waar is de langste langste singletrack van nederland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Veel asfalt?!?! Heb je wel de juiste route gereden? Enige asfalt is eigenlijk als je in het noorden de A28 over moet steken.
Waar waren de wat dichtgegroeide paadjes? Was dat vooral aan de westkant van de A28? Ik wil de route komende week ook gaan rijden en dan weet ik waar ik eventueel een wat andere route moet kiezen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja veel asfalt omdat ik het niet verwachtte :wink:
Hele wegen door woonwijken heen etc.

De zuidkant van de route was wel allemaal bos, persoonlijk vond ik de zuidkant dan ook mooier dan de noordkant. (gestart op de Watertorenweg)
Mooie natuur ook, vooral een paar water partijen midden in het bos.

Dichtbegroeide stukken tussen het Harde en het Loo, vooral langs de A28.
Het is wat je gewend bent natuurlijk maar ik hou er niet van vanwege het risico op teken.
Verder her en der ook nog wat paadjes, het blijven natuurlijk smalle wandelpaadjes.

Persoonlijk denk ik dat de route op een crosser leuker is, op een aantal wortel partijen na dan :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

In mijn herinnering heb je tussen 't Harde en 't Loo een hele smalle singletrack vlak langs een hek.
Evenwijdig aan de A28. Die was toen ook al erg dichtbegroeid. Mooie trail, mits begaanbaar.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hmm...ik was er al een beetje bang voor dat vooral dat stuk dichtgegroeid zou zijn. :-(
Bedankt voor de info! Ga ik de komende dagen eens kijken hoe ik dat op ga lossen...
Door bramenstruiken rijden is niet echt een hobby van mij...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het laatste stuk daarvan heb ik op kunnen lossen via een "eigen weg" van een bewoner maar wel opengesteld. Een brede bosweg waarna je weer op hetzelfde punt uit kwam.
Daarvoor heb ik geen idee, ja het fietspad pakken is mogelijk.

Wellicht dat ik er weer een keer in de winter ga kijken.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Willem Altes schreef: zo 10 mei 2020, 14:27 Deze heb ik laatst gereden: https://www.alltrails.com/explore/recor ... rer=gpsies (van forumlid DucatiF1)
Op 2 plekken aanpassingen nodig. Bij 1 staan er MTB bordjes eromheen. Bij de ander is het afgesloten (rustgebied) maar als je het andere pad neemt en twee keer links gaat kom je weer er op.
Deze track vandaag gereden kwam op 90km. Is een aanrader. Prachtig natuur schoon en aardig wat leuke singletracks. Ik heb er van genoten. Ik kwam ook nog een rivercross tegen. en dat op de Veluwe. Vele mooie vergezichten over heide.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Dank U. :) Deze route ooit gemaakt van bijelkaar geraapte routes en daar we 1 van gemaakt. Ach.. doe wat soms in Basecamp als je wat tijd overhebt. Zaterdag ook nog een groot gedeelte van deze route gereden en viel me alles mee met mul zand. Oke..af en toe een paar meter maar eigenlijk zijn de paden best wel goeg te doen ondanks de droogte. :-q
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Vanmiddag de 70Km variant van knar(s/z)ende tanden gereden. In het bijzonder, begonnen vanaf de Watertorenweg in Harderwijk, tot aan 't Harde de track gevolgd, daar langs de N309 naar Tongeren gerededen, en daar de track terug opgepakt naar Harderwijk. Best een ok rondje. Met name het stuk van Harderwijk tot aan 't Harde was mooi en bijna 100% natuurlijke singletrack stukken. Op dat stuk ook een poging gedaan wat interval blokken af te werken, maar de combinatie van navigeren (dit was de eerste keer dat ik de track reed), powermeter en interval-duur in de gaten houden, en bomen ontwijken was misschien net wat teveel van het goede. Vanaf Tongeren terug een wat rustiger geleidelijker tempo gereden. Vanaf daar is het meer rechttoe-rechtaan dual-track stukken door het bos. (Misschien had ik mijn intervallen beter daar afgewerkt). Opzich vond ik dat niet heel erg voor vandaag. Het laatste half uur was het beste er wel vanaf (met name terug op de route van harderwijk was het een beetje harken), dus wel weer blij toen ik na 3 uur en een paar minuten weer terug bij de auto was. :)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Noin schreef: za 13 juni 2020, 18:58 Vanmiddag de 70Km variant van knar(s/z)ende tanden gereden. (...)
Het laatste half uur was het beste er wel vanaf (met name terug op de route van harderwijk was het een beetje harken), dus wel weer blij toen ik na 3 uur en een paar minuten weer terug bij de auto was. :)
Vandaag heb ik een 125 km variant gereden, met wat extra lusjes bij Heerde Hattem en de Trek route. Bij Harderwijk was het niet "een beetje harken", dat stadium was ik daar al lang voorbij.
Ik vond dat allemaal er wel goed bijliggen.
Verse regen van de nacht ervoor doet veel. Over die begroeiing: het viel mij mee: nauwelijks bramen, geen bloederige toestanden.
philippe97531
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 12:37

Vandaag heb ik een 125 km variant gereden, met wat extra lusjes bij Heerde Hattem en de Trek route. Bij Harderwijk was het niet "een beetje harken", dat stadium was ik daar al lang voorbij.
Ik vond dat allemaal er wel goed bijliggen.
Verse regen van de nacht ervoor doet veel. Over die begroeiing: het viel mij mee: nauwelijks bramen, geen bloederige toestanden.
125km? Power to you sir! Toevallig ook met een GPS de route opgeslagen? Want dan ben ik, en ongetwijfeld vele anderen, heel blij als jij deze rit online kunt zetten. Strava, Garmin, mygpsfiles ...maakt mij niet uit.

Dank!

[edit] Note to self: even verder kijken voordat ik post is altijd handig...stond gewoon op Strava 🙈
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Elke dag leert men bij. :winkie:
Veel plezier met het rijden van deze route!
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Knarsende tanden 2020

https://www.komoot.com/tour/239756129?ref=wtd

Mijn laatste knarzende rondje dit jaar.
Ik heb op het stuk vanaf 5huizen gekozen voor een meer relaxed stuk.
Je kan dit op hoge snelheid rijden.
Op het laatst kom je weer op het laatste deel van de Hardewijk track terecht.
Voor de rest zitten alle bekende en leukste delen erin.

Hier op strava:

https://www.strava.com/activities/3843694437


veel plezier en : Geen gezeik! Mountainbike!
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Top! Bedankt weer voor de update! :-q
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Is de knarzende tanden nog beetje te rijden of zijn er veel paden afgesloten.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vanaf 't Harde tot Harderwijk is er bij mijn weten niets afgesloten. Afsluiting bij Harderwijk zit niet in deze route.
Bij Heerde lijkt mij ook onwaarschijnlijk maar daar ben ik niet geweest.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie