Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

schultzz schreef: vr 7 december 2018, 13:19
Tsjibiti schreef: vr 7 december 2018, 10:00 Gisteren weer iemand gesproken die het beu was steeds hetzelfde rondje te rijden en de weg er niet goed kent en dus de groene route maar eens grotendeels tegen de richting had gereden. :-q
Door de week niet zo een probleem....in het weekend zou ik dat niet doen.... echter die persoon zou ook eens links- of rechtsaf kunnen slaan, paadjes zat en je komt uiteindelijk altijd weer op een gedeelte van de vaste route of fietspad terecht.....wel goed opletten want zoals eerder aangegeven zijn die paadjes verstopt..
Is nooit een probleem en hoe meer dat gedaan wordt vergroot het de kans dat men besluit de vaste routes weer op te doeken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Het is dichterbij dat Maashorst in uitvoering gaat zeggen dat er alleen nog op de vaste route gefietst mag worden dan dat deze opgeheven wordt !!
Tot nu toe hebben we dit kunnen voorkomen .
Orakel Tsjibiti ,ga eens aan tafel met voorzitter jou club zitten ,die in de gebruikersraad Maashorst zit,krijg je vast en zeker een "update" zodat je weet waar je over praat
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

https://www.bd.nl/uden-veghel-e-o/bestu ... ~a2db7f86/
In mijn ogen geen verkeerde ontwikkeling. Het biedt misschien een kleine "opening" om van die vaste routes verlost te worden en terug naar de oude situatie.
Nog een artikel over de problematiek: https://www.bd.nl/oss-e-o/maashorst-moe ... ~a255d712/
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Gisteren een combi-rondje blauw en groen gedaan. Helaas moeten constateren dat het noordwestelijk deel van de groene route (het deel langs de A50 en N324) grotendeels kapot gereden is door crossmotoren. Dat is waarschijnlijk al gebeurd voordat het is gaan vriezen, waardoor de motorsporen nu zijn ingevroren.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dat rondje heb ik gisteren ook gereden. Lag er verder heerlijk strak en snel bij.

Dat stuk is altijd al slecht bij nat weer en het helpt dan zeker niet dat motoren de heleboel nog kapotter rijden.
Daardoor onstaan weer nieuwe afsnijdingen, waardoor de nieuwe stukken redelijk recht getrokken worden om de diepe sporen van de motoren te vermijden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Je kan het ook interpreteren dat er nieuwe uitdagingen ontstaan.
Ik reed 40 jaar geleden in het koude jaargetijde al door dit gebied met de crossfiets en heb me nog nooit gestoord aan de sporen die crossmotoren trokken. Het enige echte reden waarom ze voor mij uit de natuur weg moeten blijven is de geluidsoverlast die ze er veroorzaken. Elektrische crossmotoren kunnen wat mij betreft prima.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Deze reactie had ik al wel verwacht Tsjibiti... Wordt eens wat origineler, ouwe...
Normaal heb ik ook niet zo'n moeite met motorsporen in het bos, maar nu was het af en toe wel gevaarlijk, juist omdat de sporen bevroren waren. En zoals DeefDeef al aangeeft, ontstaan ook weer nieuwe sporen buiten de gebaande paden met alle gevolgen voor de planten en dieren van dien.

Overigens hingen er aan de oostzijde van de groene route nabij de scoutingplek (?) net voor de naturistencamping ook erg veel rood/witte lintjes in het bos. Weer een of ander club een tocht uitgezet en vervolgens vergeten de linten weer uit het bos te halen...? Het zou verboden moeten worden om linten te mogen gebruiken in het bos... :wink:
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Lintje zal vast van de toertocht van Oss zijn geweest. Die was afgelopen zondag.

Komende zondag 27 januari is de toertocht van Uden. Start bij de Mastdorp/Vrije Teugel.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef: ma 21 januari 2019, 13:51 Overigens hingen er aan de oostzijde van de groene route nabij de scoutingplek (?) net voor de naturistencamping ook erg veel rood/witte lintjes in het bos. Weer een of ander club een tocht uitgezet en vervolgens vergeten de linten weer uit het bos te halen...? Het zou verboden moeten worden om linten te mogen gebruiken in het bos... :wink:
Dan moeten die linten er al twee maanden hangen want de laatste toertocht die daar kwam is die van WSC Zeeland op 11 november.
En die club is juist heel zorgvuldig in het ophalen van linten.
Er was onlangs wel een wandeltocht vanuit Schaijk die misschien in die richting ging.
De tocht van TTC Oss gister was alleen in Herperduin.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef: ma 21 januari 2019, 13:51 Deze reactie had ik al wel verwacht Tsjibiti... Wordt eens wat origineler, ouwe...
Normaal heb ik ook niet zo'n moeite met motorsporen in het bos, maar nu was het af en toe wel gevaarlijk, juist omdat de sporen bevroren waren. En zoals DeefDeef al aangeeft, ontstaan ook weer nieuwe sporen buiten de gebaande paden met alle gevolgen voor de planten en dieren van dien.
De zogenaamde "echte MTB-ers" moeten dat toch prachtig vinden. Dicht gevroren sporen vergen just veel techniek om daar vlot overheen te crossen.
Dat buiten de gebaande paden is waar maar daar zijn plassen veel meer debet aan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wizzy82 schreef: ma 21 januari 2019, 22:31 Lintje zal vast van de toertocht van Oss zijn geweest. Die was afgelopen zondag.

Komende zondag 27 januari is de toertocht van Uden. Start bij de Mastdorp/Vrije Teugel.
De wintertocht van TTC Oss bleef ten noorden van de A-50.
Misschien dat TTV Uden al een deel heeft uitgezet want die komen met de langste afstand wel dat gebied.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Tsjibiti schreef: ma 21 januari 2019, 23:23 De zogenaamde "echte MTB-ers" moeten dat toch prachtig vinden.........
Waarom menen bos-fietsers toch altijd zo goed te weten wat echte mtb-ers leuk vinden? Of het nu over gevaarlijke bevroren diepe sporen gaat of volle bak modderparcours, altijd dezelfde reactie dat "wij, mtbers" daar van genieten... :roll:

Die linten leken meer van een wandel-tocht te zijn dan van een mtb-tocht. het waren alleen rood-witte linten en ze leken lukraak aan wat bomen geknoopt te zijn.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: di 22 januari 2019, 09:44
Tsjibiti schreef: ma 21 januari 2019, 23:23 De zogenaamde "echte MTB-ers" moeten dat toch prachtig vinden.........
Waarom menen bos-fietsers toch altijd zo goed te weten wat echte mtb-ers leuk vinden? Of het nu over gevaarlijke bevroren diepe sporen gaat of volle bak modderparcours, altijd dezelfde reactie dat "wij, mtbers" daar van genieten... :roll:
Daar heb je gelijk in maar ik verbaas me er nogal eens over dat hier vaak wordt opgemerkt dat er meer uitdaging in tochten en routes op prijs worden gesteld en als dan zijn er die dan zijn zoals dichtgevroren sporen en lastige zand passages waardoor een klimmetje lastiger wordt , is dat ook weer niet wat ze willen.
Vaak lees ik ook dat een mooie "flow" op prijs gesteld wordt. Moet ik me daarbij voorstellen dat een route goed loopt? Zo ja dan denk ik weer waarom heb je dan een MTB. Als dat zo interessant is zou ik op de weg fietsen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik zit het weekend in Uden, is de route Uden goed te doen zonder al te veel blubber na alle regen?
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

De groene route wel redelijk. Blauw zou ik dan mijden omdat deze voor een deel over landbouwpaden (stuk na bedaf) waar het na regen erg modderig is.
Plaats reactie