MTB route bij Zandvoort |

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

KeesVN schreef: di 4 februari 2020, 15:57 ...
Blijf onze Facebook site in de gaten houden.
Doe ik! :-q
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

goed nieuws! Ik kan niet wachten om weer eens een rondje te doen daar :-q
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Nou, slecht nieuws als je facebook ff bekijkt.

De boel staat nogal onder water daar en ze weten niet hoelang het gaat duren.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

De paaltjes op een deel van de wandelroute achter het circuit (Wisentenpad, nu weer gesloten tot 1 september) staan ook onder water:

Afbeelding
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Als de formule 1 niet door gaat, is er dan een kans dat het parcours eerder opengaat?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Van FB begreep ik dat het waterpeil nog een dingetje is( ik woon een klein half uur fietsen verderop in Haarlem en mijn waterput stond ook blank), en het lijkt mij dat de F1 hooguit word uitgesteld.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Is er al een idee wanneer de route weer open gaat? Het enige wat ik kon vinden op facebook was dat het parcours wel weer klaar is, maar nog niet open mag. Maar dat bericht is al weer paar maanden oud.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Linc schreef: vr 14 augustus 2020, 09:16 Is er al een idee wanneer de route weer open gaat? Het enige wat ik kon vinden op facebook was dat het parcours wel weer klaar is, maar nog niet open mag. Maar dat bericht is al weer paar maanden oud.
Het is nu al mogelijk een clinic te boeken en onder begeleiding van een gids een rondje te rijden. Zie https://www.mountainbikeninzandvoort.nl/
Ik zie op Strava regelmatig ritjes (met foto's) van een van deze gidsen (en vrijwilliger die hier bouwt) . Het valt nu gewoon te boeken.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wel raar want het circuit is gewoon open, al een hele tijd weer.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

MVMVML schreef: vr 14 augustus 2020, 10:22 Wel raar want het circuit is gewoon open, al een hele tijd weer.
Degene die ik op Strava volg is degene die op jouw filmpje van de 4-uurs endurance de inleiding verzorgde in het zaaltje.
Op een reactie op zo een clinic (met foto's van de nieuwe Wall ride) 'kan ik daar ook rijden' was zijn antwoord: boek een clinic.
Ik kan alleen maar speculeren over de achtergrond.
Op het circuit zelf wordt eind deze maand ook nog het NK inline skaten gehouden. Dus in georganiseerde vorm kan van alles.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik zal van het weekend er eens naartoe fietsen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Willem Altes schreef: vr 14 augustus 2020, 10:52
MVMVML schreef: vr 14 augustus 2020, 10:22 Wel raar want het circuit is gewoon open, al een hele tijd weer.
Degene die ik op Strava volg is degene die op jouw filmpje van de 4-uurs endurance de inleiding verzorgde in het zaaltje.
Op een reactie op zo een clinic (met foto's van de nieuwe Wall ride) 'kan ik daar ook rijden' was zijn antwoord: boek een clinic.
Ik kan alleen maar speculeren over de achtergrond.
Op het circuit zelf wordt eind deze maand ook nog het NK inline skaten gehouden. Dus in georganiseerde vorm kan van alles.
Ja ik had ook wat zitten berichten met iemand van daar, zodoende had ik de wallride ook al gezien tijdje terug. Gaaf gedaan.

Nu nog ff alles open gooien voor publiek!
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Ik ben ook even op strava gaan zoeken en zie dat er genoeg mensen aan het rijden zijn op het parcours, maar dat zullen wel locals zijn en of mensen met een gids. Jammer dat het nog niet open is voor de rest dan.

Misschien toch maar een gids boeken een keer want ik moet hem nog hebben voor dit jaar :winkie:
Gebruikersavatar
KeesVN
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 26 maart 2012, 08:03
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29
Contacteer:

Beste bikers,
Het parcours is inderdaad nog steeds gesloten. Dit heeft alles te maken met het evenemententerrein waar het Dunebikers -parcours zich op bevind. Evenemententerreinen mogen nog niet opengesteld worden i.v.m. Covid-19. Wanneer dit wel gaat gebeuren is helaas nog niet bekend. Wij Dunebikers mogen hier wel fietsen omdat wij de boel onderhouden.
Wij fietsen op vaste tijden en melden met hoeveel personen we op het parcours zijn.
Het is voor jullie natuurlijk mogelijk om met ons mee te fietsen.
Woensdagavond van 19.30 tm 21.00. tien minuten eerder aanwezig zijn want we sluiten het hek om 19.30 uur.
Zondagochtend van 08.30 tm 10.45 uur ook hier geldt tien minuten eerder aanwezig zijn.
Op het moment is het parcours te droog, maar er wordt regen verwacht.Dus a.s. zondag is een mogelijkheid.
Afgelopen maanden hebben we de grootste Wallride ( #LaarWall ) van Nederland, misschien wel van Europa gebouwd. Bart Brentjes heeft hem vorige week getest en was zeer enthousiast. De #laarWall is 44 m lang bestaat uit 3 banen en is bijna 5 m hoog. Inclusief de NorthShore's 300m.
Het berijden van de Wallride ( #LaarWall ) en het parcours is geheel voor eigen risico. Bij nat weer vorst e.d. kan de Wallride ( #LaarWall ) beter overgeslagen worden .
Als er nog vragen zijn app mij dan even op 0651351465 of gebruik de chatfunctie van Facebook.
http://www.dunebikers.nl/
https://www.facebook.com/Dunebikers/
Bij evenementen op het circuit kan de toegang tot het ATB-parcours geweigerd worden.
http://www.circuit-zandvoort.nl/Event?c ... nguageId=1
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is dat niet gewoon een houten kombocht in plaats van een wallride...?
Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie