Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Tsjibiti schreef: di 2 oktober 2018, 22:00
pk-patty schreef: di 2 oktober 2018, 16:30 Is het misschien een idee om bij de nieuwe klim, die ontstaan is na omlegging van de route, evt matten neer te leggen?? Het pad naar boven is al behoorlijk kapot gereden en ik denk dat er in de toekomst op deze manier weinig van overblijft.... :-{ :-{
Dan loop je toch een stukje. Dan is de gehele route asfalteren een betere optie.
Graag alleen serieuze reacties aub..... Maar ja, dat is waarschijnlijk in dit geval teveel gevraagd.....
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

pk-patty schreef: di 2 oktober 2018, 23:44
Tsjibiti schreef: di 2 oktober 2018, 22:00
Dan loop je toch een stukje. Dan is de gehele route asfalteren een betere optie.
Graag alleen serieuze reacties aub..... Maar ja, dat is waarschijnlijk in dit geval teveel gevraagd.....
Ik ging er vanuit dat je voldoende functionerende hersencellen hebt dat je door had dat de eerste opmerking serieus is en de tweede niet. :D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Die nieuwe klim hadden ze er wat mij betreft uit kunnen laten. De hele heuvelrug nemen zoals eerst was beter (kun je makkelijk voor kiezen). Ik fiets zonder klikpendalen, maar ik zie zelfs ervaren bikers met klikpendalen daar afstappen.

Net zoals het stuk na Mastworp bij Bedaf (blauwe route) langs het weiland op dat nu langer is geworden. Gewoon de oude route blijven rijden en het bos induiken ipv fietspad en weiland. Veel leuker stuk.

Blauwe route is na de veranderingen erop achteruit gegaan en groene route juist op vooruit.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Nu het weer af en toe regent kom ik wel weer boven, maar kost inderdaad veel energie. Van de zomer was het niet te doen.
Ik zou bijna willen voorstellen aan de route-commissie om de groene route over de oude route te laten gaan en de blauwe over de nieuwe route, gewoon voor de afwisseling. :winkie:

Maar een beetje uitdaging mag er, in deze verder eenvoudige routes, wel inzitten toch? 1 keer afstappen op zo'n 35km is nog best te doen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: vr 5 oktober 2018, 09:48 Maar een beetje uitdaging mag er, in deze verder eenvoudige routes, wel inzitten toch? 1 keer afstappen op zo'n 35km is nog best te doen.
Precies , een stukje lopen hoort bij deze bezigheid zoals ook af en toe lopen bij de wedstrijd veldritten hoort. Het af en toe een stukje (moeten) lopen is in de winter de beste remedie tegen koude voeten en vooral tenen. Daar kan geen winter- of overschoen tegen op en is ook nog een kosteloos. :)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Slabroekse heide wordt gerasterd, dat houd o.a. in dat de twee heuvelruggen voor de helft in begrazingsgebied komen liggen.
Vandaar dat route aangepast is en halfweg de heuvelrug opkomt.Raster zou eind oktober klaar moeten zijn maar dat halen ze niet. Zijn nog bezig met Kanonsberg en Landerd. Blauwe route aan overkant ecoduct zijn verscheidene particulieren bossen en eigenaren willen niet dat daar een vaste route doorheen loopt. Vandaar lange saaie landwegen.
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

scalpel1 schreef: wo 10 oktober 2018, 16:58 Slabroekse heide wordt gerasterd, dat houd o.a. in dat de twee heuvelruggen voor de helft in begrazingsgebied komen liggen.
Vandaar dat route aangepast is en halfweg de heuvelrug opkomt.Raster zou eind oktober klaar moeten zijn maar dat halen ze niet. Zijn nog bezig met Kanonsberg en Landerd. Blauwe route aan overkant ecoduct zijn verscheidene particulieren bossen en eigenaren willen niet dat daar een vaste route doorheen loopt. Vandaar lange saaie landwegen.
Dat is wel een beetje jammer, dat waren net leuke stukken.
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

scalpel1 schreef: wo 10 oktober 2018, 16:58 Slabroekse heide wordt gerasterd, dat houd o.a. in dat de twee heuvelruggen voor de helft in begrazingsgebied komen liggen.
Vandaar dat route aangepast is en halfweg de heuvelrug opkomt.Raster zou eind oktober klaar moeten zijn maar dat halen ze niet. Zijn nog bezig met Kanonsberg en Landerd. Blauwe route aan overkant ecoduct zijn verscheidene particulieren bossen en eigenaren willen niet dat daar een vaste route doorheen loopt. Vandaar lange saaie landwegen.
Begrijp ik t goed dat dat dus ook geldt voor de heuvelrug die niet ik de vaste route zit voor de helft wordt afgezet en dus niet meer te fietsen is? Dat zou erg jammer zijn .
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

ilse1978 schreef: wo 10 oktober 2018, 20:46
scalpel1 schreef: wo 10 oktober 2018, 16:58 Slabroekse heide wordt gerasterd, dat houd o.a. in dat de twee heuvelruggen voor de helft in begrazingsgebied komen liggen.
Vandaar dat route aangepast is en halfweg de heuvelrug opkomt.Raster zou eind oktober klaar moeten zijn maar dat halen ze niet. Zijn nog bezig met Kanonsberg en Landerd. Blauwe route aan overkant ecoduct zijn verscheidene particulieren bossen en eigenaren willen niet dat daar een vaste route doorheen loopt. Vandaar lange saaie landwegen.
Begrijp ik t goed dat dat dus ook geldt voor de heuvelrug die niet ik de vaste route zit voor de helft wordt afgezet en dus niet meer te fietsen is? Dat zou erg jammer zijn .
Jawel, verantwoordelijke : Maashorst in uitvoering
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

scalpel1 schreef: wo 10 oktober 2018, 23:28
ilse1978 schreef: wo 10 oktober 2018, 20:46

Begrijp ik t goed dat dat dus ook geldt voor de heuvelrug die niet ik de vaste route zit voor de helft wordt afgezet en dus niet meer te fietsen is? Dat zou erg jammer zijn .
Jawel, verantwoordelijke : Maashorst in uitvoering
Over een paar jaar is het helaas helemaal afgelopen met het bike door de maashorst. Let maar op!
Het word steeds erger.
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

[quote="BvR driver Leo" post_id=2349956 time=1539282466 user_id=41349
Over een paar jaar is het helaas helemaal afgelopen met het bike door de maashorst. Let maar op!
Het word steeds erger.
[/quote]
Ik heb al veel vaker gemeld dat we die vaste routes helemaal niet zouden moeten willen. Een veel betere optie is
een knooppunten netwerk voor het onverhard toerfietsen. Analoog aan de knooppuntennetwerken die er voor wandelaars en fiesten opdeweg zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

BvR driver Leo schreef: do 11 oktober 2018, 20:27
scalpel1 schreef: wo 10 oktober 2018, 23:28

Jawel, verantwoordelijke : Maashorst in uitvoering
Over een paar jaar is het helaas helemaal afgelopen met het bike door de maashorst. Let maar op!
Het word steeds erger.
Ja ik denk dat de blauwe en de groene route zometeen alleen nog bestaan uit wat kronkelwegen door de bossen en dat er totaal geen hoogte verschil meer over is.

Laten we hopen dat ze Reek in ieder geval vrij houden van die koeien die er helemaal niet thuishoren...

Misschien moet daar eens gekeken worden of die nog technischer/uitdagender gemaakt kan worden.
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Zo jammer.....
Vandaag waren beide heuvelruggen nog gewoon toegankelijk. De heuvelrug in de vaste route maar even op de oude manier genomen. Met t losse zand anders niet boven te komen :)
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

ilse1978 schreef: za 13 oktober 2018, 21:14 Zo jammer.....
Vandaag waren beide heuvelruggen nog gewoon toegankelijk. De heuvelrug in de vaste route maar even op de oude manier genomen. Met t losse zand anders niet boven te komen :)
Raster werkzaamheden liggen achter op schema. Voorlopig blijft alles fietsbaar (op de rulle stukken na) Paar regenbuien en alles is weer fietsbaar!
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Het hekwerk staat al gedeeltelijk
jammer van het draaipoortje op de heuvelrug :o
Plaats reactie