waar is de langste langste singletrack van nederland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hardcore-biker
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 21:30
Mijn mountainbike: trek 8000

Ik ken een singletrack van nunspeet noord tot begin hardewijk wat bijna een onafgebroken pittige en extreme singletrack is van 23 km lang.
Laatst gewijzigd door hardcore-biker op zo 7 februari 2010, 10:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

data , kaart , uitleg , aanwijzingen, smul, smek, :winkie:
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

hardcore-biker schreef:Ik ken een singel track ...
Singeltrack?
sin·gel de; m -s 1 buitenwal om een stad 2 gracht om of in een stad 3 met kreupelhout begroeide wal om een akker

Er vanuitgaande dat je single track bedoelt... Wat de langste is lijkt me in zeer hoge mate afhankelijk van de defintie die je hanteert. De combinatie van 'pittige en extreme singletrack' en Nederland is IMHO sowieso al genoeg voor gerede twijfel aan het bestaan van een eenduidige defintie.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

In mijn ogen is een singletrack een paadje van 20-30 cm breed, als vanzelf ontstaan door "toevallig gebruik". het kan een fietsspoor zijn op een groter, ietwat dichtgegroeid pad.

Veel locals kennen de singletrack langs de (volgens mij) worthrheder heide. Of is dat nog rozendaalsche veld, hmm..

Een echte singletrack is in mijn ogen al een uitdaging als hij vlak is en rechtdoor loopt. Erg leuk met een groepje onervaren rijders ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Da's mooi. Heb je ook een gps track, kan ik hem ook vinden.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
MuddyMart
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: za 23 januari 2010, 00:51
Mijn mountainbike: American Eagle Big Bear 20 y.o., Canyon Nerve XC

hardcore-biker schreef:Ik ken een singel track van nunspeet noord tot begin hardewijk wat bijna een onafgebroken pittige en extreme singeltrack is van 23 km lang.
:o Waarom staat die nog niet op MTB-routes?
Mijn bescheidenheid is legendarisch.
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Omdat het geen officiële route is, die heb je daar überhaupt niet. Het is absoluut een leuke single track, alleen echt extreem zou ik hem niet willen noemen. Voor de vlakke Nederlandse begrippen is hij in ieder geval wel uitzonderlijk.

Voor de mensen die de toertocht daar wel eens rijden, enkele delen ervan zitten altijd wel in de toertocht. Het stuk in het Willemsbos, het Hendriksbos naast het spoor en het stuk tot de Schotweg en daarna de track die eigenlijk tot Hierden tussen spoor en snelweg loopt.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Fanman schreef:Omdat het geen officiële route is, die heb je daar überhaupt niet. Het is absoluut een leuke single track, alleen echt extreem zou ik hem niet willen noemen. Voor de vlakke Nederlandse begrippen is hij in ieder geval wel uitzonderlijk.

Voor de mensen die de toertocht daar wel eens rijden, enkele delen ervan zitten altijd wel in de toertocht. Het stuk in het Willemsbos, het crossbos naast het spoor dat eigenlijk tot Hierden tussen spoor en snelweg loopt.

Om precies te zijn tot Hulshorst. Vanaf de Brandsweg ri Harderwijk kun je langs beide kanten van de a28 tot de Klarenweg. Vanaf de Klarenweg aan de zuidkant van de a28. Is niet extreem maar je kan je er wel stuk op fietsen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

schetsje / copy paste van google maps / kein beetje inzicht /. zou wel leuk zijn. :-q
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1502
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

idd...kom maar op!
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

kan niet meer schreef:Om precies te zijn tot Hulshorst.
Dan mis je toch nog een leuk stukje... :wink:
reetegoed schreef:schetsje / copy paste van google maps / kein beetje inzicht /. zou wel leuk zijn. :-q
Kan, maar een leuke let's ride is misschien ook een idee(?)
Work... the eight hours between bicycle rides.
sneeuwpop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 01:34

Fanman schreef:...een leuke let's ride is misschien ook een idee(?)
Dat voorstel sla ik niet af. Ergens halverwege maart?
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!”
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Ik weet niet welke singletrack er specifiek wordt bedoeld, maar ik ken meerdere routes tussen Harderwijk en Hulshorst wat voor 90% singletrack is.

Ik heb afgelopen jaar meerdere keren geprobeerd om een Let's Ride te houden hier in de buurt, maar daar was (wanneer puntje bij paaltje kwam) maar erg weinig animo voor. Jammer hoor, maar dan houden wij al dat lekkers hier lekker voor onszelf :tong
hardcore-biker
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 21:30
Mijn mountainbike: trek 8000

De singletrack van Nunspeet tot aan Harderwijk is een echte smalle singletrack met continu uitdaagende
duinen landschap in het bos met mooie bochten, klimmetjes en leuke afdalingen. ik heb geen GPS maar deze ga ik binnen kort aanschaffen. het is te moelijk om deze tocht uit teleggen. Gisteren 23 km op de teller bij harderwijk en toen de terugweg omgekeerd gereden geweldig. Mijn vraag is met dit topic of dit de langste singletrack van nederland is.

p.s. en bij Hierden restaurant met het treintje heerlijk wat gegeten en gedronken.
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Duidelijk,
Maar kun je toch op Gmaps het begin en/of eindpunt aangeven? Ga binnenkort toch die kant uit :)
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Plaats reactie