Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

john k schreef:@jjspeed: hele leuke route, hebben hem niet precies nagefiets maar het was een goede "rode draad".
Mooi man!
Leuk om te horen dat de Zeeuwse Kust aangeslagen is!
Volgende keer gewoon meerijden met de Let's Ride; zul je versteld staan wat voor schoons 'we' nog meer hebben! :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Bosshogg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 5 januari 2017, 15:38
Mijn mountainbike: Hoo Koo E Koo 2009
Contacteer:

Nadat ik mijzelf heb voorgesteld in het doorvoor horende topic: (link) zal ik dat hier ook even doen.

Ik woon in Vlissingen. Ben wat rond wezen rijden in het Nollebos en had hier en daar wat korte stukjes gevonden maar nog geen langere singletracks waar ik wel eens over lees op het forum. Ook een keer over de west duin route gereden, de trappetjes waren wel even wennen.

Ik ben dus nog opzoek naar andere bikers die de routes kennen op Walcheren en deze mij zouden willen laten zien. Dan kik mijzelf gelijk voorbereiden op een eventuele Let's Ride.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Welkom Vito! In het Nollebos zul je niet heel veel echte singletracks vinden. Ik woon ook in Vlissingen en rijd regelmatig over de duinen richting Zoutelande/Westkapelle. Dat is, zoals een stukje terug ook getypt is, vooral over wandelpaden waar je officieel niet mag fietsen. Mijn ervaring is dan ook dat je dat het beste niet kunt doen op een strakblauwe zondagmiddag, dan is het vaak wel druk namelijk.

Als je wel echt singletracks wilt rijden dan kun je natuurlijk ook terecht in Burgh-Haamstede. Daar is een officiële MTB route waar je ongestoord tekeer kunt gaan. Dit is wel, zeker voor een beginner, een best pittig rondje.

Tot slot ben je welkom om eens aan te haken. Zo ben ik ook begonnen een half jaartje terug ;)
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Bosshogg schreef:Ben wat rond wezen rijden in het Nollebos en had hier en daar wat korte stukjes gevonden maar nog geen langere singletracks waar ik wel eens over lees op het forum. Ook een keer over de west duin route gereden, de trappetjes waren wel even wennen.

Ik ben dus nog opzoek naar andere bikers die de routes kennen op Walcheren en deze mij zouden willen laten zien.
Welkom Bosshogg.
Langere singletracks zul je idd niet (meer) vinden in het Nollebos helaas. Maar toch wel leuke stukjes te combineren om je warm te trappen.
Vervolgens de duintjes in en lekker op zoek gaan naar de diverse paadjes.
Zoals Kabookie ook al aangaf, ben je welkom om eens aan te haken.
Trappen rijden is n 'ander koekje' waar je niet te licht over moet denken. Er zijn veel ervaren rijders hier, die ze zelfs (nog) niet rijden.....
Buiten dat, is er genoeg te rijden!
:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Bosshogg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 5 januari 2017, 15:38
Mijn mountainbike: Hoo Koo E Koo 2009
Contacteer:

jj speed schreef:
Bosshogg schreef:Ben wat rond wezen rijden in het Nollebos en had hier en daar wat korte stukjes gevonden maar nog geen langere singletracks waar ik wel eens over lees op het forum. Ook een keer over de west duin route gereden, de trappetjes waren wel even wennen.

Ik ben dus nog opzoek naar andere bikers die de routes kennen op Walcheren en deze mij zouden willen laten zien.
Welkom Bosshogg.
Langere singletracks zul je idd niet (meer) vinden in het Nollebos helaas. Maar toch wel leuke stukjes te combineren om je warm te trappen.
Vervolgens de duintjes in en lekker op zoek gaan naar de diverse paadjes.
Zoals Kabookie ook al aangaf, ben je welkom om eens aan te haken.
Trappen rijden is n 'ander koekje' waar je niet te licht over moet denken. Er zijn veel ervaren rijders hier, die ze zelfs (nog) niet rijden.....
Buiten dat, is er genoeg te rijden!
:bier:
Vandaag een stuk over de duinen gereden, vanwege het weer was het lekker rustig daar.

