MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Voor de Kroondomein liefhebbers: https://www.strava.com/activities/7028186485 :o
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

ducatif1 schreef: zo 24 april 2022, 18:41 Voor de Kroondomein liefhebbers: https://www.strava.com/activities/7028186485 :o
Geen gelukkige thuissituatie?
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Hoi,

Kan iemand me vertellen hoe het fietsen in het Kroondomein is t.o.v. route Apeldoorn? Is het te vergelijken met elkaar?

Thanks :-q
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Kroondomeinen is vaak vals plat karrenspoor op zandgrond. In de Kroondomeinen zijn relatief aan sommige andere delen van de Veluwe weinig paden. Dus makkelijk te navigeren, maar buiten de Kroondomeinen ( er zijn een paar uitzonderingen binnen de Kroondomeinen) liggen er meer spannende paadjes, maar die paadjes liggen ook niet op de route Apeldoorn.
Op beide kan je de natuurervaring beleven.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Willem Altes schreef: di 31 mei 2022, 13:42 Kroondomeinen is vaak vals plat karrenspoor op zandgrond. In de Kroondomeinen zijn relatief aan sommige andere delen van de Veluwe weinig paden. Dus makkelijk te navigeren, maar buiten de Kroondomeinen ( er zijn een paar uitzonderingen binnen de Kroondomeinen) liggen er meer spannende paadjes, maar die paadjes liggen ook niet op de route Apeldoorn.
Op beide kan je de natuurervaring beleven.
Dank voor de info. Apeldoorn vind ik heel saaaaaai. Als de Kroondomeinen te vergelijken zijn dan zoek ik liever even verder.
Tenzij iemand een gpx-bestandje heeft van circa 50/60 km 😇 leuke paadjes daar
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bike-chica schreef: di 31 mei 2022, 20:51
Willem Altes schreef: di 31 mei 2022, 13:42 Kroondomeinen is vaak vals plat karrenspoor op zandgrond. In de Kroondomeinen zijn relatief aan sommige andere delen van de Veluwe weinig paden. Dus makkelijk te navigeren, maar buiten de Kroondomeinen ( er zijn een paar uitzonderingen binnen de Kroondomeinen) liggen er meer spannende paadjes, maar die paadjes liggen ook niet op de route Apeldoorn.
Op beide kan je de natuurervaring beleven.
Dank voor de info. Apeldoorn vind ik heel saaaaaai. Als de Kroondomeinen te vergelijken zijn dan zoek ik liever even verder.
Tenzij iemand een gpx-bestandje heeft van circa 50/60 km 😇 leuke paadjes daar
Grappig dat meningen zo verschillen. Apeldoorn en/of Kroondomeinen vindt ik juist niet saai. Geweldige omgeving en vaak veel rustiger van UHR of het Gooi. Zelfs op "prime time" op moment dat er files elders zijn.
Je kan daar bijna lekker verdwalen en/of rustig om je heen kijken en/of tempo rijden ipv signletracks etc.
Goed dat er keuzes zijn :-q Dat ook svp zo houden............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Saai omdat de hoogtemeters boven de A1 te verwaarlozen zijn, toch? Kroondomeinen heb ik 1x gereden van Het Loo naar Elspeet, en terug. Zaaddodend glooiend karrespoor.
Voor gravelen misschien leuk hoor, maar een mtb heeft daar imho toch niets te zoeken? Zo ga ik bijvoorbeeld in september een lang weekend naar Putten maar de mtb blijft dan toch echt thuis.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan ken je duidelijk de omgeving van Putten niet. :-D
Je kan er in de buurt prima MTB’en!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik chargeer misschien ja, maar meer dan LV/HV achtige tracks (hoogtemeters) ben ik daar nooit tegengekomen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 1 juni 2022, 07:56 Ik chargeer misschien ja, maar meer dan LV/HV achtige tracks (hoogtemeters) ben ik daar nooit tegengekomen.
Dan ken je het Puttense hooggebergte blijkbaar niet..................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Fred (mtb-sport) schreef: wo 1 juni 2022, 08:47
Giant-E schreef: wo 1 juni 2022, 07:56 Ik chargeer misschien ja, maar meer dan LV/HV achtige tracks (hoogtemeters) ben ik daar nooit tegengekomen.
Dan ken je het Puttense hooggebergte blijkbaar niet..................
ze hebben daar eerder diepe kuilen (Garderen e.o.).
route Ermelo/Harderwijk zitten toch ook leuke stukken single track in ( plus gelukkig ook zaaddodende rechte stukken)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Giant-E schreef: wo 1 juni 2022, 07:56 Ik chargeer misschien ja, maar meer dan LV/HV achtige tracks (hoogtemeters) ben ik daar nooit tegengekomen.
LV/HV heeft ook niet echt hoogtemeters. Mijn meter bleef steken op 150hm na beide routes gereden te hebben. Voor hoogtemeters moet je op de Posbank, Zeddam en Groesbeek/Nijmegen zijn. In de Kroondomeinen zijn de hoogtemeters ook wel te vinden, al is het meer valsplat.

Iets teveel van het goede, maar bij 100km had ik 750 hoogtemeters: https://www.strava.com/activities/7205431879
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MarkMeisner schreef: wo 1 juni 2022, 09:06 Voor hoogtemeters moet je op de Posbank, Zeddam en Groesbeek/Nijmegen zijn.
I know. Buiten ‘t wekelijkse B’hoek ritje waren de laatste 2 ritten Posbank en Groesbeek-Mook. :bier:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

MarkMeisner schreef: wo 1 juni 2022, 09:06
Giant-E schreef: wo 1 juni 2022, 07:56 Ik chargeer misschien ja, maar meer dan LV/HV achtige tracks (hoogtemeters) ben ik daar nooit tegengekomen.
LV/HV heeft ook niet echt hoogtemeters. Mijn meter bleef steken op 150hm na beide routes gereden te hebben. Voor hoogtemeters moet je op de Posbank, Zeddam en Groesbeek/Nijmegen zijn. In de Kroondomeinen zijn de hoogtemeters ook wel te vinden, al is het meer valsplat.

Iets teveel van het goede, maar bij 100km had ik 750 hoogtemeters: https://www.strava.com/activities/7205431879
947 hoogtemeters bij 108 km: https://strava.app.link/DWytXU3Lvqb

Overigens niet alles hiervan is voor herhaling vatbaar. Dus rij het niet blind na.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Daar zitten wel een aantal bekende leuke paadjes in idd :-q
Plaats reactie