Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

vandaag heerlijk over de duinen gereden, was een super weer en een sterke koude wind. met de type 2 derrailleur veel trappetjes af en op gereden zonder enige problemen van de ketting. ook de ONE20 af gereden op de starre bike, controle was ver te zoeken maar het ging :lol: ook de nieuwe cassette van 36 tanden (32 voor) heb ik net genoeg om overal boven te komen :-q

onderweg rond een uur of 2 bij west kappel nog een mede biker tegengekomen die wel beetje op lnnrt leek, maar of dat ook zo was :~ :tong

totaal 39 km met 560 hoogtemeters, beetje mijn gemak gehouden zodat ik nog energie over heb voor WS komende zondag.

Afbeelding
26'er rulezz !!
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

ben een stuk fietsen schreef:Naah, ik ben niet zo'n trappenridder.
Met een 29er fully zijn die trappen peanuts
terunky schreef:met de type 2 derrailleur veel trappetjes af en op gereden zonder enige problemen van de ketting.
Mooi, heb je nu zoon narrow wide blad gemonteerd?
ben een stuk fietsen schreef: Wie gaan er nu allemaal en waar verzamelen jullie?
Ik vertrek morgen om half 10 vanaf OKP, je mag aansluiten!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

nog geen narrow wide gemonteerd, ketting blijft goed zitten door die derailleur! 1 keertje wou hij er bijna aflopen toen ik te fanatiek een trap af wou, blijft star he dus toch rustig die trappetjes nemen :wink: bij de 29er fully zal ik niet veel meer de rem gebruiken bij de meeste trappen daar :P

in het nollebos nog bezig met een leuke technische uitdaging, zoek maar als je wilt weten wat en waar :D :wink:

ik wens jullie allemaal veel plezier morgen!!!
26'er rulezz !!
snel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 16:57
Mijn mountainbike: Cube Reaction custom

EL Maroq schreef:Maandag Kerstcross vanaf Dishoek vanuit de werkgever.
12.5km en dat op de fatbike, gewoon voor de fun :-q
SNEL ook van de partij??
Uiteraard ben ik van de partij, maar dan de 8 km hardlopen :-q .
snel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 16:57
Mijn mountainbike: Cube Reaction custom

Tja en dan ben ik toch benieuwd hoe de TT van Oostkapelle was afgelopen zaterdag :~ .
Of is niemand meer gestart?
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Volgens mijn schoonmoeder waren er veel op de Mtb daar in de bossen dus zijn er vast een aantal hier op t forum.
@snel, ben nu al drie dagen achtereen in jullie B&B geweest. Nog gewerkt?
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

snel schreef:Tja en dan ben ik toch benieuwd hoe de TT van Oostkapelle was afgelopen zaterdag :~ .
Of is niemand meer gestart?
De TT in Oostkapelle was een leuk rondje, voor mij niet bijzonder omdat ik dit wekelijks fiets maar ik denk voor de mensen die niet uit de buurt komen is dit vast een mooie tocht. Er zijn natuurlijk betere en mooiere paden te vinden in de omgeving maar ik begrijp dat je daar als organisatie geen vergunning voor kunt krijgen...
De route was goed uitgezet en de sfeer was goed, wat mij betreft een geslaagde TT.

De route kan je hier bekijken.
snel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 16:57
Mijn mountainbike: Cube Reaction custom

EL MAROQ
Ik was de afgelopen 5 dagen aan het werk tot 14:30.
Je bent zeker in de nachtelijke uren geweest :D , zie je morgen in Dishoek.
kossymtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: do 7 juli 2011, 13:09
Mijn mountainbike: ,,

TT Oostkapelle had 380 deelnemers aldus de organisatie, leuke tocht toch wel.
Best wat wind aan de kust.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

snel schreef:EL MAROQ
Ik was de afgelopen 5 dagen aan het werk tot 14:30.
Je bent zeker in de nachtelijke uren geweest :D , zie je morgen in Dishoek.
Tja ik weet niet hoe jij eruitziet dus ja. Maar dat gaat goed komen denk ik zo :-q
Vhk 2 gebruikt
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Vandaag tijdens de Kerstcross me lekker uitgeleefd op de Mukluk. Om de spieren op te warmen bij Pannenkoekhuis dishoek de bult over gestoken en een paar rondjes op t strand. Hierna terug naar de start. Meteen iedereen volle bak van start na het startschot. Probeer dan met 4" banden maar bij te blijven :-{
Kwam een stuk richting Zoutelande weer op voorsprong toen we ruiterpad op moesten thv de onetwenty. Ikke in t voordeel tot de ondergrond weer hard werd natuurlijk. In de buurt van Zoutelande de duinen op en tot de onetwenty en mijn eerste trapafdaling op de Muk ervaren. Onderaan weer naar links om nog een rondje te rijden en onetwenty af. Dit maal recht en terug naar Pannenkoekhuis Dishoek.
Uiteindelijk na de finish en prijsuitreiking de bult naar t strand overgestoken en via t strand richting Vlissingen gereden. Volle bak tegenwind gereden tot kon-tiki en daar de trap op gelopen en over de duinen terug gereden naar de parking. Uiteindelijk 21km gereden met 345hm.
Heerlijk vermaakt en alles met een big smile gereden :D wat hebben we een mooi kustgebied :-q
snel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 16:57
Mijn mountainbike: Cube Reaction custom

El Maroq
Dan heb ik me vanmiddag zitten vergapen aan je bike, voordat ik naar je toe kon werd het sein voor de start gegeven. Ik heb je na de finish echter niet meer gezien en ook je bike zag ik niet staan. Wij zijn als team van de B&B 1ste geworden. Het was zwaar over de duinen en dan nog eens gezand straalt worden op het strand :lol: . Ik vond dat de mountainbikes slecht vertegenwoordigd waren, had er meer verwacht.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

@snel ik heb naast jullie tafel gezeten. Nog gefeliciteerd met team B&B :winkie:
Ik ben nadat jullie op de foto zijn gegaan vertrokken voor een strandtochtje.
Ik heb uiteindelijk 58 min erover gedaan. De lopers waren volgens mij toen al binnen.
Was idd zwaar voor ons de ruiterpaden en natte drek langs de camping was flink aanpoten.
De wind heb ik behalve op de duinen niet veel last van gehad (wel op t strand na de cross)
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

komende zondag laatste ritje van het jaar, nog aansluiters ? ben van plan een ritje met veel kilometers :D
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

afgelopen zondag viel een beetje tegen op de bike, veeeeeel wandelaars, meeste maar onderaan gebleven.

nieuwjaars ritje morgen dan? heb nieuw speelgoed dat ik wil uittesten :D
26'er rulezz !!
Plaats reactie