Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

De groene route zal ook nie veel zijn vandaag het heeft de hele nacht en nu nog geregent :((
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

mtber29 schreef: za 16 maart 2019, 08:52 De groene route zal ook nie veel zijn vandaag het heeft de hele nacht en nu nog geregent :((
Inderdaad. Het heeft de hele dag geregend en het regent nu nog.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Mijn ervaring is juist andersom. Blauw is minder modderig vind ik. Vooral bedaf omdat dat allemaal zandgrond is. De delen die blauw en groen gelijk hebben zijn de natste stukken, eigenlijk het hele Zeelandse deel van beide routes.

Vandaag een variant van blauw gefietst, nergens modderig maar wel veel natte stukken en veel water op de route.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik heb maar besloten om niet te fietsen, wilde na het ontbijt gaan, maar toen begon het weer te hagelen en nog meer van dat soort troep. En ik ben nogal een mooi weer rijder. :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1604
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

De groene route is aangepast vanaf Hofman naar Zeeland. Wel een verbetering. De ‘linksom’ bij Hofman blijft wel een gemiste kans. Aan de rechterkant (echt in de Maashorst) valt veel meer te beleven dan over die harde stukken.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Is aangepast vanwege uitbreiding van hondenlosloopgebeid.

Zijn alle nieuwe bordjes al groen ondertussen? Want er waren een paar rode bordjes gebruikt omdat de groene op waren.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

.
Laatst gewijzigd door George op vr 19 juli 2019, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Je zit weer op je stokpaardjes en zoals we al eerder uitgelegd hebben is dat niet gewenst. Neem even contact op aub.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

[quote=BikerBas2
De groene route is aangepast vanaf Hofman naar Zeeland. Wel een verbetering. De ‘linksom’ bij Hofman blijft wel een gemiste kans. Aan de rechterkant (echt in de Maashorst) valt veel meer te beleven dan over die harde stukken.

Als je niet weet wat niet kan(mag) en wat wel kan(mag) zou je dat kunnen zeggen ja
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1604
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

scalpel1 schreef: di 23 juli 2019, 19:42 [quote=BikerBas2
De groene route is aangepast vanaf Hofman naar Zeeland. Wel een verbetering. De ‘linksom’ bij Hofman blijft wel een gemiste kans. Aan de rechterkant (echt in de Maashorst) valt veel meer te beleven dan over die harde stukken.

Als je niet weet wat niet kan(mag) en wat wel kan(mag) zou je dat kunnen zeggen ja
Ik weet heel goed waarom we daar niet bij Hofman er rechts omheen mogen. Alles klaar gemaakt voor de wisent. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik er blij mee ben. Op andere plaatsen in de Maashorst kan er wel veel meer. Bij Uden rijd je bijvoorbeeld wel door t gebied van de grote grazers. Vooral rechts tov de Hofman zou zomaar 10km super mooie route kunnen liggen. Ik zelf rijd daar altijd omdat ik er opgegroeid ben. Maar voor mensen die er een keer komen zou t ook heel mooi zijn.
Bas
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

In de Maashorst staan een aantal heidevelden (o.a. Kanonsberg , Munseheide en bij het Slingerpad aan de Slabroekse kant) prachtig in bloei.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Klopt. Ben er zondagavond nog overheen gereden met een bijna-ondergaande zon. Was echt genieten.

Prachtig kleurenspel. Helaas heeft een smartphone-camera behoorlijk moeite om al die kleuren goed vast te leggen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

deefdeef schreef: vr 19 juli 2019, 16:11 Is aangepast vanwege uitbreiding van hondenlosloopgebeid.

Zijn alle nieuwe bordjes al groen ondertussen? Want er waren een paar rode bordjes gebruikt omdat de groene op waren.
In topic groene route maashorst had ik om "hulp" gevraagd voor onderhoud route.
Nul . nul reactie !!. Zijn hier alleen maar "stemmingsmakers " ?
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Is er enig verband tussen mij quoten en de term stemmingmakers? :~

Als ik zo'n kettingzaag had of kon gebruiken had ik graag geholpen, trouwens.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Even een algemene vraag over de groene route. Kunnen dat stuk over de weg tussen het zandwingebied en de camping richting Schaijk er niet uit halen. Ik vraag mij echt af wat daar de meerwaarde van is en volgens mij kom je na het stukje N-weg ook weer hetzelfde bos in. Kan dit niet anders? Kun je daar wellicht ergens binnen door afsteken?

De andere verbeteringen zijn goed en groen rijd ik liever dan de blauwe route. Die had ik laatst ook weer een keertje gedaan en ik schrok ervan dat zelfs stukken die eerst nog goed berijdbaar waren nu ook aan het verzanden zijn. Nog even en heel Bedaf is een grote losse zandbak voor de mountainbiker, waardoor die route niet fijn is.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Wizzy82 schreef: do 3 oktober 2019, 14:54 Even een algemene vraag over de groene route. Kunnen dat stuk over de weg tussen het zandwingebied en de camping richting Schaijk er niet uit halen. Ik vraag mij echt af wat daar de meerwaarde van is en volgens mij kom je na het stukje N-weg ook weer hetzelfde bos in. Kan dit niet anders? Kun je daar wellicht ergens binnen door afsteken?

De andere verbeteringen zijn goed en groen rijd ik liever dan de blauwe route. Die had ik laatst ook weer een keertje gedaan en ik schrok ervan dat zelfs stukken die eerst nog goed berijdbaar waren nu ook aan het verzanden zijn. Nog even en heel Bedaf is een grote losse zandbak voor de mountainbiker, waardoor die route niet fijn is.
Helaas, voor het zandwingebied rechtsaf kom men al snel in begrazingsgebied, dat wil men niet hebben.
Na het zandwingebied zijn particulieren percelen en zij willen geen vaste route op hun grondgebied
Plaats reactie