Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Hallo bikers
Ben vandaag mijn bril verloren tijdens een rit op de groene route 8)
Als iemand hem heeft gevonden hoor ik het graag
(De bril zat vol modder en toen in mijn achter zak gestopt en later verloren)
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Weet je wat ergens ongeveer?
Morgen is de toertocht van Nistelrode. En daar zullen ook stukken van de routes in zitten.
Zal goed op letten voor je.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Ik vermoed rond de blokhut
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Vandaag weer eens de groene route. Ondanks paar dagen droogte toch nog aardig wat plassen.

Echter gaan ze de route verleggen? Ik zag namelijk vlak nadat je het begrazingsgebied in gaat (noordkant van de route) dat er links van het pad een nieuw pad is aangelegd. Ik weet niet of dit pad voor mtb of voor wandelaars gebruikt gaan gaat worden. Nu loopt de mtb en wandelknooppuntroute daar namelijk over dezelfde rechte paden en ik kan mij voorstellen dat ze dit anders willen.

Weet iemand hier toevallig iets meer van?
Dirttrack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 februari 2018, 23:49
Mijn mountainbike: Prone Octane One, Carbon Chinees

Er is onlangs een incident geweest met een wandelaar en een tauros. Misschien dat dit een rede is voor het verleggen van de route. Is ook niet de eerste keer dat dit is gebeurt.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Wizzy82 schreef: za 8 februari 2020, 15:11 Vandaag weer eens de groene route. Ondanks paar dagen droogte toch nog aardig wat plassen.

Echter gaan ze de route verleggen? Ik zag namelijk vlak nadat je het begrazingsgebied in gaat (noordkant van de route) dat er links van het pad een nieuw pad is aangelegd. Ik weet niet of dit pad voor mtb of voor wandelaars gebruikt gaan gaat worden. Nu loopt de mtb en wandelknooppuntroute daar namelijk over dezelfde rechte paden en ik kan mij voorstellen dat ze dit anders willen.

Weet iemand hier toevallig iets meer van?
Geen verleggen vaste route , zijn tracks die door toertochten zijn/worden gebruikt
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens de gele route van Reek gedaan 2x. Ondanks dat het al een paar dagen niet had geregend was het nog best modderig. Een keer bijna over de kop geslagen, omdat ik met het voor wiel vast bleef zitten in een modder spoor. Verder lag de route er best goed bij. Daarna nog een stuk groen gereden, dus ik heb op Strava even vergeleken bij de segmenten en daaruit blijkt dat de gele route van Reek 3x minder wordt bereden dan de groene route op dezelfde dag.
Het kan eigenlijk niet anders dat het komt omdat het in een uithoek ligt en dat de verbindingsroute een behoorlijk stuk is. De route zelf is technisch en een stuk uitdagender dan de blauwe/groene route. Jammer zijn de wortels en de motorrijders. Ook jammer vond ik dat er flink is gekapt midden in het bos. Ik herkende het eventjes bijna niet meer terug.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Wizzy82 schreef: ma 16 maart 2020, 11:58 Afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens de gele route van Reek gedaan 2x. Ondanks dat het al een paar dagen niet had geregend was het nog best modderig. Een keer bijna over de kop geslagen, omdat ik met het voor wiel vast bleef zitten in een modder spoor. Verder lag de route er best goed bij. Daarna nog een stuk groen gereden, dus ik heb op Strava even vergeleken bij de segmenten en daaruit blijkt dat de gele route van Reek 3x minder wordt bereden dan de groene route op dezelfde dag.
Het kan eigenlijk niet anders dat het komt omdat het in een uithoek ligt en dat de verbindingsroute een behoorlijk stuk is. De route zelf is technisch en een stuk uitdagender dan de blauwe/groene route. Jammer zijn de wortels en de motorrijders. Ook jammer vond ik dat er flink is gekapt midden in het bos. Ik herkende het eventjes bijna niet meer terug.
Dit herken ik ook. Ik vind persoonlijk Reek ook een van de leukste routes van de Maashorst. Ik hoop dat er nog een paar keer kan worden gekeken of er wat stukken over de brede paden verlegt kunnen worden en door de bossen te laten slingeren en natuurlijk proberen zoveel mogelijk hoogte verschil er in te houden of er bij te betrekken.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Baron Tankhe schreef: di 12 mei 2020, 13:06 Dit herken ik ook. Ik vind persoonlijk Reek ook een van de leukste routes van de Maashorst. Ik hoop dat er nog een paar keer kan worden gekeken of er wat stukken over de brede paden verlegt kunnen worden en door de bossen te laten slingeren en natuurlijk proberen zoveel mogelijk hoogte verschil er in te houden of er bij te betrekken.
Die route bij Reek was er al enkele decennia voor de tot standkoming van de routes in de Maashorst. Ligt een behoorlijk stuk buiten de Maashorst en Herperduin en is volgens mij nooit populair geweest. Ik den k ook omdat het maar een klein rondje (6 km ) is. Persoonlijk reed ik er ook bijna nooit want ik vind het juist een klote rondje met al dat gepriegel van draaien en keren. De enige keren dat ik er wel eens een stukje reed was als een van de toertochten er een stukje in hadden opgenomen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
RaRa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 augustus 2017, 12:00

Momenteel wordt er door Team Maashorst een enquête gehouden over de recreatie en grazers in de Maashorst (incl. Herperduin). Wil jij eraan meewerken dat hierin ook de meningen van de mountainbikers worden meegenomen, vul dan deze lijst in. Dat kan tot 10 juni.

Je vindt de lijst hier: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... =0&c=0&w=1 of kijk op www.allemaalmaashorst.nl.

Het invullen duurt ongeveer 15 minuten en is volledig anoniem, tenzij je aangeeft dat je later nog benaderd mag worden voor een telefonisch vervolginterview.

PS Goed om te weten: wij mountainbikers zijn vertegenwoordigd in de Adviesraad van de Maashorst, die adviseert over onder andere de recreatie in het gebied en de toegankelijkheid. Ik ben samen met enkele mede-mtb-ers lid van deze adviesraad waarin wij de belangen van de mountainbikers vertegenwoordigen. Als je vragen of opmerkingen voor ons hebt dan kun je ons benaderen via de facebook pagina van het MVTO. Maar we kijken uiteraard ook regelmatig naar de posts in dit forum.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ingevuld. Ik was dit onderzoek al weer bijna vergeten.

Overigens hoe liggen de routes er nu tijdens de droogte bij. Een maandje geleden heb ik nog een route gedaan, maar ik vrees eigenlijk het ergste. Herpenduin lijkt mij nu sowieso niet te doen, maar de laatste keer vond ik zelfs de groene route al slechter worden. Met name de heuvelruggen kun je eigenlijk bijna niet meer zonder afstappen nemen.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

De routes liggen er op veel stukken zeer slecht bij (of je moet van los zand houden) .
Gisteren nog vanaf Naat Piek tot aan de splitsing Blauw/Groen gereden maar sommige stukken waren niet meer te doen.
Gelukkig gaat het in juni weer regenen dan wordt het vast weer beter te fietsen.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

kenwel schreef: di 26 mei 2020, 14:57 De routes liggen er op veel stukken zeer slecht bij (of je moet van los zand houden) .
Gisteren nog vanaf Naat Piek tot aan de splitsing Blauw/Groen gereden maar sommige stukken waren niet meer te doen.
Gelukkig gaat het in juni weer regenen dan wordt het vast weer beter te fietsen.
Valt allemaal wel mee met los zand. Effe afstappen bij de blokhut en voor de rest gaat t wel. Ook ik heb de enquête ingevuld. Ben benieuwd wat er mee gedaan gaat worden.
Bas
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

In het Udens weekblad staat vandaag een behoorlijk negatief stuk over mountainbikers dat ze op plaatsen rijden waar ze niet mogen komen zoals het Wijbosch en dat ze daar boetes voor uitdelen. Merkwaardig genoeg staat het niet in de digitale versie en in het stuk vergeten ze helaas te vermelden dat veel wandelaars niet weten welke paden voor MTB'ers zijn.
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

Wizzy82 schreef: wo 17 juni 2020, 16:48 In het Udens weekblad staat vandaag een behoorlijk negatief stuk over mountainbikers dat ze op plaatsen rijden waar ze niet mogen komen zoals het Wijbosch en dat ze daar boetes voor uitdelen. Merkwaardig genoeg staat het niet in de digitale versie en in het stuk vergeten ze helaas te vermelden dat veel wandelaars niet weten welke paden voor MTB'ers zijn.
Is er dan een verbod om te fietsen buiten de routes?
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Plaats reactie