waar is de langste langste singletrack van nederland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik heb hem vandaag gedaan. Er zijn in de buurt van de vaste route Heerde inmiddels heel wat paden verboden voor fietsen. Daar gaat de route soms wel over paden die niet meer toegankelijk zijn voor fietsers. Ik kwam uit op 109km.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

wibas schreef: za 24 oktober 2020, 19:16 Ik heb hem vandaag gedaan. Er zijn in de buurt van de vaste route Heerde inmiddels heel wat paden verboden voor fietsen. Daar gaat de route soms wel over paden die niet meer toegankelijk zijn voor fietsers. Ik kwam uit op 109km.
Kun je die misschien even aanwijzen? Ik heb deze route ook al een tijdje op de planning
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gister toevallig iemand die ik op Strava volg die hem heeft gereden, 130km.
Geen bijzonderheden geloof ik alleen wel 2 gespannen draden daags voor de activiteit bij kazerne Ermelo in de buurt.
Kon ook van militairen zijn stond er.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Horsthil schreef: za 24 oktober 2020, 21:05
wibas schreef: za 24 oktober 2020, 19:16 Ik heb hem vandaag gedaan. Er zijn in de buurt van de vaste route Heerde inmiddels heel wat paden verboden voor fietsen. Daar gaat de route soms wel over paden die niet meer toegankelijk zijn voor fietsers. Ik kwam uit op 109km.
Kun je die misschien even aanwijzen? Ik heb deze route ook al een tijdje op de planning
Ik weet niet meer precies waar het was. Maar het was in de buurt van Epe, op een stukje hei , daar gaat de route over een stuk hei waar sinds kort bordje staat verboden voor fietsers. Ik denk bij de Tonnenberg. Het was trouwens erg druk op de Veluwe veel wandelaars en veel Mountainbikers. De route is inmiddels bijna te doen zonder gpx. gewoon het spoor volgen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

wibas schreef: zo 25 oktober 2020, 20:47
Horsthil schreef: za 24 oktober 2020, 21:05

Kun je die misschien even aanwijzen? Ik heb deze route ook al een tijdje op de planning
Ik weet niet meer precies waar het was. Maar het was in de buurt van Epe, op een stukje hei , daar gaat de route over een stuk hei waar sinds kort bordje staat verboden voor fietsers. Ik denk bij de Tonnenberg. Het was trouwens erg druk op de Veluwe veel wandelaars en veel Mountainbikers. De route is inmiddels bijna te doen zonder gpx. gewoon het spoor volgen.
Bedankt :-q , nog even voorbereiden en een goed moment prikken (zal wel begin volgend jaar worden)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Rayb81 schreef: zo 25 oktober 2020, 16:39 Gister toevallig iemand die ik op Strava volg die hem heeft gereden, 130km.
Geen bijzonderheden geloof ik alleen wel 2 gespannen draden daags voor de activiteit bij kazerne Ermelo in de buurt.
Kon ook van militairen zijn stond er.
Had gister dat bericht ook gezien en vandaag even gekeken. Groen touw en de militairen oefenen daar en laten wel eens wat slingeren. Denk eerder kinderen of jeugd. Touw was er wel maar aan 1 kant los gemaakt. Ik had het eigenlijk even weg moeten halen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Willy2
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 31 december 2015, 12:53

Vorig weekend heb ik voor de 2e maal de Knarsende Tanden gereden. De dagen ervoor had het flink geregend, maar dat was nauwelijks merkbaar op het parcours. Ik vind het een mooie en afwisselende ronde.

https://www.strava.com/activities/4268333289
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Ik gebruik dit topic al jaren voor de mooiste manier om vanuit A'foort naar Wezep te gaan.
Route is combinatie van Knarren, MTB Ermelo, ZwaartePunt NL, Veldhoefstraat etc.

Heerlijk lange singletracks, van vroeger, voordat Patrick Jansen elk bospad tot een kombocht ging verbouwen.

Dank aan iedereen en speciaal Retegoed !!

Afbeelding

Het was weer een genoegen
Afbeelding

Ik hoop dat de anti Covid ook anti Brandnetel is.
Afbeelding

Hier de route idd aanpassen. Bordjes zijn legaal niet sluitend, ze vergeten de Artikel 4xx, maar de boodschap is duidleijk
Afbeelding
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb geen last meer van de brandnetels en daardoor ben ik nu geloof ik immuun voor van alles. Mooie track. Tussen Wezep en Epe moest ik helaas opgeven wegens technisch defect. Vork stond leeg en de veerweg was gereduceerd tot 0,0 cm.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bert l. schreef: di 15 juni 2021, 20:51 Ik heb geen last meer van de brandnetels en daardoor ben ik nu geloof ik immuun voor van alles. Mooie track. Tussen Wezep en Epe moest ik helaas opgeven wegens technisch defect. Vork stond leeg en de veerweg was gereduceerd tot 0,0 cm.
Is dat ook een effect van ... Lijkt me iets minder handige bijwerking dan :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Wesleyy1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 3 november 2016, 20:54

Vandaag gedaan, mooie uitzichten met de mist. Het was heel anders als een track die uitgezet is. Wel een keer verfrissend beetje survivalen op eigen bodem :-D

Het navigeren ging nog niet van harte, heb net vd week een garmin gehaald maar dat is geen succes met mtben. Als er iemand tips voor heeft houd ik me aanbevolen!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Geniet nog maar even van deze route.
Natuurmonumenten heeft besloten dat de singletrack langs de A28 afgesloten moet worden vanwege rustgebied voor het wild.
Heel logisch zo direct langs de snelweg en het militairen oefenterrein… :roll:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

awinkel schreef: za 21 augustus 2021, 18:23 Geniet nog maar even van deze route.
Natuurmonumenten heeft besloten dat de singletrack langs de A28 afgesloten moet worden vanwege rustgebied voor het wild.
Heel logisch zo direct langs de snelweg en het militairen oefenterrein… :roll:
Er ligt daar ook ergens een ecoduct Hulshorst over de A28 heen. Er lopen verschillende uitgezette wandelpaden bij het Hulshorsterzand. Ik vermoed dat de Coronadrukte ervoor heeft gezorgd dat dit allemaal te druk werd. Of is die voorgenomen afsluiting ergens anders?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Is onderdeel van een compleet zoneringsplan voor de gehele Veluwe.
Dit op de natuurmonumenten manier. Oftewel…we drukken ons plan er doorheen en trekken ons niks aan van meningen van bewoners en belanghebbenden.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De wandelroute staat nog prominent op hun website: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... -de-veluwe
Plaats reactie