Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Een collega van me beweerde vandaag dat hij op de Maashorst bij Zeeland mtb-bordjes had gezien.

Iemand hier iets van bekend dat daar een nieuwe vaste route zou zijn? :~
Ik kan er op internet niets over vinden.
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

zijn iig al langer geruchten dat die er gaat komen. Hoop het eigenlijk van niet want dan zal de rest van het bos wel verboden toegang worden.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

mtb-bordjes heb ik nog niet gezien, wel groene bordjes met gele pijlen. Dit zijn wandel knooppunt bordjes, ze staan verspreid over het hele gebied en zijn ook uitstekend te volgen met de fiets. Je komt echter niet op de meest spannende plekken van het gebied. Van de wandelaars heb je ook niet echt last het gebied is namelijk zo uitgestrekt dat je de wandelaars niet tegen komt als je de populaire stukken(bv Slabroek en zandvlakte bij Uden) mijdt.
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

Vandaag was ik met de racer op pad en ik kwam mtb-tekens tegen op het wild-viaduct over de a50. Route ging in de richting van de Bedafse bergen. Iemand iets gelezen over een nieuwe route ?

Vrijdag zal ik met de mtb op pad gaan om te kijken of ik de route kan volgen. Het waren geschilderde blauwe pijlen op houten paaltjes.
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Ik heb er niets meer over gehoord (maar ook niemand meer naar gevraagd).
Ben benieuwd.
Meld je het hier even als je er iets meer van weet?
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Het schijnt dat de vaste route over Slabroek er gaat komen. In de route wordt ook een verbinding gemaakt naar Herperduin. Ik weet alleen niet of daar dan een extra lus komt of dat het een onderdeel wordt van de route. Er wordt, zoals ik in de wandelgangen gehoord heb, achter de schermen al druk aan gewerkt. De route komt er mede omdat het gebied binnen de poortjes in de toekomst wordt afgesloten en alleen nog toegankelijk zal zijn voor wandelaars.....

Het is mij inderdaad ook opgevallen dat er al een "blauwe route" is uitgezet, over de Bedaf naar Slabroek en terug. Ik weet niet wie hem heeft uitgezet, maar het is wel een leuk rondje om te rijden. Je blijft alleen wel aan de kant van Uden en Zeeland..... Bij Nistelrode en Schaijk is nog niks te vinden.

We zullen wel zien wat de toekomst ons brengt....
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

Ik heb de route vorige week gereden, geen hele spannende route met erg veel rechte paden. Bij de Bedafse bergen nog even de route kwijt geraakt, dus toen maar gewoon de Bedafse bergen ingereden en daar weer pijltjes gevonden. Kwam zelf op een kleine 35 km uit, maar ik weet niet hoeveel kilometer ik gemist heb. Je moet goed blijven opletten om de route te blijven volgen. De pijlen zijn namelijk geschilderd op bomen en bestaande palen, en kunnen dus overal staan.

Ik heb ook geen idee wie deze route heeft aangelegd. Hoop in ieder geval niet dat dit het begin is van een afsluiting van het gebied. Moet er niet aan denken om elke week hetzelfde saaie rondje te rijden.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik kwam gisteren avond ook nog tegen.
Toen dacht ik zal eens op het forum kijken .........

Is er meer bekend?
En wie /welke club maakt deze route??
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Ook wij werden geattendeerd op nieuwe bordjes in het bos????
We hebben echter nog niet kunnen achterhalen wie de initiatiefnemers zijn. En het verdere hoe en wat van deze route. Dus..... wie meer weet???? Graag even een mailtje. Een trackbestand is natuurlijk ook altijd welkom! :-q

ps. Initiaftief komt niet van de Udense Wielervereniging bevestigen zij per mail.
Van wie wel???? :~
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

Ik kom net uit de Maashorst en zag nu inderdaad bordjes staan. Netjes op een in de grond geslagen paaltje, leek dezelfde kant op te gaan als de eerder geschilderde pijlen. Ziet er zo redelijk officieel uit.

De route komt langs natuurcentrum Slabroek, misschien weten ze daar meer ?

Edit: zij weten inderdaad meer: Slabroek. Lijkt een initiatief van de http://www.mastworp.nl/
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Lancer schreef:Edit: zij weten inderdaad meer: Slabroek. Lijkt een initiatief van de http://www.mastworp.nl/
Heb beiden maar even een mailtje gestuurd. Dus maar even afwachten...
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Het gaat hier inderdaad om een nieuwe route. De route heeft een lengte van 26 kilometer en is gemaakt op initiatief van Buitencentrum De Mastworp.
De route staat inmiddels op onze site en is hier http://www.mtbroutes.nl/index.php/kaart ... rd-brabant onder plaatnaam Uden te beoordelen! :D
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Vandaag voor het eerst deze route gefietst. Pijltjes zijn dik in orde; goed te volgen.
Echt uitdagende stukken zitten er niet in, maar het is zeker een leuk stukje fietsen. Er zitten ook veel herkenbare stukken in van de toertochten van Nistelrode, Uden en Zeeland.

Bij Slabroek is op het moment alleen een stuk afgesloten i.v.m. archeologische opgravingen. Ik ben bij de afsluiting doorgereden; vervolgens eerste zandpad rechts; einde weg rechts (verhard); na het poortje rechts over het gras; aan het einde over het gaas klimmen en weer rechts. Na een tijdje het zandpad volgen, kun je linksaf weer de route vervolgen.
Eigenlijk kun je beter deze hele lus (3km) van de route vergeten, want je rijdt er ook een stuk langs een slootkant die behoorlijk vol staat met brandnetels; niet echt lekker met blote benen. Als je het bos uit komt waar je het hek doorgaat (coordinaat: N51 41.864 E5 36.770) en meteen daarna linksaf langs een sloot moet, ga je dan rechtsaf het verharde fietspad op en je vervolgt dan weer de route.
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik heb vandaag de route voor het eerst gereden.
De route vind ik alles hebben wat de maashorst als gebied te bieden heeft.

Het begin was moelijk te vinden,ik wou bij Slabroek beginnen maar kon de bordjes niet vinden.
Dus ben ik doorgereden naar het viaduct en daar de route gereden.
Had ik bij Slabroek dus mooi op de andere kant van het paaltje moeten kijken :o

Ik kon trouwens langs de archeologische opgravingen rijden,en de brantnetels staan er nog steeds :-{

Ik denk wel dat deze vaker ga rijden,kan ik vanaf huis fietsen en een stuk leuker als de Berlicum route.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

Vandaag deze route ook eens gereden. Samen met Gei-Kek vanmiddag lekker in de blubber lopen spelen. :tong
Ik bike toch al een jaartje in deze omgeving, maar toch nog wat stukken ontdekt waar ik nog nooit was geweest.
Het is een leuke route geworden met erg veel zandpaden. Met dit weer dus erg sompig maar dat hoort er nou eenmaal bij.
De brandnetels heb ik geen last van gehad, die zijn bijna allemaal wel weg. :-q
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Plaats reactie