Haarlemmermeerse bos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

PaneVino schreef: di 2 juni 2020, 14:33 Er is veel meer.... Als ik alleen in het HMB blijf, daar alles handig aan elkaar lus en heen en weer rij, dan kom ik zonder problemen aan 15-20km zonder iets te dubbelen.
OK dat is zeker wel moeite waard. Snel maar eens even kijken dan. Toevallig een gpx ergens liggen?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

PaneVino schreef: di 2 juni 2020, 14:33 Er is veel meer.... Als ik alleen in het HMB blijf, daar alles handig aan elkaar lus en heen en weer rij, dan kom ik zonder problemen aan 15-20km zonder iets te dubbelen.
:o
Zoveel?
Gpx-bestanden plzzzz :wink:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

GPX .... Nou, ik betwijfel of je er wegwijs uit wordt dan want het zit allemaal erg kort op elkaar hoe ik altijd links en rechts, ogenschijnlijk als een kip zonder kop, door het bos cross :lol:
Ik rij ook elke keer weer anders, maar ik zal eens zien wat ik recent gedaan heb, om je een idee te geven.....

https://www.dropbox.com/s/8kt6ni1pp6fsw ... _.gpx?dl=0
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

PaneVino schreef: di 2 juni 2020, 16:00 GPX .... Nou, ik betwijfel of je er wegwijs uit wordt dan want het zit allemaal erg kort op elkaar hoe ik altijd links en rechts, ogenschijnlijk als een kip zonder kop, door het bos cross :lol:
Ik rij ook elke keer weer anders, maar ik zal eens zien wat ik recent gedaan heb, om je een idee te geven.....

https://www.dropbox.com/s/8kt6ni1pp6fsw ... _.gpx?dl=0
Kijk daar heb ik zeker wat aan. Niet zozeer om exact jou route als een kip zonder kop te volgen maar nu weet ik ongeveer waar al die paadjes liggen. Thanks! 😁👍
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

PaneVino schreef: di 2 juni 2020, 16:00 GPX .... Nou, ik betwijfel of je er wegwijs uit wordt dan want het zit allemaal erg kort op elkaar hoe ik altijd links en rechts, ogenschijnlijk als een kip zonder kop, door het bos cross :lol:
Ik rij ook elke keer weer anders, maar ik zal eens zien wat ik recent gedaan heb, om je een idee te geven.....

https://www.dropbox.com/s/8kt6ni1pp6fsw ... _.gpx?dl=0
Je heb het stukje bij de EXPO nog gemist ;-) Verder lijkt dit hoe ik door het bos cross, links en rechts paatjes inschieten. Overigens vindt ik de boseilanden (Zuidelijke deel), ook niet slecht als aanloop naar het haarlemmermeerse bos. Ook in Park21 en Zwaansbroek (tussen Zwaanshoek en Lissebroek) beginnen her en der wat paatjes te ontstaan, al is dit nog niet echt spannend.

Voorbeeld https://www.strava.com/activities/3515810421.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik had de Expo niet gemist hoor ... gewoon niet gedaan die keer. Aangezien ik in 3min in het bos ben die ik er wel vaker ;)
EN voor de administratie: het merendeel van de nieuwe paden gecreëerd/gemaakt door ondergetekende :winkie:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik stel de bijdrage op prijs. Dit is voor mij tenminste fietsbaar en zeker op deze lange avonden. Alleen dat klote lange stuk tussen die vliegbanen tot aan hoofddorp kan een eeuw duren, zeker als er wind staat.
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Ik ga de GPS toch maar eens inladen want ik mis een deel van de route :lol:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik doe met enige regelmaat hier een soort met " mini Let's Ride" voor mensen van mijn mtb vereniging, die het hier niet goed genoeg kennen. Ik krijg dan steevast te horen hoe leuk ze het vinden dat ze geen idee hadden wat er allemaal te rijden is.
Je kunt helemaal naar de klote gaan qua route-keuze .... of flink technische dingen oefenen als afdalen, klimmen, bochten, balans, jump/drops en meer van dat alles. Best divers toch als je het mij vraagt.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Rene.urbex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 oktober 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty XM427

ik kom uit NV en heb een heb een aantal keren de route in het hmb gefietst met mijn zoon.
beide vonden de officiele route niet echt de moeit waard.
we hebben de laatste keer wel wat altenatieve stukjes gereden maar dat er zo veel was als op jou kaartje wist ik niet.
maar klinkt een heel stuk positiever dan dat ik dacht, dus het wordt tijd voor een hernieuwde kennismaking.

binnenkort dus maar weer eens een keertje heen en zo veel mogelijk alternatieve stukjes zoeken, vinden en proberen :-q
hopelijk bevalt het, hebben we dicht bij huis weer een stukje om regelmatig te rijden nu noordwijk en zandvoort dicht is.
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Als je de gratis Bikegpx app download (ik gebruik Apple) kun je de GPX van mtbroutes.nl zo importeren, daar staat dan de hele route in, en je kunt hem turn by turn laten navigeren.
Ik heb het vanmorgen ook gedaan zodat ik hem ook eens helemaal kan gaan rijden. (ook uit Nieuw-Vennep vandaan met zoon) :-q
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De route van mtbroutes.nl raakt maar de helft (of zelf nog minder) dan wat er te rijden valt.... Die beschrijft namelijk alleen de 'officiële" (ahum) routes niet de tracks die er volop omheen liggen.

(En al helemaal niet wat er na morgen bijgemaakt wordt .... :roll: )
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Rene.urbex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 oktober 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty XM427

ja de route van mtbroutes ken ik en hebben we een aantal keer gereden, dat is ook hetgene dat mijn zoon en ik niet heel erg intressant vonden.
maar juist deze extra stukken (en dat is echt veel meer dan ik dacht/wist) lijken me leuk, en ga ik ook zeker binnenkort proberen.

maar er wordt dus binnenkort begonnen met het aanpassen of nieuw aanleggen van route's? dat klinkt hoopvol.
want er moet toch een mooi route te maken zijn in hmb, qua lokatie kun je het volgens mij redelijk met geestmerambacht vergelijken.
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Grappig dat ik dit topic opeens weer zie. Dit gebied ligt letterlijk tegen mijn werkplek aan, dus de MTB mee en na het werk even rijden hier is al vaker in me opgekomen. Ik had echter altijd het idee dat het hier vrij saai was, maar lees nu toch dat er best leuke stukjes liggen... Is het gewoon een kwestie van het bos inrijden en maar kijken, of zit er toch een soort van structuur in?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De 'nieuwe/herstelde route' .... Het is een beetje tweeledig.... Je hebt het Haarlemmermeersebos (HMB) en, aan de andere kant van de provinciale weg, De Groene Weelde.

De route die hersteld/vernieuwd zal gaan worden betreft het deel in De Groene Weelde.
In het HMB zal de vaste route redelijk blijven wat ie is, maar zullen mettertijd wel onderhoudswerkzaamheden opgestart gaan worden als reparatie rotte kombochten, maaien, afzettingen om de juiste route te 'forceren' vanwege de veiligheid etc.

Nieuwe dingen buiten de vaste route is iets voor de 'underground builders' ..... Maar dat kan ook zo weer weggevaagd worden, aangezien je dar geen enkele aanspraak op kunt maken. Voorbeeld is die heuvel bij de paardenbak, waar afgelopen maand weer 2x alle paden/tracks met grondwerkzaamheden weggevaagd waren. Inmiddels zijn die er weer allemaal..... maar laten we het erop houden dan ik mijn klimtrainingen voor het gehele jaar alweer gehad heb. :-{
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie