MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

In de bosgebieden ten zuidwesten van Apeldoorn wordt door Staatsbosbeheer in samenwerking met de Apeldoornse verenigingen MBC Bar-End en AR&TV de Adelaar de laatste hand gelegd aan een MTB-route.
De route loopt voor een groot gedeelte door de boswachterij Ugchelen-Hoenderloo en voor een klein maar fijn deel door gebieden van Het Geldersch Landschap.
De route van 53 kilometer loopt (grofweg) van ’ t Leesten over Hoog Buurloo, Radio Kootwijk, Hoenderloo en Varenna terug naar ’t Leesten.
De hoofdlus is éénzijdig uitgepijld met het zwarte MTB-symbool op een witte achtergrond.
Twee verbindingsroutes en mogelijke aanvoerroutes worden uitgepijld met een wit MTB-symbool op een zwarte achtergrond.

De uitpijling is in grote lijnen gereed. De puntjes op de i worden de komende weken gezet. De officiële opening zal mogelijk in november plaatsvinden.
Op korte termijn zullen plattegrond en GPS-route beschikbaar komen.

Het betreft een MTB-route en geen MTB-parcours. Andere gebruikers kunnen dus ook van de paden gebruik maken. Respect voor andere bosgebruikers is essentieel om ook in de toekomst van de bossen te kunnen blijven genieten.

Als Apeldoornse verenigingen mogen we ons gelukkig prijzen met de prettige samenwerking die ontstaan is met de bosbeheerders Staatsbosbeheer en Geldersch Landschap.

Mochten bikers op of rond de route bijzonderheden aantreffen, of andere suggesties en/of opmerkingen hebben, dan kunnen ze gemaild worden naar meldpunt@bar-end.nl" target="_blank" target="_blank of mtb@adelaar.org" target="_blank" target="_blank
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Erg goed nieuws, hoewel al enige tijd bekend.
En vooral dank aan de betrokken organisaties voor de totstandkoming Afbeelding
Zondag a.s. in combi met Rheden-route maar eens rijden.

Enig idee hoeveel hoogtemeters er in zitten?
NelisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 20 juli 2009, 16:01

Ik ben ook wel benieuwd. Als mijn fiets weer is gemaakt ga ik er zeker een rondje doen. Hoop dat het beetje goed bewegwijzerd is zodat je ook zonder gps de weg kan vinden :P
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

LazyLad schreef: Enig idee hoeveel hoogtemeters er in zitten?
Een redelijke meting is er nog niet geweest. Laat ons weten op hoeveel je uitkomt.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Hulde :-q aan de organisatie.

@ Piere: komt er nog een verbindings route (met bijbehoorende bordjes) tussen deze route en de posbankroute? bv. ter hoogte van de woeste hoeve?
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

ott schreef: komt er nog een verbindings route (met bijbehoorende bordjes) tussen deze route en de posbankroute? bv. ter hoogte van de woeste hoeve?
Eén van de aanlooproutes start vanaf de parkeerplaats aan de oostkant van de Woeste Hoefweg te Hoenderloo (Victoria Hotel).
Van daaruit is ook de aanlooproute naar de Veluwezoom-route makkelijk te vinden: over viaduct en na 30 meter rechtsaf.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Wonky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 16:30
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro 100 K18 2008

Weer een langere route er bij, Super !!
Ook mooi dat hij te combineren is met de Rheden route, hoef je niet 2x hetzelfde rondje te rijden als je meer kilometers wilt maken. Nu hopelijk straks nog een duidelijke routekaart die kan worden gedownload.
Je kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen .....
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

Wonky schreef:Ook mooi dat hij te combineren is met de Rheden route, hoef je niet 2x hetzelfde rondje te rijden als je meer kilometers wilt maken.
Precies mijn idee! En vanuit het noorden dus ook nog eens minder lang in de auto zitten om ter plaatse te geraken.

Ben reuze benieuwd naar de route die uitgezet is, zeker binnenkort eens bezoeken.

Sowieso tof om er nog een route van 50+ km bij te hebben!
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Even een vraagje: Morgen ga ik een oude (ik denk van de Adelaar) toertocht rijden die start op sportpark Orderbos. is er vanaf daar een beetje makkelijk bij deze route te komen? Lijkt me nl. een hele leuke route maar bij nader inzien is een puzzelritje niet echt m'n sterkste kant :wink:
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

jopieklep schreef:Even een vraagje: Morgen ga ik een oude (ik denk van de Adelaar) toertocht rijden die start op sportpark Orderbos. is er vanaf daar een beetje makkelijk bij deze route te komen? Lijkt me nl. een hele leuke route maar bij nader inzien is een puzzelritje niet echt m'n sterkste kant :wink:
Je zult de route ongetwijfeld kruisen.
Maar vanuit Apeldoorn is het het handigst om richting Hoenderloo te fietsen.
Voorbij van der Valk/Cantharel en je komt vanzelf op de route. Tegenover t Leesten ga je rechtsaf het bos in'en de route op.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

:-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Stel je komt met de auto uit de richting Utrecht alwaar dan de auto te parkeren en te starten? Of ben ik nog effe te vroeg?
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Jurriaan schreef:Stel je komt met de auto uit de richting Utrecht alwaar dan de auto te parkeren en te starten? Of ben ik nog effe te vroeg?
A30-A1 afslag Hoenderloo- richting Hoenderloo - parkeren bij 't Leesten.
Op de fiets terug en de weg oversteken, zie je het teken vanzelf.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

A12, A50, Afslag woeste hoeve en dan
Eén van de aanlooproutes start vanaf de parkeerplaats aan de oostkant van de Woeste Hoefweg te Hoenderloo (Victoria Hotel).
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Let op ! Degene die de route willen gaan rijden, er staat 1 routebordje verkeerd. Op het fietspad langs Berehul staat een pijl rechtdoor, dit moet een pijl rechtsaf zijn richting Gerritsfles.

Dit zijn de puntjes op de "i" waar we het over hadden.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Plaats reactie