route Roosendaal/Rucphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Custom NoName 29 racebak
Contacteer:

ma 17 augustus 2020, 11:32

Afgelopen weekend de route Rucphen een paar keer gereden. Dit vanuit camping de Posthoorn. Vanaf daar zit je in twee tellen op de route. Was van te voren gewaarschuwd voor de ontbrekende bordjes direct bij de camping (doelbewust van de paaltjes gesloopt :~ ). Verder prima bewegwijzerd (1x verkeerd gereden, omdat ik op de route over een deel fietspad een cyclo crosser volgde, die vervolgens niet de route rechtsaf nam :-{ ...).

De route bevat een paar leuke stukken, maar ook veel rechte stukken door bos en zelfs asfalt. Die mogen er van mij wel uit. En potentie daarvoor is er zeker! Voor mij wordt het vanaf de camping gezien op ongeveer 4,5km pas een beetje leuk....hoewel ik ook zelf een leuk stukje tov de camping tot aan 'sluisje' bij dierenveldje gevonden heb ter vervanging van lange rechte stukken. Nu weet ik natuurlijk niet hoe het zit met de grondeigenaren etc. of er uberhaubt meer mag in het gebied. Maar nu deel je best veel (rechte) stukken met andere bos-, en weggebruikers... ik zou denken dat het een win-win is om én deze verkeersstromen zo veel mogelijk te scheiden en de MTB-er zo zijn single track te geven.

Onderweg nog even een babbeltje gemaakt met een vader en kind op een 'aanhang-fiets'...da's altijd bijzonder om te zien :-q.
Big wheels keep on turning...
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

di 22 september 2020, 08:32

Afgelopen zondag weer een aantal 'zoekende' MTB'ers de weg gewezen rondom camping de Posthoorn. Daar zijn nm twee bordjes verdwenen die je vanaf het fietspad weer het bos in sturen ter hoogte van De Posthoorn dus. De paaltjes zijn nu misbruikt om de wandelroute aan te geven (rood/witte verf). Misschien kan iemand de 'beheerders' van de route tippen om hier weer bordjes te plaatsen?
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7

di 22 september 2020, 21:30

Cycling4Care schreef:
Afgelopen zondag weer een aantal 'zoekende' MTB'ers de weg gewezen rondom camping de Posthoorn. Daar zijn nm twee bordjes verdwenen die je vanaf het fietspad weer het bos in sturen ter hoogte van De Posthoorn dus. De paaltjes zijn nu misbruikt om de wandelroute aan te geven (rood/witte verf). Misschien kan iemand de 'beheerders' van de route tippen om hier weer bordjes te plaatsen?
Net je bericht doorgestuurd naar Martens Tweewielers.
Fatbike; daar wordt je sterk van ;-)
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

do 24 september 2020, 11:39

petter schreef:
Cycling4Care schreef:
Klasse, thx :-q. Ook namens de zoekende MTB'ers :winkie:
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

za 17 oktober 2020, 18:16

petter schreef:
Cycling4Care schreef:
De bordjes zijn weer netjes in orde gemaakt! Thx :-q.
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: canyon neuron

ma 26 oktober 2020, 21:04

er is een omleiding ivm met werkzaamheden in de omgeving van het drinkwatergebied thv waar de 2 pony s staan is het afgesloten dmv een hek er is een omleiding ingesteld maar erg slecht aangegeven en ik ben al niet zo bekend in dat gebied dus erg vervelend.wel was er onderhoud gaande op de route applaus voor de vrijwillegers. :-q
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

di 27 oktober 2020, 12:38

misa schreef:
ma 26 oktober 2020, 21:04
er is een omleiding ivm met werkzaamheden in de omgeving van het drinkwatergebied thv waar de 2 pony s staan is het afgesloten dmv een hek er is een omleiding ingesteld maar erg slecht aangegeven en ik ben al niet zo bekend in dat gebied dus erg vervelend.wel was er onderhoud gaande op de route applaus voor de vrijwillegers. :-q
Die was vorige week mi nog prima aangegeven dmv zwarte MTB route symbolen, zijn die wellicht verwijderd door de minder fiets liefhebbende bosgebruiker :~
Fonske73
Mtb fanaat
Mtb fanaat

za 14 november 2020, 19:05

Route heeft weer leuke aanpassingen gekregen.
Wat kleine heuveltjes en 2 jumps.
Top!!!
Ga vooral zo door.
Fonske73
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 6 december 2020, 19:32

Weer mooi om te zien dat er aanpassingen in voorbereiding zijn. 👍👍Vlak voor de kinderboerderij.
Heb er op gereden maar vind de drop een dingetje.
Vermoed dat die nog aangepast wordt.
Plaats reactie