Best pittig al dat klimmen en dalen, af en toe een kleine trap meegepakt.

Ik zal het forum in de gaten houden voor wanneer er in de buurt gereden wordt, dan zal ik zeker eens een keer aansluiten.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Bosshogg schreef:Ik zal het forum in de gaten houden voor wanneer er in de buurt gereden wordt, dan zal ik zeker eens een keer aansluiten.
Via het forum worden weinig afspraakjes gemaakt, behalve voor n Let's Ride oid.

Maar ik wil n volgende keer best n berichtje zetten, als ik weer op pad ga.
Misschien ga ik zelfs morgen al, maar nog niet zeker.

Kun je doordeweeks overdag of ben je aan de weekenden gebonden?
:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Bosshogg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 5 januari 2017, 15:38
Mijn mountainbike: Hoo Koo E Koo 2009
Contacteer:

jj speed schreef:
Bosshogg schreef:Ik zal het forum in de gaten houden voor wanneer er in de buurt gereden wordt, dan zal ik zeker eens een keer aansluiten.
Via het forum worden weinig afspraakjes gemaakt, behalve voor n Let's Ride oid.

Maar ik wil n volgende keer best n berichtje zetten, als ik weer op pad ga.
Misschien ga ik zelfs morgen al, maar nog niet zeker.

Kun je doordeweeks overdag of ben je aan de weekenden gebonden?
:bier:
NJu de vakantie voorbij is kan ik helaas alleen langere tochten in het weekend doen. Heb wel eens de mogelijkheid om op maandag, woensdag en donderdag eind van de middag te gaan rijden.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Is er weleens aan een groepsapp gedacht ofzo, om makkelijk af te spreken voor ritjes? Snap ook dat mensen daar geen zin in hebben maar geen idee of daar animo voor is?
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Met groepsapps heb ik slechte ervaringen; daar pas ik dus voor.
Maar wellicht dat je andere enthousiaste bikers wel zo ver krijgt om aan te sluiten.
:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Kan ik begrijpen, zolang er strikt gebruik van gemaakt wordt om af te spreken (en niet te kletsen over vanalles en nog wat) heb ik er nooit zo'n probleem mee. Wie weet!
Elle
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 8 mei 2016, 15:33
Mijn mountainbike: Orbea Rallon - Ridgeback Ramble - Nordest Britango

Ik ben ook wel in voor een app-groep oid, altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen met dezelfde hobby :)
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Mij niet gezien. Gaat ff goed en dan toch vaak enorm veel slap gelul in groepsapp
Gewoon spontaan hier afspreken of op de Lets ride
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Wij kwamen ook nog een stukje officiële route tegen rondom Zoutelande, incl mtb route aanduiding.
Een single trail met een paar bergjes met een trappetje en dergelijke.
Leek vrij recent aangelegd, nieuwe route, of bij welke route hoort dit ?
Op het gemak, de ketting strak !!
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

john k schreef:Wij kwamen ook nog een stukje officiële route tegen rondom Zoutelande, incl mtb route aanduiding.
Een single trail met een paar bergjes met een trappetje en dergelijke.
Leek vrij recent aangelegd, nieuwe route, of bij welke route hoort dit ?
Je bedoeld einde Burg v Woelderenlaan naar Dishoek toe. Dat is Mtb-route De Zeeuwse kust. Een stukje van een paar honderd meter en er is nog meer in t vooruitzicht
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

john k schreef:Wij kwamen ook nog een stukje officiële route tegen rondom Zoutelande, incl mtb route aanduiding.
Een single trail met een paar bergjes met een trappetje en dergelijke.
Leek vrij recent aangelegd, nieuwe route, of bij welke route hoort dit ?
Dat is in Vlissingen.
Gefeliciteerd met het vinden en rijden van 'ons' enige officiële mtb-route stukje.
:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie