Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Zou mij niet verbazen. Maar weet je ook of je er niet gewoon overheen mag fietsen?
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Ambtenaren toertocht Oss afwachten, als ze er dan overheen fietsen dan mag het ;-)
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Nee, bij die tocht mochten we ook over de dassenburcht, daarna is die weer afgesloten
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

BikerBas2 schreef:Nee, bij die tocht mochten we ook over de dassenburcht, daarna is die weer afgesloten
Je hebt gelijk maar het afsluiten ( lees: onbegaanbaar maken van het trajectje) van dat stuk was niet meteen daarna maar pas eind februari.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Precies Tsji,
Echt veel heb ik daar nooit van begrepen. Waarom maakten ze het stuk open en wie maakte t weer dicht?
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Volgens mij is dat de boswachter zelf...
If in doubt... Flat out!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

soup schreef:Volgens mij is dat de boswachter zelf...
Dat is inderdaad gebeurd onder supervisie van de boswachter.
Maar wat mij betreft geen enkele blaam aangaande deze boswachter.
Hij zorgt er immers voor dat als er op het Ganzenven geschaatst kan worden dat indien nodig het ijs geveegd wordt. En wat mij betreft liever een paar stukjes bospad ondoorlaatbaar voor bosfiesters dan geen natuurijs onderhoud.
(Bas ; ik weet zeker dat een vijftal van je toerclubgenoten daar eender over denken)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik heb eindelijk het artikel (of eigenlijk een nieuwsbrief) gevonden waarin vermeld stond dat er in de buurt van Schaijk (of in de gemeente Landerd) zo'n 70km extra mtb-route komt.
Verdere zoektocht op google levert bij mij niks op over mogelijke lokaties van de route.

klik hier voor de nieuwsbrief in PDF
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Link doet t niet
Swind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 1 juni 2009, 21:24
Mijn mountainbike: Merida Matts TFC XC 300-V
Contacteer:

Bij mij werkt ik de link wel, als download krijg ik een PDF met maashorstnieuws.
"You can train anywhere. Use what you have" -Dr. Joe Vigil
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Klopt, was een beetje onduidelijk van mij aangegeven dat het verwijst naar een pdf-document. Was ook het enige wat ik kan vinden over eventuele nieuwe routes. Heb een mail gestuurd, maar nog geen reactie gehad.
Ben benieuwd.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Klopt, was een beetje onduidelijk van mij aangegeven dat het verwijst naar een pdf-document. Was ook het enige wat ik kan vinden over eventuele nieuwe routes. Heb een mail gestuurd, maar nog geen reactie gehad.
Ben benieuwd.
Ik raad iedereen geen enthousiasme te uiten over eventuele nieuwe (vaste) routes want in de praktijk heb je daar niet veel aan. Bijna iedere "regional de l'étappe" vindt er zijn weg toch wel en een vaste route heeft bijna altijd tot gevolg dat je je aan die route moet houden en niet meer vrij je paden mag kiezen.
Pas over een route gaan "zeuren" als er helemaal niet meer in het gebied gefietst zou mogen worden, is mijn devies.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Helemaal eens met Tsji!
En vooral de reden van de vaste route in de Maashorst is niet helemaal je van het. De VVV wil de route om toeristen te trekken en natuurbeheer wil de route om de mtb-ers verder uit het gebied te weren. De fietsclubs is daarbij voorgehouden dat ze de route moeten onderhouden en dat ze dan nog 1 keer per jaar een tocht mogen organiseren. Tsja....
Als ik trouwens vanmorgen zie hoeveel recreanten lekker een beetje op de mtb aan het toeren zijn (man, vrouw, kinderen er bij) door de maashorst dan vraag ik me af waarom al die mensen hun plezier ontnomen moet worden.
fun.biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 februari 2012, 22:05
Mijn mountainbike: Scott scale 910

Zie bijgaand artikel:
http://www.bd.nl/regio/regio-oss-en-ude ... -1.4167503" onclick="window.open(this.href);return false;

De instanties zijn al op weg om de MTBer te weren. Helaas is de ideale koppeling tussen maashorst en herperduin verdwenen neem ik aan.

Iemand dit al mogen ervaren?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

fun.biker schreef:Zie bijgaand artikel:
http://www.bd.nl/regio/regio-oss-en-ude ... -1.4167503" onclick="window.open(this.href);return false;

De instanties zijn al op weg om de MTBer te weren. Helaas is de ideale koppeling tussen maashorst en herperduin verdwenen neem ik aan.

Iemand dit al mogen ervaren?
Dit artikeltje gaat over het veel gebruikte , grotendeels onverharde, verbindingsstukje tussen de A-50 en de Ouderijksweg.
Vandaag zijn de twee ecoducten officieel opgeleverd en dat onverharde verbindingsstukje is (was al) passé. Gewoon de verharde weg voortaan nemen. Voordeel is wel dat bij het ecoduct over de Ouderijksweg wel een mooi fietspad is aangelegd zodat de gevaarlijke oversteek daar niet meer hoeft.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie