MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

RHF schreef: wo 7 april 2021, 20:36
ducatif1 schreef: vr 2 april 2021, 10:47 Beide routes met zo min mogelijk asfalt en ook als GPX te downloaden.
https://www.mtbroutes.nl/combi-routes/veluwe-100km
Gpx is fijn! Een beetje asfalt is niet erg, gaat mij vooral om kilometers maken als voorbereiding op de Bartje200.

Misschien een voor de hand liggende vraag, komt deze route langs 'area51'? Daar hoor ik goede berichten over, en als ik dan toch in de buurt ben :D
Een tijdje geleden heeft ducatif1 deze nog gepost op het forum Rheden. Hier zit Area51 wel in https://www.judise.nl/?opdracht=toongpx&nummer=14674
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

Willem Altes schreef: wo 7 april 2021, 22:29
RHF schreef: wo 7 april 2021, 20:36
Gpx is fijn! Een beetje asfalt is niet erg, gaat mij vooral om kilometers maken als voorbereiding op de Bartje200.

Misschien een voor de hand liggende vraag, komt deze route langs 'area51'? Daar hoor ik goede berichten over, en als ik dan toch in de buurt ben :D
Een tijdje geleden heeft ducatif1 deze nog gepost op het forum Rheden. Hier zit Area51 wel in https://www.judise.nl/?opdracht=toongpx&nummer=14674
Wow, wat een route! Zou alleen het stuk tussen Loenen en de A50(Loenerveld tot Reenberg) aanpassen, aantal stiltegebieden daar. Je kan wel de spreng volgen of de verbindingsroute volgen.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

VaeleOuwe schreef: wo 7 april 2021, 23:07
Willem Altes schreef: wo 7 april 2021, 22:29

Een tijdje geleden heeft ducatif1 deze nog gepost op het forum Rheden. Hier zit Area51 wel in https://www.judise.nl/?opdracht=toongpx&nummer=14674
Wow, wat een route! Zou alleen het stuk tussen Loenen en de A50(Loenerveld tot Reenberg) aanpassen, aantal stiltegebieden daar. Je kan wel de spreng volgen of de verbindingsroute volgen.
Thanks Willem voor de herinnering. Stuk van Loenerveld t/m Reeenberg rij ik af en toe overheen. Zijn allemaal gewone brede wandelpaden en ben nog nooit daar staande gehouden door boswachters of zo terwijl ze me wel zagen fietsen en vriendelijk groeten toen ik voorbij kwam. Wel is die mooie singletrack op/bij de Reeenberg dicht gegooid ca 2 jaar geleden alweer.
Iets korter door een stuk van de (oude) Posbank route is dan deze https://www.judise.nl?opdracht=toongpx&nummer=14675
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

ducatif1 schreef: do 8 april 2021, 09:13
VaeleOuwe schreef: wo 7 april 2021, 23:07

Wow, wat een route! Zou alleen het stuk tussen Loenen en de A50(Loenerveld tot Reenberg) aanpassen, aantal stiltegebieden daar. Je kan wel de spreng volgen of de verbindingsroute volgen.
Thanks Willem voor de herinnering. Stuk van Loenerveld t/m Reeenberg rij ik af en toe overheen. Zijn allemaal gewone brede wandelpaden en ben nog nooit daar staande gehouden door boswachters of zo terwijl ze me wel zagen fietsen en vriendelijk groeten toen ik voorbij kwam. Wel is die mooie singletrack op/bij de Reeenberg dicht gegooid ca 2 jaar geleden alweer.
Iets korter door een stuk van de (oude) Posbank route is dan deze https://www.judise.nl?opdracht=toongpx&nummer=14675
Ja, heel jammer dat die singletrack is dicht gegooid. Dat was echt een verborgen pareltje!
Gebruikersavatar
RHF
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 26 juni 2014, 22:46

Fred (mtb-sport) schreef: do 1 april 2021, 19:27
RHF schreef: do 1 april 2021, 17:57 Ik ga over twee weken de route rijden op de Veluwe. Hotel geboekt, heb dus de hele dag. Ik wil een langere route gaan rijden (100+) ik zag op mtbroutes dat er een combinatie van meerdere routes is. Is deze een beetje makkelijk te volgen bij splitsingen?
Je kan deze https://www.strava.com/activities/2606686158 als uitgangspunt nemen. Apeldoorn, dan stukje verbinding, Rheden en terug voor restante Apeldoorn
Deze gereden gister, in totaal 108km.
Route Apeldoorn is inderdaad niet heel spannend maar de omgeving en afwisseling van natuur maakt dat helemaal goed. Rheden is een compleet andere route, fantastisch!. Ook de rode lussen gereden, hoewel die voor mij iets te pittig waren.
Benen zijn kapot, maar ik heb wel genoten.
Cube aim sl black 'n' flashgreen 2018

Veldslag om Norg 100km 04:36:24
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag ook als onderdeel van "Veluwe marathon" (routes Apeldoorn/Rheden/Oosterbeek) gereden. Toch blijft Apeldoorn op 1 of andere manier heerlijk om te rijden. Niks aangelegd, verzonnen "leuke" dingetjes maar puur "old school" trappen in mooie omgeving.
Heb al vaker gezegd, mag hopen dat deze ronde gewoon in deze vorm nog lang mag blijven bestaan. :-q
Al was het alleen maar dat je meer tijd hebt om om je heen te kijken zonder een bocht gemist te hebben of juist een boom wel gepakt te hebben :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

ducatif1 schreef: za 26 september 2020, 17:51 Gaat om deze kaart https://www.scribd.com/document/4773177 ... from_embed
Aantal gebieden zijn al jaren lang zg. stilte gebieden waar al geen wanderlaars/fietsers mogen komen.
Inmiddels volgens het laatste bericht (ik ben ingeschreven qua informatie) wordt er een tussenperiode ingelast wegens alle onduidelijkheden die er zijn rondom het plan.

