijk (zie info).
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3882
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hee dat is inderdaad al een mooi stuk. Ga ik eens mee pakken de volgende keer. Sowieso ga ik weer de toertocht meerijden de 1e. Wel weer jammer om te lezen dat er weer volk is dat zo nodig ergens moet rijden waar dat niet de bedoeling is. Ik zeg fiets in beslag nemen. :evil:
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd of die 100km route er komt :)
Plaats reactie