MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Langs de randen nog wel fietsbaar, en vooral oppassen onderaan de afdalingbochten.
Zeker rijdbaar dus, ik denk een paar kilometer écht mul. Ik zou gewoon gaan, sowieso geen modder.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Giant-E schreef:Langs de randen nog wel fietsbaar, en vooral oppassen onderaan de afdalingbochten.
Zeker rijdbaar dus, ik denk een paar kilometer écht mul. Ik zou gewoon gaan, sowieso geen modder.
+1 Fred ;-) Westenlijk bij radio Klootwijk zit een stukje waar je echt even moet doorstampen, verder is alles te doen...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Fred weet als geen ander waar de mulle stukken zich bevinden ;)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bedankt voor reacties en zit nog steeds aan a.s. vrijdag te denken, eigne lijk wel zin in paar uurtjes "bosracen". Maar alleen als het niet gaat regenen die dag. Mul zand icm eerste regen leuk voor m'n LBS.....
Enne, paar mulle stukken weet ik nog van de tijd dat ik met schepje en emmertje rond liep. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

VanBiLL.com schreef:
Giant-E schreef:Langs de randen nog wel fietsbaar, en vooral oppassen onderaan de afdalingbochten.
Zeker rijdbaar dus, ik denk een paar kilometer écht mul. Ik zou gewoon gaan, sowieso geen modder.
+1 Fred ;-) Westenlijk bij radio Klootwijk zit een stukje waar je echt even moet doorstampen, verder is alles te doen...
Dat is langs het hek van het schietkamp. Je kan daar ook het fietspad pakken die vrijwel parallel loopt met de MTB route ;-)
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

ducatif1 schreef:
VanBiLL.com schreef: +1 Fred ;-) Westenlijk bij radio Klootwijk zit een stukje waar je echt even moet doorstampen, verder is alles te doen...
Dat is langs het hek van het schietkamp. Je kan daar ook het fietspad pakken die vrijwel parallel loopt met de MTB route ;-)
Jamar, das niet off-road :roll: Vandaan samen met mijn vrouw nog even in de "zomerse" najaarstemperaturen het rondje gereden en bij het schietterrein idd maar even het fietspad gepakt (mijn vrouw is niet zo held in los zand - krijg ze meestal veel last van dat zwaartekracht ding :wink: )

Maar overall is het allemaal goed te doen. Maar idd, als het vrijdag gaat regen en je gaat dan rijden staat de LBS wel klaar met een ketting, tandwielen en remblokken :winkie:
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Als ik ga, pak ik de normale route. Dan maar wat ploegen.....
Maar materiaal slopen, geen zin in.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb afgelopen zondag het rondje 2x gedaan. Was heel goed te rijden, alleen wat druk met hondenbezitters die hun hond niet onder controle hadden...
De track ligt er prima bij. Nergens modder en trapt lekker door.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zoals gepland vanmorgen de kant van Apeldoorn op. Gestart bij de N304 en ging voor 3 rondjes op "toer+" snelheid.
Al vlot bleek dat er toch aardig wat regen gevallen was, want de bovenste laagje vochtig. Bij de bekende modderstukken redelijk nat, maar op zich redelijk te doen. Maar had het droger verwacht.
Paar stukken die echt niet "liepen" en redelijk zwaar fietsen. Mulle zand nu min of meer verstopt onder vochtig laagje. Nog steeds paar stukjes wat ploegen.
In ieder geval was ik er na een half uurtje wel achter dat het best zwaar was en ipv 3 ronden er 2 ronden op wat meer snelheid van gemaakt. Met resp. 2:11u en 2:10u achteraf geen klagen en voordeel dat ik vroeg(er) thuis was :winkie:
Verder was het lekker rustig op het parcours en zoals ik al vaker gezegd heb: Zoek je spanning / sensatie etc. dan is de Utrechtse Heuvelrug jou vriend, wil je lekker stoempen kan je hier prima terecht.
Geen spijt gehad vandaag om hier te rijden
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Twee rondjes, respect hoor en zeker behoorlijke tijden. Ik deed er 10 minuten langer over. (slap excuus: 1e keer deze track)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bizar dat die modderstukken eigenlijk nooit lijken op te drogen, na 4 weken droogte?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vorige week anders geen spatje modder hoor. Maar inderdaad, net als de zuidoost hoek op route Posbank is en stevig buitje voldoende om de moddermoleculen te activeren.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Wat een snelheden :o respect :-q als ik 1 ronde heb gedaan in 2,5 uur ben ik al blij ( en redelijk stuk :~ )
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Rayb81 schreef:Bizar dat die modderstukken eigenlijk nooit lijken op te drogen, na 4 weken droogte?
Er zijn nu inderdaad een paar stukken die sinds vorig voorjaar nooit meer helemaal opgedroogd zijn. :( bizar nat jaar geweest en het wordt steeds drukker in het bos waardoor sommige paden niet meer herstellen
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bedankt voor positieve reacties op mijn snelheid, ben gelukkig nog niet versleten :winkie:
Mbt modder / nattigheid: Begreep dat het in de nacht van donderdag op vrijdag echt fors had geregend. Verklaart ook dat sommige stukken op de heide ook best nat waren. Denk dat dat vandaag al stuk minder was.
Als het nog een paar dagen droog is, zou je weer 100% moddervrij kunnen rijden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie