Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Je had beter groen kunnen doen, blauw is eigenlijk altijd vrij mul. Met name rond Bedaf. Zeker na Hullie als je daar het bos ingaat en de afdaling naast het hek van de langlaufbaan. Dat valt op zich nog mee, maar het ergste vind Ik het stuk langs de weilanden op via de landbouwpaden. Die zijn erg mul. Daar zou je inderdaad mountainbikers in tegengestelde richting kunnen tegenkomen van de oranje route. Echt die route wordt nauwelijks gedaan.
Toen ik hem een keertje hen gedaan werd ik best verbaast aangekeken door mountainbikers die mij tegemoet reden op de blauwe route. Die verwachten daar eigenlijk geen bikers in tegengestelde richting.

Bij nader inzien bedoel je het stuk na de heuvelrug tot aan de brug vlak voor de splitsing van groen / blauw. Onder de stroomdraden is het altijd mul geweest, maar je hebt gelijk dat ook andere delen mul aan het worden zijn zoals het stuk tussen de weg en het slingerpad etc...

Leuk dat het je goed is bevallen en je ook nog naar de boerderijwinkel bent geweest.

Ik heb er trouwens al een paar maanden niet meer gereden. Sinds dat een trekhaak en fietsendrager heb ga ik andere vaste routes ontdekken.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Die landbouwpaden waren inderdaad wel erg mul. Trouwens kwamen we daar wel tegenliggers tegen. Twee jongens op gehuurde mountainbikes die dus de oranje route aan het rijden waren. Ze keken ons een beetje verbaasd aan omdat we wel bleven fietsen in het mulle en ze toch elke keer moesten afstappen.

Groen hadden we al een keer eerder gereden vandaar de keuze voor blauw. Wellicht dat we een volgende keer groen weer doen, samen met de rode route in het Herperduin.

Een trekhaak en fietsendrager is inderdaad lekker, vandaar dat we ook even bij je kwamen "buurten". Je bent altijd welkom op ons lokale rondje, al zullen de meeste dat niet veel aan vinden. Dat is de route bij Soesterhoogt en was voorheen de verbindingsroute naar Lage Vuursche. De verbinding is er nog wel, maar sinds LV is aangepast is de aansluiting er, geloof ik niet meer.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Uhm, merkwaardig van dat je de gehuurde MTB'ers op de oranje route tegen komt. Meestal laat de verhuurder (Mastworp) waar je met de blauwe route speciaal langs komt (zit links onder het klimpark bij het hotel) ze de blauwe route rijden. Daar kom ik normaalgesproken de meeste gehuurde bikers tegen. Ook ik heb daar eerst een fiets gehuurd om te kijken of mtb-en wel iets voor mij is.

Herpenduin zou ik alleen doen als het een dag of 2 ervoor goed heeft geregend. Die route is zo mul en heeft aardig wat mulle klims en afdalingen dat die zoals deze week echt niet te doen is.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Als ik op het kaartje van www.visitbrabant.com/nl/routes/mtb/maashorst zie je voor de kenners een lusje op de blauwe route dat er nu niet is. Iets ten noordelijk van het vliegveldje van Loosbroek in het bosje waar je nu na een paar gave bultjes uitkomt op een trimbaan en waar je dan rechts richting de weg gaat.
Echter volgens het plaatje ga je juist links in het bosje en maak je een extra lusje.

Weet toevallig iemand of dit lusje nog aangelegd (of uitgepijlt) gaat worden? Zo ja wanneer?
Knakworstkweker

Heb het lusje wel eens met toertochten gereden, maar dit is al 3 jaar geen deel van de route, ik verwacht ook niet dat dat nog gaat gebeuren.

Dat kaartje is trouwens maar natte vingerwerk als ik kijk hoe ik de routes op strava heb
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Wizzy82 schreef: do 5 november 2020, 02:14 Als ik op het kaartje van www.visitbrabant.com/nl/routes/mtb/maashorst zie je voor de kenners een lusje op de blauwe route dat er nu niet is. Iets ten noordelijk van het vliegveldje van Loosbroek in het bosje waar je nu na een paar gave bultjes uitkomt op een trimbaan en waar je dan rechts richting de weg gaat.
Echter volgens het plaatje ga je juist links in het bosje en maak je een extra lusje.

Weet toevallig iemand of dit lusje nog aangelegd (of uitgepijlt) gaat worden? Zo ja wanneer?
Route kaart is niet recent, lusje is er uitgehaald, liep door een particulier perceel, eigenaar wilde dat niet meer
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ben je nu niet in de war met dat stuk als je bij Bedaf de bossen uit gaat. Voorheen liep de route nog over een pad en niet over het fietspad en een stuk langer over de landbouwwegen. Daar mag jee niet meer over van de eigenaar dus moet je een saai stuk omrijden al rijden veel locals (ik soms ook geef ik toe) nog steeds door dat pad. Is leuker en je snijdt een saai stuk af.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dat lusje richting de scouting in de blauwe route heeft nooit in de route gezeten.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Het begint een beetje een traditie te worden, maar gisteren de route van Zeeland gereden (groen). En na afloop bij de boederijwinkel geweest voor wat lokale biertjes en een flesje karnemelk. En op de terugweg naar huis bij de Aardbeien-drive-in van J&B geweest voor wat lekkere aardbeien, milkshake en jam.

Route zelf had nog wel aardig wat plassen. Na de eerste 10 redelijk te hebben ontweken dook ik bij de 11de er vol in uit onoplettendheid. Daarna heb ik ze niet meer uit man en macht proberen te ontwijken, dus gewoon ouderwets met moddervlekjes weer terug naar huis. Moe en voldaan :winkie:
Maar het grootste gedeelte van de route lag er erg lekker bij.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Leuk Meegs. Het wordt toch weer eens tijd dat ik mijn lokale ronde maar weer eens ga doen. Sinds de trekhaak ben ik er al een jaar niet meer geweest.

Gisteren wel een stukje in het bos gelopen (Naat Piek) en ik zag dat de delen van blauw daar er goed bij liggen. Dat doen ze meestal wel op dat stuk dus dat was niet zo'n verrassing.

Uiteraard was ik daar vanwege de boerderijwinkel. Weer een grote voorraad eieren meegenomen en de lokale biertjes ga ik binnenkort ook maar eens aan beginnen (beetje untapfan hier namelijk).
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik denk inderdaad ook de de blauwe de iets drogere route is van de twee. De meeste plassen en kuilen kwamen we tegen op de stukken van alleen groen.
En nog aangevallen door een hond. Was me even ontschoten dat de honden er los mogen lopen. Schrok daar wel van, maar baasje kon het dier wel terug roepen.

(Onze biertjes staan ook op Untappd, maar zijn nog niet overal te verkrijgen (als in nog nergens, anders dan bij een proeverij op uitnodiging van de brouwer zelf), maar daar gaat wel verandering in komen)
Maar dat even terzijde.
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

Hallo, is er ergens een recent gpx van de blauwe route? Ik lees op de MTB routes dat de gpx verouderd is.
tx.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Ik heb geen recente gpx bestand maar die heb je ook niet nodig, volg gewoon de blauwe bordjes. Ik ben in de Maashorst nog nooit verkeerd gereden.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1604
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Yep en dan gewoon je route opnemen en dan heb je m eventueel de volgende keer ook op de GPS. En zo groot zijn de aanpassingen nu ook weer niet
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

Thanks. Sounds like a plan.
Plaats reactie