MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

openkaart schreef: di 29 september 2020, 22:10
Weet iemand of dit pad (link) direct ten noorden van het spoor nog helemaal (legaal) te fietsen is sinds de natuurbrug Asselsche Heide is geopend?
Of is het pad nu halverwege afgesloten met een verbodsbord oid?
Bij de natuurbrug maak je een lusje er omheen. Ik heb wel ergens een Strava linkje: https://strava.app.link/msT3j6btbab
Dat brouter werkt bij mij echt voor geen meter.

Op de meest recente luchtfoto van topotijdreis kan je ook zien welk pad het is. https://www.topotijdreis.nl/?datatype=imagery
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Laatst nog gereden. Gewoon open maar kroondomeinen zijn wel dicht.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Thx, heb eea aangepast in Openstreetmap en hoop er zelf ook binnenkort weer een keer te fietsen :-q
Dat brouter werkt bij mij echt voor geen meter.
Wat werkt er niet?

(weet wel dat de interface -bijvoorbeeld voor maken tussenpunten- niet echt is afgestemd op touchscreens en dat links vaak niet goed openen in Internet Explorer, maar op dezelfde apparaten op Firefox/Chrome gene probleem)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

openkaart schreef: wo 30 september 2020, 21:58 Thx, heb eea aangepast in Openstreetmap en hoop er zelf ook binnenkort weer een keer te fietsen :-q
Dat brouter werkt bij mij echt voor geen meter.
Wat werkt er niet?

(weet wel dat de interface -bijvoorbeeld voor maken tussenpunten- niet echt is afgestemd op touchscreens en dat links vaak niet goed openen in Internet Explorer, maar op dezelfde apparaten op Firefox/Chrome gene probleem)
Osmand kon al mijn kaarten niet meer lezen ( het hele brouter deed niks) en ik krijg hiervoor nog steeds foutmeldingen dat het format niet meer klopt. Dus door brouter is osmand ook geïnfecteerd. Ook het eraf gooien werkt niet echt. Ik gebruik basecamp op mijn pc en ziek nu alternatieven voor osmand als ik iets op mijn telefoon wil ( ik heb ook een GPS)
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

openkaart schreef: di 29 september 2020, 22:10

Weet iemand of dit pad (link) direct ten noorden van het spoor nog helemaal (legaal) te fietsen is sinds de natuurbrug Asselsche Heide is geopend?
Of is het pad nu halverwege afgesloten met een verbodsbord oid?
Loopt niet helemaal meer zo, maar is nog te fietsen (en duidelijk vindbaar)
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Bij het viaduct wordt je een klein stukje omgeleid maar dat was al zo sinds de bouw ervan begon.
Als je vanaf apeldoorn naar assel rijdt moet je na die omleiding even opletten. Je kunt het pad blijven volgen naar rechts maar je kunt ook via een klein hobbeltje links parallel aan de spoorlijn blijven rijden.. = leuker
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Thx voor de reacties :-q
Willem Altes schreef: do 1 oktober 2020, 16:01 Osmand kon al mijn kaarten niet meer lezen ( het hele brouter deed niks) en ik krijg hiervoor nog steeds foutmeldingen dat het format niet meer klopt. Dus door brouter is osmand ook geïnfecteerd. Ook het eraf gooien werkt niet echt. Ik gebruik basecamp op mijn pc en ziek nu alternatieven voor osmand als ik iets op mijn telefoon wil ( ik heb ook een GPS)
Vervelend. Als ik het goed begrijp heb jij het dus over de offline-routing engine van Brouter voor Android (en niet over de webbased routeplanner uit de link in mijn post?)

Heb je Osmand uit de Google Play-store of van f-droid ?
Die twee versies kunnen naast elkaar op je telefoon staan (die van f-droid heet "Osmand~" en is een legale gratis volledige versie, waar je bij de Play store voor betaalt)

Als je Osmand -los van het gedoe dat je met Brouter had- fijn vindt, dan zou je kunnen kijken of de problemen die je had ook optreden bij de andere versie van Osmand. De f-droid versie staat hier:
https://f-droid.org/en/packages/net.osmand.plus/
Succes :-q

En anders had je Orux of Locus waarschijnlijk al gevonden.
Laatst gewijzigd door openkaart op za 3 oktober 2020, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Dank je Openkaart.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Duidelijk verhaal en dat stuk langs het spoor is te fietsen, ben daar geen verbodsbord tegengekomen laatst.

Ben vandaag overigens weggespoeld uit het bos tijdens een rondje Apeldoorn, het hele parcours stond gewoon onder water, dat was echt niet leuk meer :D
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Heb gister langs het spoor gefietst, blijft een erg leuk paadje!
Fijn dat dat nog kan, zo precies tussen het gebied dat voor de jacht is gesloten en het ecoduct in.

Verder lagen de zandpaden er goed berijdbaar bij.

Vandaag ging de kraan eind van de middag inderdaad goed open (ook op de UHR), was gelukkig dicht bij de auto toen dat gebeurde..
schuurtje73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: do 25 februari 2010, 13:59
Mijn mountainbike: Cannondale F29 1 Alloy

Afgelopen weekend vanuit Eerbeek een aantal mountainbikepaden gepakt met groep anderen. Erg mooie omgeving. Niet telkens de route gevolgd, aangezien iemand zelf iets in elkaar had geknutseld via Komoot.
Spijtig genoeg wel mijn fietsbril verloren ergens op de route. Had hem in verband met het beslaan hiervan even aan de rugtas gedaan en toen ik er 20 kilometer later weer aan dacht, was ie al weg. Zal ergens tussen Loenen en Uchelen zijn gebeurd.
Als iemand een Adidas Evil Eye photochromic vindt, dan hoor ik het graag. Als iemand suggesties heeft waar ik kan vragen of ie gevonden is, ook.
Mijn fiets
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=115021
Ondertussen al twee fietsen verder, nu een Cannondale Scalpel Si 2019
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Jammer, dat is een heel groot bos. Je zou hier kunnen melden en kijken: https://www.verlorenofgevonden.nl/
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Wetende dat een hoop routes slecht te berijden zijn door de vele regen.... :-{ Hoe is het in Apeldoorn? iets beter te rijden dmv de vele zand en heide/brede bos paden.... Wil er van de week even heen om alle 3 de lussen te gaan rijden...als het te doen is natuurlijk. 8)
HONDA CRF 450R RULES!
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Te rijden nu qua blub?
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bike-chica schreef: za 23 januari 2021, 15:52 Te rijden nu qua blub?
Uit het forum 'Waar kan je nu wel rijden?' (of zo) bericht van gisteren
Rayb81 schreef: vr 22 januari 2021, 18:58

Apeldoorn heb ik gisteren gereden en is droog. De paar bekende modderstukken kun je redelijk omzeilen.
Op een paar modderspatten blijf je gewoon schoon.
Plaats reactie