waar is de langste langste singletrack van nederland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Willem Altes schreef: di 14 juni 2022, 19:04
Peelrijder schreef: di 14 juni 2022, 17:14 Ah op die manier

Ik heb hier ooit een 270km rit gedaan op 23 gemiddeld, ik verwacht daar dan nog sneller te zijn waarop ik een inschatting kan maken van hoe lang ik er op rij.

Maar 4,5 à 5 uur dus
Als je nog 90 of 100 km erbij wil rijden, zend maar een PB
Ik zal eerst die andere van je nog proberen te doen (bij Zeddam en het Reichswald)
Rayb81 schreef: di 14 juni 2022, 20:00 Ik dacht ook dat deze route een racebaan was maar dat viel aardig tegen.
Met redelijk doorfietsen 2 jaar terug net boven de 20 gem kunnen houden.

Veel singletracks en idd weinig hoogtemeters maar zeker niet minder zwaar.
Een rondje kroondomeinen kon ik destijds met 25gem rijden (135km), deze route niet.

Op het eind weer veel brede paden maar toen was bij mij het beste er al af door alle singletracks en mul zand.

Verder is deze route veel gaver en een stuk afwisselender dan de Kroondomeinen.

Langs de snelweg ergens zaten toen best wat dichtbegroeide stukken, dat waren de minste stukken van de hele route imo.
Kijk nuttige info, bedankt hiervoor :-q
Mario070 schreef: wo 15 juni 2022, 00:08
Peelrijder schreef: di 14 juni 2022, 17:14 Ah op die manier

ik verwacht daar dan nog sneller te zijn waarop ik een inschatting kan maken van hoe lang ik er op rij.

Maar 4,5 à 5 uur dus
Zal ik je eerlijk vertellen....tegenliggers....die kom je tegen en dat zijn fietsers die recht op je af rijden op de meest onverwachte momenten en met het minste zicht uiteraard :-{ dus ga jij daar maar een wereld record rijden op de langste singletrack met alle risico's van dien :roll: tjongejonge waarom moet het altijd sneller....gaat gewoon lekker fietsen :roll: en wil je knoerthard rijden, ga je wedstrijden rijden :-q
Wedstrijden rij ik al, waar het me aanspreekt.

Lekker fietsen is voor mij nu eenmaal op snelheid fietsen en dan begeef ik me al snel in de 23km/u+ regionen.

Ik wil en hoef van niemand te winnen bij zoiets
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

Peelrijder schreef: wo 15 juni 2022, 00:28
Wedstrijden rij ik al, waar het me aanspreekt.

Lekker fietsen is voor mij nu eenmaal op snelheid fietsen en dan begeef ik me al snel in de 23km/u+ regionen.

Ik wil en hoef van niemand te winnen bij zoiets
Je kan het tweede stuk lekker doorrijden, het eerste stuk heeft echt technische stukjes met soms 'kruip door, sluip door' bochtjes en trailtjes.

Waar je daarnaast mee te maken hebt is navigeren: enige handigheid hierin scheelt natuurlijk, maar soms moet je even kijken, stilstaan en kun je weer door (ik tenminste wel).

Maar ergens tussen de 4,5 a 5 uur moet wel te doen zijn. Ik heb het rondje 20.7 gemiddeld gereden (ruim 105km 5 uur, 6 minuten), dik genoten, niet wezen jagen en nog best hier en daar een foutje gemaakt in navi.

Maar zoals al gezegd: probeer het uit, gaat je zeker niet tegenvallen en laat maar weten als je geweest bent :-q
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Het stuk bij Harderwijk en zeker Nunspeet is erg leuk en daardoor lastig om snelheid te houden. Er zitten ook delen in waar je makkelijker door rijdt.

Als je het leuk vind wil ik wel met je mee, ik woon bijna aan de route in Heerde
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Carpenter schreef: wo 15 juni 2022, 09:19
Peelrijder schreef: wo 15 juni 2022, 00:28
Wedstrijden rij ik al, waar het me aanspreekt.

Lekker fietsen is voor mij nu eenmaal op snelheid fietsen en dan begeef ik me al snel in de 23km/u+ regionen.

Ik wil en hoef van niemand te winnen bij zoiets
Je kan het tweede stuk lekker doorrijden, het eerste stuk heeft echt technische stukjes met soms 'kruip door, sluip door' bochtjes en trailtjes.

Waar je daarnaast mee te maken hebt is navigeren: enige handigheid hierin scheelt natuurlijk, maar soms moet je even kijken, stilstaan en kun je weer door (ik tenminste wel).

Maar ergens tussen de 4,5 a 5 uur moet wel te doen zijn. Ik heb het rondje 20.7 gemiddeld gereden (ruim 105km 5 uur, 6 minuten), dik genoten, niet wezen jagen en nog best hier en daar een foutje gemaakt in navi.

Maar zoals al gezegd: probeer het uit, gaat je zeker niet tegenvallen en laat maar weten als je geweest bent :-q
Ik heb het in precies dezelfde tijd gedaan, ik vond hem pittiger dan verwacht. 1x 10 minuten pauze na 60km. Laatste stuk weer op de route H'wijk was afzien, toen was het tempo er wel echt uit.
Geen gezeik, mountainbike!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Wanneer ligt alles er eigenlijk zo optimaal mogelijk bij?

Met dit weer zal er vast veel mul zand zijn.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Peelrijder schreef: wo 15 juni 2022, 13:07 Wanneer ligt alles er eigenlijk zo optimaal mogelijk bij?

