Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Deef let op hè; we zijn er nog niet.
De voorstellen klinken oké, maar t moet nog allemaal besloten worden. Dus nog effe onze weerstand vol houden. En bedenk dan ook nog welke foefjes er zijn om t vrij fietsen en wandelen en paardrijden. Verder te beperken. Mijn gevoel is dat ze daar alles aan gaan doen. Vorige week is tussen Zeeland en Uden bijvoorbeeld een stuk bos weer open gemaakt omdat de fietsers daar weer over de fietspad moeten kunnen. En nu blijkt dat in dat deel nu alle poorten weg zijn en er alleen nog raster is. En ga je er dan toch in dan ligt er om de 5 mtr een boom om. Aan t zaagsel Kun je zien dat dat net gebeurt is. Wandelen, fietsen of paardrijden is absoluut onmogelijk gemaakt. Mooie pyrhus-overwinning op die manier.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik weet het Bas, maar berichten lijken steeds positiever uit te pakken.
Nu inderdaad hopen dat ze de mtb-ers en ruiters niet het bos uit proberen te pesten of te dwingen naar de aangelegde speciale paden door het beheer anders aan te pakken. Wat erg slecht zou zijn voor de recreatieve mogelijkheden voor ons recreanten en daarmee dus ook voor de bedrijven in en rond Maashorst die leven van het aanbieden van diensten op dit vlak.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

BikerBas2 schreef:Deef let op hè; we zijn er nog niet.
De voorstellen klinken oké, maar t moet nog allemaal besloten worden. Dus nog effe onze weerstand vol houden. En bedenk dan ook nog welke foefjes er zijn om t vrij fietsen en wandelen en paardrijden. Verder te beperken. Mijn gevoel is dat ze daar alles aan gaan doen. Vorige week is tussen Zeeland en Uden bijvoorbeeld een stuk bos weer open gemaakt omdat de fietsers daar weer over de fietspad moeten kunnen. En nu blijkt dat in dat deel nu alle poorten weg zijn en er alleen nog raster is. En ga je er dan toch in dan ligt er om de 5 mtr een boom om. Aan t zaagsel Kun je zien dat dat net gebeurt is. Wandelen, fietsen of paardrijden is absoluut onmogelijk gemaakt. Mooie pyrhus-overwinning op die manier.
Inderdaad druk blijven uitoefenen op de bestuurlijke sector die er over gaat.
Wat mij overigens nog meer ergert is dat we de afgelopen decennia ook al heel wat onverhard vrij fietsbaar gebied zijn kwijt geraakt aan de Golfsport. Met name op de HoogeVorssel (tussen het Bomenpark in Heesch en Nistelrode) is daar sprake van. Jaren geleden kon je daar veel meer trajecten berijden en die golfbanen breiden zich maar uit.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Nieuwe blauwe gedeeltes zijn niet verkeerd. Ze moeten nog wel goed ingereden worden maar het is leuker dan de brede bospaden. Wel mag op de blauwe route (groen komt daar niet overheen) wat onderhoud gepleegd worden iets voor het bankje als je de heuvelrug van Zeeland op gaat. Dat is een en al gat/boomstronken terwijl dat een vrij open stuk is en veel bomen gekapt zijn. Gaat over een stukje dat nog geen 50 meter lang is, maar ik blijf het een vreselijk stukje vinden.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

We hebben het wel over rampscenario's maar als ze motoren niet quads niet kunnen weren uit het bos....
Bovendien zolang de boswachters niet met scherp schieten is daarvan wegfietsen weer goeie interval training. :winkie:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
Stan Verbeek
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: za 16 november 2013, 23:08
Mijn mountainbike: Kona Mahuna

Ik ben nu flink bezig met een uitbreiding van de blauwe route. Bij de heuvel naast De Mastworp (start van de route) komt een uitdagend parcours. Stijle klim, rockgarden, tabletop en misschien nog een evenwichts balkje. Over het hout wordt kippengaas gelegd en onderdelen kunnen ontweken worden.

Dit parcours is tevens mijn afstudeerproject voor mijn opleiding. Half Mei moet het ongeveer klaar zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Altijd blijven trappen.

http://www.mastworp.nl
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Stan Verbeek schreef:Ik ben nu flink bezig met een uitbreiding van de blauwe route. Bij de heuvel naast De Mastworp (start van de route) komt een uitdagend parcours. Stijle klim, rockgarden, tabletop en misschien nog een evenwichts balkje. Over het hout wordt kippengaas gelegd en onderdelen kunnen ontweken worden.

Dit parcours is tevens mijn afstudeerproject voor mijn opleiding. Half Mei moet het ongeveer klaar zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Ben benieuwd!!! Maak er maar iets moois van, zou ik zeggen!!! :-q :-q
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Mag je ook naar de groene route kijken? Want sjonge jonge wat is dat een saai en slecht
Rondje onderhand. T was al niet veel maar t wordt steeds slechter en saaier. T is gewoon een excuustruus rondje om de mtb-ers mak te houden. Laat ze bijvoorbeeld tussen de natuurbegraafplaats en inkakamp (bij Zeeland) eens wat betere singletracks aanleggen
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

BikerBas2 schreef:Mag je ook naar de groene route kijken? Want sjonge jonge wat is dat een saai en slecht
Rondje onderhand. T was al niet veel maar t wordt steeds slechter en saaier. T is gewoon een excuustruus rondje om de mtb-ers mak te houden. Laat ze bijvoorbeeld tussen de natuurbegraafplaats en inkakamp (bij Zeeland) eens wat betere singletracks aanleggen
Helemaal mee eens.
Eerst pakte ik vaak herperduin samen met de groene route, maar de laatste tijd ga ik met tegenzin terug naar de groene.
Het stuk vanaf Zevenbergen naar de heuvelrug in Zeeland is echt bagger. Vanaf daar gaat wel weer.
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Blauw is wel leuk, maar wel icm heuvelrug Zeeland; oranje en groen?? Gemiste kans.... :-{ :-{
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Leuke ontwikkelingen Stan. Ik neem aan dat er ook een route komt in de uitdagende stukken heen? Ik kan mij nml voorstellen dat beginnende bikers ze liever eerst voorbij willen rijden.

Inderdaad groen mag wel wat beter worden. Al zie ik bijna niet meer de meerwaarde van die route tov blauw, want daar zitten alle leuke stukken al in.

Ik rij ook wel eens alleen de heuvelruggen. Dus waar de oude blauwe route overheen ging. Is voor mij dan lang genoeg.

@ pk-Patty... Oranje is Loosbroek en dat mag niet eens doorgaan voor een mtb-route zo saai is die volgens de mtb-route rating. Heb hem zelf nog niet gedaan want die reacties daar motiveren niet om hem wel te gaan doen.

Rood Herpenduin staat op mijn verlanglijstje om te doen (zonder combinatie met groen).

Gele route in Reek is ook leuk ondanks dat het kort is. Alleen verbinding daar naar toe is minder.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

BvR driver Leo schreef:
BikerBas2 schreef:Mag je ook naar de groene route kijken? Want sjonge jonge wat is dat een saai en slecht
Rondje onderhand. T was al niet veel maar t wordt steeds slechter en saaier. T is gewoon een excuustruus rondje om de mtb-ers mak te houden. Laat ze bijvoorbeeld tussen de natuurbegraafplaats en inkakamp (bij Zeeland) eens wat betere singletracks aanleggen
Helemaal mee eens.
Eerst pakte ik vaak herperduin samen met de groene route, maar de laatste tijd ga ik met tegenzin terug naar de groene.
Het stuk vanaf Zevenbergen naar de heuvelrug in Zeeland is echt bagger. Vanaf daar gaat wel weer.
Ik heb zaterdag Herperduin nog eens geprobeerd maar wat een droevige boel is dat. Nadat ik met 2 km/uur door mulle ondergrond scherpe bochtjes heb gemaakt voor 1 km ben ik van de route afgegaan en lekker de heuvels en oude paden gaan rijden. Als die aanpassingen die ze in Herperduin hebben gedaan een voorbode is voor aanpassingen op de andere Maashorst routes dan denk ik dat ze me niet vaak meer op de vaste routes zien.
Ik zoek mijn eigen routes wel met alle leuke stukken die ze bij de vaste routes negeren.
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Die nieuwe stukken in Herperduin sla ik ook altijd over, pak dan de route zoals die er voor een jaar terug lag.
Om door die losse turf of in de winter natte bende te trappen daar pas ik voor.
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wizzy82 schreef:Inderdaad groen mag wel wat beter worden. Al zie ik bijna niet meer de meerwaarde van die route tov blauw, want daar zitten alle leuke stukken al in.
Oranje is Loosbroek en dat mag niet eens doorgaan voor een mtb-route zo saai is die volgens de mtb-route rating. Heb hem zelf nog niet gedaan want die reacties daar motiveren niet om hem wel te gaan doen.

Rood Herpenduin staat op mijn verlanglijstje om te doen (zonder combinatie met groen).

Gele route in Reek is ook leuk ondanks dat het kort is. Alleen verbinding daar naar toe is minder.
Helaas zijn we ook in dit gebied opgescheept met vaste routes. De afwisseling op zich vind ik prima. Reek bestond al veel langer en vind ik net als de aanpassingen van rood(Herperduin) helemaal niets. Er zijn er heel wat zogenaamde MTB-ers die eigenlijk alleen maar alleen buiten het wegseizoen aan onverhard toerfietsen doen. Die , waaronder ikzelf, vinden de oranje en groen route juist het fijnst om te rijden. Blauw iets minder en al aangeven de aangepaste rode en geel het minst. Oranje en groen zijn juist helemaal geen gemiste kansen maar zorgen er voor dat er voor elk wat aantrekkelijks ligt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vandaag toevallig weer eens de oranje route meegepikt tijdens het fietsen van de blauwe route. Oranje is op zich aardig. Veel rechte bospaden, verharde weg en aardige stukjes met bochtjes. Gemiste kans is er wel vanwege slechte uitpijling. Vooral vanaf de trimbaan tot aan Dintherseweg missen er veel pijlen. Bij de Genieweg behoorlijk stuk verkeerd gereden omdat er een pijl naar rechts mist en ik de weg opgefietst ben in plaats van rechts meteen het bos in.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie