MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

El-Fenomeno schreef: wo 18 augustus 2021, 15:34 Trap er niet in, zie topic kalmthoutse heide / grenspark. Eeuwig zonde.
Idd, we hadden daar honderden kilometers prachtige paden waar je zeker door de weeks geen ziel tegen kwam en nu zijn we met z'n allen weggetreiterd op 4 inimini-ping-pong lusjes te samen goed voor en marathon waardige 26km :-{ Sinds het afgelopen jaar hebben al vele lokale bikers 95 euro bij een BOA mogen aftikken voor het niet volgen van die pruts routes. Het erge vind ik dan nog eens dat sommige van die BOA's wel op een knol de paden kapot stampen, dat mag dan weer wel...

Ik zou echter altijd gewoon bezwaar aantekenen (je voelt je beperk in je vrijheid, voelt je gediscrimineerd e.d.) tegen zo'n BOA momentje. OM loopt zou erg achter dat ze vaak de wettelijke 16 wk niet halen om jou bezwaar in behandeling te nemen. Omdat het OM zich dan niet aan de wet gehouden heeft, immers binnen 16 wk je bezwaar in behandeling nemen, is de vordering dus onwettig en moet dan geseponeerd worden. (ervaringsdeskundige tip :wink: )
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

HarrySlingerLove schreef: wo 18 augustus 2021, 15:42 Heeft een local voor mij een mooie GPX-tocht dan? Zit in Beekbergen op de camping en pak Rheden natuurlijk wel mee, maar als er tips zijn, hoor ikhet graag. Vandaag een deel van Apeldoorn met de kleine gereden.
Ja hoor, ik wil je best wat sturen. Als je mij een Pb met je e-mailadres stuurt, stuur ik je vanavond een route toe.
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

VanBiLL.com schreef: wo 18 augustus 2021, 15:44
El-Fenomeno schreef: wo 18 augustus 2021, 15:34 Trap er niet in, zie topic kalmthoutse heide / grenspark. Eeuwig zonde.
Idd, we hadden daar honderden kilometers prachtige paden waar je zeker door de weeks geen ziel tegen kwam en nu zijn we met z'n allen weggetreiterd op 4 inimini-ping-pong lusjes te samen goed voor en marathon waardige 26km :-{ Sinds het afgelopen jaar hebben al vele lokale bikers 95 euro bij een BOA mogen aftikken voor het niet volgen van die pruts routes. Het erge vind ik dan nog eens dat sommige van die BOA's wel op een knol de paden kapot stampen, dat mag dan weer wel...

Ik zou echter altijd gewoon bezwaar aantekenen (je voelt je beperk in je vrijheid, voelt je gediscrimineerd e.d.) tegen zo'n BOA momentje. OM loopt zou erg achter dat ze vaak de wettelijke 16 wk niet halen om jou bezwaar in behandeling te nemen. Omdat het OM zich dan niet aan de wet gehouden heeft, immers binnen 16 wk je bezwaar in behandeling nemen, is de vordering dus onwettig en moet dan geseponeerd worden. (ervaringsdeskundige tip :wink: )
Ik mag hopen dat het hier zover niet hoeft te komen…
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Artikel beloofd weinig goeds, zeker als ik dit lees "Liefhebbers, zoals ik, willen weggetjes met hoogteverschillen, bochtjes en sprongetjes" :((
Verder wordt er gerefereerd aan het aantal sterren op mtbroutes.nl. Met een beetje "moeite" krijgen we Apeldoorn wel op 1. Als daarmee het idiote plan tot "spannende" routes (13 in een dozijn) daarmee de vuilnisbak in kan, dan zeg in onmiddellijk doen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

ErikR schreef: wo 18 augustus 2021, 15:54
VanBiLL.com schreef: wo 18 augustus 2021, 15:44
Idd, we hadden daar honderden kilometers prachtige paden waar je zeker door de weeks geen ziel tegen kwam en nu zijn we met z'n allen weggetreiterd op 4 inimini-ping-pong lusjes te samen goed voor en marathon waardige 26km :-{ Sinds het afgelopen jaar hebben al vele lokale bikers 95 euro bij een BOA mogen aftikken voor het niet volgen van die pruts routes. Het erge vind ik dan nog eens dat sommige van die BOA's wel op een knol de paden kapot stampen, dat mag dan weer wel...

Ik zou echter altijd gewoon bezwaar aantekenen (je voelt je beperk in je vrijheid, voelt je gediscrimineerd e.d.) tegen zo'n BOA momentje. OM loopt zou erg achter dat ze vaak de wettelijke 16 wk niet halen om jou bezwaar in behandeling te nemen. Omdat het OM zich dan niet aan de wet gehouden heeft, immers binnen 16 wk je bezwaar in behandeling nemen, is de vordering dus onwettig en moet dan geseponeerd worden. (ervaringsdeskundige tip :wink: )
Ik mag hopen dat het hier zover niet hoeft te komen…
Wishfull thinking, alles is voorgekookt en al besloten. Laat je ook vooral niet misbruiken als vrijwilliger om ook het werk nog eens te verzetten. En Patrick Janssen beslist nergens over en wil gewoon routes aanleggen. Begrijpelijk natuurlijk.
Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid daar.
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gisteren weer eens die kant op geweest en zonder GPS heerlijk dwalen rondom deze route met mijn gravelbike. Paar stukken ook van het MTB parcours wat zonder problemen gaat.
Wat een rust over de brede paden en geweldig mooie natuur. Omdat het allemaal niet zo "spannend" is, veel meer om je heen kijken en genieten van uitzichten tov aangelegde trails.
Zag ook paar bikers die dan lekker naast elkaar konden rijden en kletsen ipv achter elkaar te moeten omdat er geen ruimte is.
Dus nogmaals: Handen af vd route en zoals het nu is houden. Zijn genoeg keuzemogelijkheid in de buurt voor wie "het nieuwe MTB'en" hoog in het vaandel heeft staan.

Afbeelding
Zoiets als dit (mag ook met MTB) zou ik echt niet willen inruilen voor "leuke" MTB route
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

hanjovdberg schreef: vr 11 juni 2021, 20:17 Route Apeldoorn lijkt verheven te zijn tot old skool route waar niets aan mag veranderen. Vaak ook nog eens door fietsers uit andere streken.

Stel je woont ergens en vindt de route in je omgeving maar wat saai (wat ik me goed kan voorstellen bij Apeldoorn). Dan mag je toch dit soort vragen stellen?

Het is nogal wat dat een aantal hier vindt dat speciaal voor dagen dat je zin hebt in old Skool de route Apeldoorn zo moet blijven. Beetje egoïstisch mannen :roll:
Ik quote mezelf maar weer eens.

Je begint beetje vermoeidend te worden Fredje ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Valt best mee Hanjo, zijn gedachten die na een heerlijke (zwerf)rit boven kwamen drijven. Ik genoot met volle teugen van de prachtige natuur met paarse heide etc.
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer er een nieuwe “echte” MTB route komt waar in het artikel naar gerefereerd wordt iedereen daar zo blij van zal worden, zeker als de consequentie zal zijn dat je elder niet meer mag fietsen. Iets wat ook door andere gevreesd wordt, sta ik niet alleen in.

Vraag vd dag: Is MTB’ en in NL dan tegenwoordig verweven tot een sport met zoveel bochtjes, korte klimmetjes, kombochten, jumps etc. Overigens afgelopen woensdag 100 km UHR gedaan, dus ik mag dat ook graag doen en is geen aanval op routebouwers etc.

(Btw: je hoeft niet alles van Fredje te lezen, als dat te vermoeiend voor je is :D )
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kan zijn Fred. Maar ik denk dat je al wel 10 van dit soort reacties hier gepost hebt. Dus op zich is je mening wel bekend.

En ik gun je het genieten. Zo heb ik gisteren de rode route Ede gereden op de gravelbike. Kan ik ook van genieten.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mbt mening: Idd die is bekend, dus mooi meegenomen. Of er wat mee gedaan wordt is punt 2. Tijd zal het leren en zullen vast nog pagina''s over dit onderwerp volgen (zeker als er krantenartikelen verschijnen).
In dit geval: Noem het "jeugdig" enthousiasme van Fredje :lol: Zijn soms van die ritten waar alles van klopte (kon zelfs vergeten Garmin of latex douche niets aan veranderen) en je het bijna van de daken wilt schreeuwen. Vandaar.

Overigens omdat het toch regende ben ik voor de gein terug gedoken in de commentaren en reviews van het prille begin van deze route. Leuk leesvoer, kan het iedereen aanbevelen. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

We zullen zien wat de toekomst brengt.
Ik weet niet of er inspraak is over de route, maar het zal uiteraard opgenomen worden in de zonering plannen van de Veluwe.

Als men zo graag wilt gaan graven in het bos om 1000 bochtjes aan te leggen dan moeten ze dat maar doen (ondanks dat ik dat zonde vind van het bos), maar zorg er wel voor dat vrij rijden mag blijven bestaan.
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Als er een route is waar je wandelaars niet in de weg hoeft te rijden (mooie brede paden en stukken waar alleen echte wandelaars aan toe komen) is het wel Apeldoorn, ik geniet ervan om er even naar toe te gaan, de route mee te pakken en met heel veel kilometer weer naar huis. Deze "old school" route is een prachtige omgeving.
anders ga ik wel op de fiets
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

HuibMM schreef: ma 23 augustus 2021, 13:57 Als er een route is waar je wandelaars niet in de weg hoeft te rijden (mooie brede paden en stukken waar alleen echte wandelaars aan toe komen) is het wel Apeldoorn, ik geniet ervan om er even naar toe te gaan, de route mee te pakken en met heel veel kilometer weer naar huis. Deze "old school" route is een prachtige omgeving.
Klopt.
Technisch gezien enorm saai, maar er zijn genoeg kombochtknikkerbanen in NL (die op zijn tijd erg leuk zijn), dat je een gebied als dit graag als afwisseling wilt behouden.
Gewoon lekker toeren door de natuur, heerlijk.
Jammer dat straks de Kroondomeinen weer dicht zijn.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

daniel1975 schreef: ma 23 augustus 2021, 15:45Jammer dat straks de Kroondomeinen weer dicht zijn.
Inderdaad, nog een weekje en mag WA van Buren daar lekker fietsen tot 25-12 ..................
En zoals altijd de afsluiting opnieuw ter discussie en 10 tegen 1 dat het volgend jaar weer precies hetzelfde is.
Dus pak dit weekend nog even mee zou ik zeggen. :-q

Overigens wel droog inmiddels kwam ik gisteren achter. :winkie:
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gisteren en vandaag in het nieuws dat Willempie vanaf volgend jaar zijn 5 miljoen subsidie niet meer krijgt als ie de Kroondomeinen blijft afsluiten, dus ik ben benieuwd of dat wat verandering brengt.
Plaats reactie