Met dit weer zal er vast veel mul zand zijn.
Morgenochtend na zonsopgang. Als het optimaal is, sluiten ze het af. Een beetje mul zand is deel van het programma. Misschien dat er dit weekend een hoosbui overheen gaat, naar dan groeit het elders weer dicht.

Van het weekend Harderwijk en Ermelo gereden: was prima te doen.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

De routes Harderwijk en Ermelo zijn nu goed te doen en weinig mulle stukken, ze liggen er vele malen beter bij dan een paar weken terug.
Als het nu een paar dagen regent zal die er nog beter bij liggen, echt als het zo blijft zoals het nu is word die ook met de dag snel minder.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Peelrijder schreef: wo 15 juni 2022, 13:07 Wanneer ligt alles er eigenlijk zo optimaal mogelijk bij?

Met dit weer zal er vast veel mul zand zijn.
Ter info, Jasper Ockeloen heeft hem in maart dit jaar gereden, ook maar 22,7km/u gemiddeld.
En deze knaap kan echt wel rijden.
Nu kan het zijn dat ie rustig aan heeft gedaan, maar zijn rustig aan is toch van een iets ander niveau dan de meeste mensen.

https://www.strava.com/activities/6771616235
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik zie het ja.

Ik zal me er vast wel in verslikken als ik er aan begin, maar dat bekijken we dan.

Ik hoop ergens in Juli af augustus tijd te hebben hiervoor.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zit even z'n rit te bekijken, maar ergens bij de Leemcule weg heeft ie wat heen en weer gereden, 5km lang a 9km/u gem.

Als je dit eruit haalt kom je ongeveer op 25gem voor de hele rit, dat is logischer :-q
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Rayb81 schreef: wo 15 juni 2022, 23:16 Zit even z'n rit te bekijken, maar ergens bij de Leemcule weg heeft ie wat heen en weer gereden, 5km lang a 9km/u gem.

Als je dit eruit haalt kom je ongeveer op 25gem voor de hele rit, dat is logischer :-q
Hij heeft ook wel een aantal leuke stukjes overgeslagen en heeft in plaats daarvan langs rechte wegen doorgeblazen. Vooral het zuidelijke stuk van Hattem naar Harderwijk haalt niet alles uit het terrein. De eerder hier geposte tracks zijn beter.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik was het al heel lang van plan maar vandaag heb ik deze route dan ook eindelijk eens gereden. En het was zeker de moeite. Leuke combi van single tracks met kleine heuvels, stukken mul zand, heide en ook nog wat reguliere bospaden. Complimenten hoe dit allemaal aan elkaar is geknoopt.

Het was met name op het eerste deel vanuit Harderwijk wel een paar keer even zoeken welke lijn ik nou moest volgen maar dat ligt denk ik grotendeels aan de haat liefde verhouding met mijn Garmin. Inzoomen als ik het niet wil. Niet inzoomen als ik het wel wil. Onterecht melden dat je van de track af bent waardoor je net niet ziet waar je heen moet. Zonder zo'n apparaat is een rit als deze niet te rijden dus ik ben er blij mee. Maar tegelijkertijd blijf ik me verbazen dat die dingen na al die jaren eigenlijk nog zo slecht zijn.

Ik was pas ergens na 11 uur vertrokken maar toch best veel dieren gezien. Paar keer een buizerd van dichtbij. Ook een vos en een eekhoorn. Helaas voor de eekhoorn zat die in de bek van de vos. Die laatste schrok zich dan weer een ongeluk toen 'ie mij in de gaten had. Zal wel iets zeggen over de reputatie van mtb'ers. ;-)

Drinkwater gevonden met de app drinkwaterspots die ik ook in dit topic had gevonden. Is handig om dat goed te plannen want je komt niet veel gelegenheden tegen. Al kun je op een paar plekken met een klein ommetje wel een dorpje in rijden.

De terugweg heeft inderdaad wat meer bospaden. Toch zitten ook daar een paar hele leuke stukjes bij. Ook wat plekjes waar je even wat kan spelen. En voordeel wat je daar hebt ten opzichte van de heenweg is dat je de snelweg niet zo hoort.

Lang verhaal kort. Ik heb me prima vermaakt. Dank aan degene die deze rit heeft bedacht. :-q
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Bottecchia schreef: wo 29 juni 2022, 19:35Het was met name op het eerste deel vanuit Harderwijk wel een paar keer even zoeken welke lijn ik nou moest volgen maar dat ligt denk ik grotendeels aan de haat liefde verhouding met mijn Garmin. Inzoomen als ik het niet wil. Niet inzoomen als ik het wel wil. Onterecht melden dat je van de track af bent waardoor je net niet ziet waar je heen moet. Zonder zo'n apparaat is een rit als deze niet te rijden dus ik ben er blij mee. Maar tegelijkertijd blijf ik me verbazen dat die dingen na al die jaren eigenlijk nog zo slecht zijn.
Voor wat het waard is: ik rijd altijd op een track (spoor) en niet met routering. Dan bepaal je zelf de mate van inzoomen en komen er geen meldingen dat je van de route af bent. Ik vind het lekker rustig op die manier.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Waarom staat er eigenlijk 2 keer 'langste' in de topictitel?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Peelrijder schreef: do 30 juni 2022, 09:07 Waarom staat er eigenlijk 2 keer 'langste' in de topictitel?
overtreffende trap was op
Plaats reactie