MTB Route Texel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zondag top! Hier en daar een beetje los zand. Maar niks spannends. (Vind ik)
◼︎ Go round the outside.
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Tijgerhaai schreef:Zondag top! Hier en daar een beetje los zand. Maar niks spannends. (Vind ik)
:-q
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Ga zaterdag voor een week naar texel en wil wel meer dan alleen de standart route.iemand tips?
Ps er zou ook een uitbreiding komen (ooit)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Volgende week zondag de MTB Ronde Texel rijden?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Als ik het huisje een dag kan verlengen is dat zeker een optie. Maar wil in de week dat ik er op vakantie ben al fietsen. Dus als iemand iedeeen kaartjes oid heeft dan hoor ik het graag.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Niemand van texel hier?
marssie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 19:29
Mijn mountainbike: een strandfiets, een Trek 29'er

Vandaag twee rondjes gereden. Parcour lag er top bij en was echt genieten ondanks de koude wind.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik ga zondag naar Texel, ik ga met de fiets de boot op, en wil vanaf de boot richting het parcour.
Nog mensen een leuke route die kant op?
Had al wat gedaan met Mapsource door dat linker duingebied langs paviljoen Paal 9 enzo, maar vraag me af waar je uberhaupt mag fietsen..
Iemand een GPSje voor me toevallig?
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

Vandaag hebben mijn vrouw en ik de MTB route van Texel weer eens gereden, altijd leuk.
Het was duidelijk te zien dat het parkoers te lijden heeft gehad van de neerslag, er zijn behoorlijk veel natte kuilen geweest.
Het parkoers was gewoon goed te berijden, op de meeste natte plekjes was er al een droog spoortje gereden.
Een mooi winterzonnetje maakte het helemaal prettig, we hebben weer volop genoten.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Nog even en dan pak ik de boot voor een weekendje texel. De fiets gaat uiteraard mee. Hoe ligt de route erbij?
Wat zal ik zeggen...…..
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Deze route heb ik afgelopen week meerdere malen gereden en hij lag er goed bij ondanks een flinke bui regen in de nacht er voor. Ik vond het een leuk uitdagend rondje, zeker als je hem een aantal keren achtereen rijd en probeert het tempo lekker hoog te houden.
Ik had allen de pech dat er een groep helmloze toeristen op huur fietsen werd losgelaten, toen was de lol er snel af en ben ik afgehaakt. En dat had meer te maken met de skils van de helmloze toeristen dan de staat van de huur fietsen, bij elke molshoop werd er afgestapt en dan ook lekker midden op de track blijven staan.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

@ejb
Snap je frustratie. Maar ja........ook zij mogen daar zijn
Wat zal ik zeggen...…..
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

arjanvanwoudenberg schreef:@ejb
Snap je frustratie. Maar ja........ook zij mogen daar zijn
Heb je ook helemaal gelijk in, maar als er op een rondje van slechts 8 km een stuk of 20 van dergelijke fietsers rijden is de lol er snel af. En ik blijf mij er altijd over verbazen dat er nog altijd mensen zijn die op de mountainbike stappen zonder helm.
Maar deze route is zeker de moeite waard om eens te rijden als je op Texel bent!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn ervaring met Texel is dat het er door de week nooit druk is. (voordeel van ploegendienst) Op een rondje kom je een handje vol bikers tegen. (als het druk is) En als je al wat mindere goden tegen komt gaan die meestal wel aan de kant. Is ook maar net hoe je er zelf in steekt. Die toeristen die eens een fiets huren of setjes waarvan de ander ook eens mee gaat zijn er na een rondje helemaal klaar mee. Dan kan je het volgende rondje weer lekker door rijden. (of je moet zo hard rijden dat je ze twee keer tegen komt) En anders even lekker een ijsje halen bij Ans om van de stress af te komen. :tong
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Trouwens huurders zonder helm is natuurlijk ook onverantwoord gedrag van de verhuurder. Die moet er gewoon een helm bij verhuren. En het zou helemaal mooi zijn als deze ook even kort uitlegt hoe zo fiets überhaupt werkt en hoe je moet schakelen, klimen, en dalen. Maak een mooi foldertje of zo iets. Plak er dan gelijk de gedrag regels op. Wordt het voor iedereen leuker. :-q
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie