ATB Land van Wijk en Wouden (Leidschendam-Leiden-Zoetermeer)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
madhead
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 12:35
Mijn mountainbike: Stumpjumper expert carbon

~Erwin~ schreef:
Jelger schreef:Heb het kaartje even vluchtig bekeken maar lijkt me toch vooral heel veel asfalt. :cry:
Je ontkomt er haast niet aan in de randstad en met de grote hoeveelheid gemeentes in een klein stuk wordt het aanvragen van de vergunningen allemaal niet makkelijker.

Zie dit rondje als de start, zal de komende jaren nog uitgebreid en verbeterd worden. Vooral is het nu gewoon een leuk rondje voor de wat minder gevordere mtb'er, of voor mensen uit te omgeving die eens op een andere manier naar Snowworld fietsen.
Ik ben erg blij met dit initiatief als mountainbiker, beter "iets dan niets". En het begin is er. :-q


mvg
Robert
Waar een wil is is een weg, bij mij meestal Offroad.
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Dat ben ik ook wel met je eens. Nu is er helemaal niks officieels maar als ik dit zie dan hou ik het wel bij mijn rondjes hier in het Alphense recreatiegebied. Kan ik een ronde van 5km maken met 90% offroad. Paar rondjes draaien en weer lekker naar huis.

Als ik dan wat meer wil ga ik wel naar Noordwijk, Zoetermeer, Schoorl, Lage Vuursche of Amerongen.

Als er een aansluiting meer richting Alphen zou zijn dan zou dat voor mij beter zijn. Nu toch nog ongeveer 15km aanrijden naar de dichtstbijzijnde opstap voor de route. Heen en terug is dan 30 km fietsen voor een ronde met veel asfalt er in is niet echt waar ik op gehoopt had.

Ga ooit heus wel eens een kijkje nemen. :wink:

Offtopic: Het recreatiegebied rondom de zegerplas hier in Alphen leent zich wel prima voor een aardige route. Rondom de golfbaan kan er gespeeld worden met wat hoogteverschil en er zijn tig ruiterpaden die met een beetje plavijen en een klein beetje bochtjes hier en daar prima als singletrack kunnen dienen. Verder liggen er nu al overal onofficiële wandelpaden tussen de bomen waar mensen met honden lopen en die nu best aardig zijn om met hoge snelheid overheen te knallen. :winkie:
RF
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 15:35

madhead schreef:
Ik ga binnekort eens naar de Vlietlanden
wordt trouwens gezellig daarzo in de vlietlanden komende zomer; op onverharde paadjes tussen de struiken door. Daar is ook altijd nog een hoop ander volk die niet aan mountainbiken doen maar wel een voorkeur voor strakke broekjes hebben...

Overigens een prima initiatief zo''n rondje hier bij mij om de hoek :-q
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

RF schreef:
madhead schreef:
Ik ga binnekort eens naar de Vlietlanden
wordt trouwens gezellig daarzo in de vlietlanden komende zomer; op onverharde paadjes tussen de struiken door. Daar is ook altijd nog een hoop ander volk die niet aan mountainbiken doen maar wel een voorkeur voor strakke broekjes hebben...

Overigens een prima initiatief zo''n rondje hier bij mij om de hoek :-q

Ja, kan je daar tenminste ook een keer op de mtb heen :winkie:
madhead
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 12:35
Mijn mountainbike: Stumpjumper expert carbon

shit, ben je nou nergens meer veilig.

mvg
Robert
Waar een wil is is een weg, bij mij meestal Offroad.
RF
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 15:35

Ik heb daar trouwens wel een een wielrenner ingehaald die helemaal in z'n nakie op de fiets zat... alleen een zonnebrilletje en spd's... tja. :~
madhead
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 12:35
Mijn mountainbike: Stumpjumper expert carbon

How sick can it be.

Had zeker ook geen zadel alleen een zadelpen :winkie:


mvg
Robert
Waar een wil is is een weg, bij mij meestal Offroad.
RF
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 15:35

Het bizarre was ook nog dat ie eigenlijk net uit een woonwijk kwam (Leidschendam zuid) en richting vlietlanden fietste. Hij zal z'n auto daar wel neer hebben gezet ofzo.
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

was het je buurman?
RF
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 15:35

nee, de buurvrouw had ik wellicht nog naakt kunnen herkennen :lol:
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

:D :-q
julius3000
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: do 27 augustus 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Stevens S6 Pro 2006

reetfietser :D

Anyway: Jakkiebah!

Ach ja, voor diegenen die wel eens door de duinen van Den Haag naar Wassenaar of viseversa fietsen zullen de zonnebadende naturisten wel bekend in de oren klinken. Jammer dat het nooit de wulpse 30- dames zijn :(
ProJosh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 17 januari 2008, 20:48
Mijn mountainbike: BMC Teamelite, Felt F4 (racer), Flyxxi (beacher)
Contacteer:

Heeft er iemand al een GPS-bestandje die ik kan importeren? Wil van't weekend even een kijkje gaan nemen en wil wel weten waar ik precies moet zoeken ;)...
Bougondische volpension mountanbikevakantie?
http://www.mountainbikevakantiefrankrijk.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
BikePC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 december 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Zoetermeer

ProJosh schreef:Heeft er iemand al een GPS-bestandje die ik kan importeren? Wil van't weekend even een kijkje gaan nemen en wil wel weten waar ik precies moet zoeken ;)...
Ik heb een GPS kruimelspoor van mijn rit begin december toen er nog geen bordjes stonden. Geprobeerd te rijden aan de hand van het kaartje waarnaar ik eerder verwees. Zal hier en daar dus afwijken van de 'officiele' route. Stuur maar een PBtje met je emailadres.
Beetje MTB-er, meer racefietser
~Erwin~
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 15:18

Binnenkort zoek ik ook wat mensen die de route nog niet hebben gereden en geen gps track hebben, zodat we de markering kunnen testen.

Dat kan denk ik de 2e week van feb.

Maar zolang kan je vast niet wachten ;)
Plaats reactie