MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Rob.Erto schreef: wo 19 augustus 2020, 09:11
ducatif1 schreef: za 15 augustus 2020, 12:27 Als je navigatie op je mtb hebt zou je deze route door de Kroondomeinen kunnen doen:
https://www.strava.com/activities/3915309908
:-q
Ook maar even gedownload voor de vakantie volgend jaar. Zeker gezien een andere gpx die je in het verleden hebt gepost https://www.alltrails.com/explore/recor ... rer=gpsies

Die ging meer om de Kroondomeinen heen, in tegenstelling tot deze gpx die kriskras door de Kroondomeinen duikt. Ook die ronde is een aanrader (2 weken geleden deels gefietst, enkele foto's bijgevoegd).

Deze is dus ook na 15 september in z'n geheel te rijden?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Alleen de klim richting Torenberg, moet je over het fietspad (gravel, Wieselseweg), ipv over de route. Je ziet vanzelf dat je niet linksaf mag slaan. (Als je de bordjes leest) Dit is bijna tegen het einde. Op de site van het Kroondomein staat een kaart met wat open en dicht is. https://www.kroondomeinhetloo.nl/media/ ... t-2018.pdf
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hmz, er is toch meer afgesloten dan ik dacht.
Ik dacht dat alles afgesloten was boven de Amersfoortseweg, maar ik zie nu dat het gedeelte tussen Assel en Hoog Soeren ook afgesloten is en dus ook de mooie paadjes bij de Asselsestraat, Lammerspad etc?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Rayb81 schreef: zo 13 september 2020, 02:35 Hmz, er is toch meer afgesloten dan ik dacht.
Ik dacht dat alles afgesloten was boven de Amersfoortseweg, maar ik zie nu dat het gedeelte tussen Assel en Hoog Soeren ook afgesloten is en dus ook de mooie paadjes bij de Asselsestraat, Lammerspad etc?
Veel van die mooie paadjes zitten net ten oosten van de afsluiting. De single track vanaf Hoog Soeren langs het hek tot het Asselse pad valt er net buiten. Het hek is de grens.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Willem Altes schreef: za 12 september 2020, 22:42 Alleen de klim richting Torenberg, moet je over het fietspad (gravel, Wieselseweg), ipv over de route. Je ziet vanzelf dat je niet linksaf mag slaan. (Als je de bordjes leest) Dit is bijna tegen het einde. Op de site van het Kroondomein staat een kaart met wat open en dicht is. https://www.kroondomeinhetloo.nl/media/ ... t-2018.pdf
Thanks, ik ga het bekijken i.c.m. het kaartje.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Willem Altes schreef: zo 13 september 2020, 10:10
Rayb81 schreef: zo 13 september 2020, 02:35 Hmz, er is toch meer afgesloten dan ik dacht.
Ik dacht dat alles afgesloten was boven de Amersfoortseweg, maar ik zie nu dat het gedeelte tussen Assel en Hoog Soeren ook afgesloten is en dus ook de mooie paadjes bij de Asselsestraat, Lammerspad etc?
Veel van die mooie paadjes zitten net ten oosten van de afsluiting. De single track vanaf Hoog Soeren langs het hek tot het Asselse pad valt er net buiten. Het hek is de grens.
Dankje dat is prettig om te weten 8)
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Op zich vallen de afsluitingen nog wel mee, blijft genoeg over waar je gewoon mag komen.
Het enige wat jammer is, zijn de 2 afdalingen net buiten hoog soeren ( 1 links, 1 rechts van de doorgaande weg ) die nu even niet mogen.
GVN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 12:27
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 7.0

Op sommige stukjes is het wel een beetje mul geworden door de voertuigen die ze voor de bosbouw gebruiken.

Daarnaast ben ik op sommige stukken ruiters tegengekomen terwijl dit niet mag? Ruiters horen toch namelijk op ruiterpaden?
Canyon Grand Canyon AL SL 7.0
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Op de Veluwe is veel mogelijk. Je mag op de fiets vrijwel overal vrij rijden. Voor paarden zijn er knooppuntroutes https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... 545#stap4 . Niet alles ziet er even aangeharkt uit. Veel plekken deel je de ruimte met anderen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag nog even snel de Battle Ultimate gereden door de Kroondomeinen.
Was wel wat warm, maar had geen zin om tot volgend jaar te wachten.

Vind het sneu dat het de komende maanden op slot gaat, met dank aan onze koning.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

+1, gisteren ook nog even "The Battle Ultimate" gedaan nadat ik hem op 4-9 ook gedaan had. Toen vochtig en zuigende grond na de regen voorgaande nacht, nu warm/heet en aantal stukken die redelijk mul begonnen te worden. In ieder geval mezelf compleet gesloopt op 100 km "gravelen", na 65 km ging het licht uit. Nu inderdaad tijdje wachten...........
Kan ik de MTB route weer eens pakken, die is makkelijker te rijden dan "The Battle Ultimate". :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Ook ik heb gisteren "The Battle Ultimate" nog gedaan. Vorige week dinsdag moest ik halverwege stoppen vanwege materiaalpech, nu wel de hele route kunnen rijden.

Het werd voor mij ook wel zwaar na 70 km, zeker i.c.m. de warmte. Ook nog eens niet goed opgelet en de afslag naar de parkeerplaats gemist waardoor ik per ongeluk nog 5 km ben doorgereden (met lekker veel hoogtemeters...) :oops: :)
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Rayb81 schreef: ma 14 september 2020, 23:23Vind het sneu dat het de komende maanden op slot gaat, met dank aan onze koning.
Ik woon vlakbij het Kroondomein. Ik kan mij prima vermaken in dit gebied, ik heb dit jaar in deze Corona-tijd zeker 3/4 per week hier rondgereden. Dat zijn inderdaad regelmatig dezelfde paden, maar het verveelt mij nooit. Zeker niet omdat ik het ook kan combineren met het gehele gebied er om heen.
En van deze 3 maanden (onnozele) afsluiting word ik elke keer wel weer een beetje chagrijnig...trouwens het enige leuke aan de Kerst is dat dit gebied dan weer open gaat... :-D
GVN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 12:27
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 7.0

Deel Veluwe vanaf 2022 verboden terrein: ‘Zal nog de nodige discussie opleveren’ :
https://www.destentor.nl/apeldoorn/deel ... ~a099b0db/

Hopelijk worden er hierdoor geen routes afgesloten.

Archive link van het artikel i.v.m. pay wall: https://archive.vn/mWKTB
Canyon Grand Canyon AL SL 7.0
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik ken niet alle routes op de Veluwe, maar naar mijn idee liggen de mtb-routes voornamelijk (geheel?) in de zones A en B. Lijkt me geen probleem dus.
Plaats reactie