Route Alphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

De track op mtbroutes.nl maakt er wel een klein lusje van, maar dat is niet de bedoeling en dat pad is ook een tijd lang afgesloten geweest. Ik kom er zelf niet vaak maar volgens mij had ik op een filmpje van Remmes gezien dat dat pad weer open was. Maar goed, de pijlen staan dus niet als een lusje, en daarmee pak je het leukste alternatief twee keer.
TheFatGuy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 16 december 2016, 23:57

Hoe is het met de bordjes tegenwoordig ? Is de route goed te volgen/vinden ?
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Bordjes in Alphen zijn er niet, wel dik uitgesleten paden.
Maar de mkb route Chaam (die lig er 1km naast) is wel aangegeven.
Deze route vanochtend gereden. 16KM lang en heel erg mooi.
Geen enorme hoogte verschillen maar een hele leuke gave bosrijke mkb route.
Met Alphen erbij kwam ik aan 27KM.
habebat vehentem
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

CentMan schreef: ma 14 juni 2021, 20:57 Bordjes in Alphen zijn er niet, wel dik uitgesleten paden.
Maar de mkb route Chaam (die lig er 1km naast) is wel aangegeven.
Deze route vanochtend gereden. 16KM lang en heel erg mooi.
Geen enorme hoogte verschillen maar een hele leuke gave bosrijke mkb route.
Met Alphen erbij kwam ik aan 27KM.
Met Pasen de route Alphen gedaan en er stonden wel degelijk bordjes.
Het betreft deze route: https://www.kluitech.nl/route_page_vw.php?route=Alphen
Ligt toch echt in Alphen (zie https://www.pdok.nl/viewer/ en vink woonplaats aan bij de Basisregistratie Adressen en Gebouwen).
In Chaam heb ik ook wel eens gereden, maar daar ligt geen route. Ook wordt in Alphen wel eens een toertocht gehouden die een andere route volgt. Gegeven de locatie (vlak naast zwemwater) is het niet zo handig daar met het mooie weer van nu te rijden.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Ik dacht dat de route die jij laat zien, Chaam heet, deze route heb ik erbij gepakt en is idd gemarkeerd.
Met Alphen bedoelde ik het gebied direct rondom de plas 't-zand, welke ook super is.

Het hoort inderdaad bij Alphen en de start is bij de (chaamseweg).

Erg leuke route.
habebat vehentem
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Daar bij de plas is leuk; maar het is zwemwater en bij heel mooi weer wat minder geschikt als je geen MTBoeman wil spelen voor strandgasten.
Brandhout
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 augustus 2012, 10:19

Ik heb vandaag een bril gevonden op deze route. Mocht iemand een bril kwijt zijn... kan deze, als er een goede beschrijving gegeven kan worden, worden opgehaald.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Vandaag weer rondje het zand en Alphen gedaan, samen 26km.
Mooie route lekker doortrappen...maar heel veel vliegjes.
habebat vehentem
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Heerlijke route, deze vakantie 4x gereden :)
habebat vehentem
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Is deze route zo impopulair, dat het laatste bericht van augustus 2022 is? Eind maart zit ik een weekend in het vakantiepark in Chaam, dus ik ging eens kijken naar de routes in de buurt. Drieluik Dorst, Teteringen & Oosterhout ken ik, grote kans dat ik daar nog wel even ga kijken, maar Alphen heb ik nog niet gereden dus wil ik wel eens proberen. Hopelijk is het tegen die tijd wat opgedroogd... Heeft iemand een idee of het nu een beetje te doen is, of is het echt tot de assen in de blubber en je vernielt het pad als je erop rijdt?

Maar zoekende op het forum hier kwam ik ook 't Zand tegen, is dat een route die er vroeger was maar nu niet meer?
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Sherlockspringer schreef: di 6 februari 2024, 15:58 Is deze route zo impopulair, dat het laatste bericht van augustus 2022 is? Eind maart zit ik een weekend in het vakantiepark in Chaam, dus ik ging eens kijken naar de routes in de buurt. Drieluik Dorst, Teteringen & Oosterhout ken ik, grote kans dat ik daar nog wel even ga kijken, maar Alphen heb ik nog niet gereden dus wil ik wel eens proberen. Hopelijk is het tegen die tijd wat opgedroogd... Heeft iemand een idee of het nu een beetje te doen is, of is het echt tot de assen in de blubber en je vernielt het pad als je erop rijdt?

Maar zoekende op het forum hier kwam ik ook 't Zand tegen, is dat een route die er vroeger was maar nu niet meer?
Meestal is Alphen redelijk goed ivm zandgrond. We zijn in deze regio een beetje verwend door de vele leukere routes die er zijn. Alphen heeft leuke stukken maar is vooral veel rechtdoor rijden. Pluk de route van classique de Alphen van het internet, die is ook wel aardig maar niet gepeild, tenzij je het eerste weekend van maart de route probeert maar dan is het drukker dan gemiddeld.
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

ivocare schreef: di 6 februari 2024, 23:48
Sherlockspringer schreef: di 6 februari 2024, 15:58 Is deze route zo impopulair, dat het laatste bericht van augustus 2022 is? Eind maart zit ik een weekend in het vakantiepark in Chaam, dus ik ging eens kijken naar de routes in de buurt. Drieluik Dorst, Teteringen & Oosterhout ken ik, grote kans dat ik daar nog wel even ga kijken, maar Alphen heb ik nog niet gereden dus wil ik wel eens proberen. Hopelijk is het tegen die tijd wat opgedroogd... Heeft iemand een idee of het nu een beetje te doen is, of is het echt tot de assen in de blubber en je vernielt het pad als je erop rijdt?

Maar zoekende op het forum hier kwam ik ook 't Zand tegen, is dat een route die er vroeger was maar nu niet meer?
Meestal is Alphen redelijk goed ivm zandgrond. We zijn in deze regio een beetje verwend door de vele leukere routes die er zijn. Alphen heeft leuke stukken maar is vooral veel rechtdoor rijden. Pluk de route van classique de Alphen van het internet, die is ook wel aardig maar niet gepeild, tenzij je het eerste weekend van maart de route probeert maar dan is het drukker dan gemiddeld.
Bedankt! Is die route gewoon 'legaal' te rijden, of heb je kans op boze terreineigenaren?
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Misschien dat je om de camping heen moet rijden. Verder rekening houden met andere bezoekers. Het is geen vaste mtb route dus je komt wandelaars en tegemoetkomende medefietsers tegen.
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

ivocare schreef: wo 7 februari 2024, 12:31 Misschien dat je om de camping heen moet rijden. Verder rekening houden met andere bezoekers. Het is geen vaste mtb route dus je komt wandelaars en tegemoetkomende medefietsers tegen.
Helder, nogmaals bedankt!
Plaats reactie