Hier nog een video over de Veluwe en de toekomst:
https://vimeo.com/449202679/02b71b0e3f
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rayb81 schreef: zo 18 april 2021, 21:33
ducatif1 schreef: za 26 september 2020, 17:51 Gaat om deze kaart https://www.scribd.com/document/4773177 ... from_embed
Aantal gebieden zijn al jaren lang zg. stilte gebieden waar al geen wanderlaars/fietsers mogen komen.
Inmiddels volgens het laatste bericht (ik ben ingeschreven qua informatie) wordt er een tussenperiode ingelast wegens alle onduidelijkheden die er zijn rondom het plan.

Hier nog een video over de Veluwe en de toekomst:
https://vimeo.com/449202679/02b71b0e3f
Veel bekende plekjes in de video, grappig. Als je het onderwerp interessant vind is het boek Ons wilde oosten 2.0 van Hegener ook interessant leesvoer. Een stuk eenzijdiger (hoezo balans tussen recreatie en natuur? de mens past zich maar aan), maar wel veel interessante achtergrondinformatie.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

klaast schreef: zo 18 april 2021, 23:44 Veel bekende plekjes in de video, grappig. Als je het onderwerp interessant vind is het boek Ons wilde oosten 2.0 van Hegener ook interessant leesvoer. Een stuk eenzijdiger (hoezo balans tussen recreatie en natuur? de mens past zich maar aan), maar wel veel interessante achtergrondinformatie.
Thanks voor de tip wat betreft het boek.
Lijkt me interessant om te lezen, alleen ben ik bang dat ik er een nare smaak aan overhoud, ik ben bang dat er wordt opgedrongen dat al het toerisme maar van de Veluwe moet verdwijnen om de flora en fauna weer de ruimte terug te geven.

Ik ben groot dier en natuurliefhebber, maar het zou voor mij een groot gemis zijn als ik niet meer lekker over de Veluwe zou kunnen fietsen.
De laatste jaren is het merkbaar drukker geworden, gelukkig zijn er nog wel plekken waar bijna niemand komt.

Mocht ik het fout hebben over de inhoud van het boek dan hoor ik het graag en wil ik het best aanschaffen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rayb81 schreef: ma 19 april 2021, 20:29
klaast schreef: zo 18 april 2021, 23:44 Veel bekende plekjes in de video, grappig. Als je het onderwerp interessant vind is het boek Ons wilde oosten 2.0 van Hegener ook interessant leesvoer. Een stuk eenzijdiger (hoezo balans tussen recreatie en natuur? de mens past zich maar aan), maar wel veel interessante achtergrondinformatie.
Thanks voor de tip wat betreft het boek.
Lijkt me interessant om te lezen, alleen ben ik bang dat ik er een nare smaak aan overhoud, ik ben bang dat er wordt opgedrongen dat al het toerisme maar van de Veluwe moet verdwijnen om de flora en fauna weer de ruimte terug te geven.

Ik ben groot dier en natuurliefhebber, maar het zou voor mij een groot gemis zijn als ik niet meer lekker over de Veluwe zou kunnen fietsen.
De laatste jaren is het merkbaar drukker geworden, gelukkig zijn er nog wel plekken waar bijna niemand komt.

Mocht ik het fout hebben over de inhoud van het boek dan hoor ik het graag en wil ik het best aanschaffen.
Je inschatting is aardig goed. Het dedain waarmee Hegener schrijft over mensen die volgens hem geen 'echte' natuurliefhebbers zijn (waaronder mensen die fietsen in het bos) is behoorlijk stuitend. Maar als je daar doorheen kunt prikken geeft hij wel ontzettend veel interessante informatie over de ecologie van de Veluwe, de achtergronden en geschiedenis van de natuurbescherming, de verschillende partijen die daarin op de Veluwe een rol spelen e.d. Mijn tip: probeer het boek te lenen :wink:
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Op Koningsdag de Veluwe 100 gereden, begonnen met Rheden, geëindigd met Apeldoorn. Vooral het eerste uur, we zaten om 6:10u op de fiets, was prachtig. Reeën, herten en zwijnen met jonkies gezien. De route was ook prachtig.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Een azijn pisser die de mooie paadjes niet kent. En als je hem vraagt of ie mee wilt helpen met de aanleg zal ie wel geen tijd hebben.
En al die aangelegde singlertracks beginnen opelkaar te lijken in den lande. Als ik weer een paar van die routes heb gereden ben ik weer een blij ei die gewoon over de Veluwe kan rijden waar het kan en mag.

En de plaatstelijke mtb club Bar-End is al jaren betrokken over de eventuele nieuwe route maar is net als Patrick Jansen voorstander van alles open houden waar nu ook al gefietst wordt. Door de recreatiezonering ligt alles helaas een beetje stil lijkt het, maar er wordt nog steeds overlegd. :-q
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik zit er ook niet op te wachten, voor de ( overigens superleuke ) aangelegde route's gooi ik de bike wel in de auto naar Deventer of Gorssel. Het op de bonnefooi een willekeurig bospad in kunnen & mogen slaan zonder in file te hoeven rijden is me veel waard.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wow, wat een flapdrol zeg.
Voor iemand die uit Beekbergen komt weet ie weinig van zijn eigen omgeving!
Ipv de mooie paadjes te zoeken wil meneer vast een knikkerbaan met bijbehorende drukte door het bos hebben :-?
Plaats reactie