MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zaterdag maar eens een kijkje nemen daar.
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Gewoon doen! Ik vind de bosbouw stukken erg meevallen....
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ivm de Giro, zal het dan wel zo slim zijn om te willen parkeren bij de Termiekbel in Terlet?
Of zal het daar een gekkenhuis zijn qua bezoekers voor de Giro?

Zie namelijk de dat de route vanaf Deelen naar Hoenderloo omhoog loopt en dan naar Otterlo.

Anders zet ik hem liever bij Harskamp neer.

http://www.touretappe.nl/giro-2016-parc ... oute-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Beter bij De Cantharel vd Valk Apeldoorn of bij t Leesten, of Hoog Buurlo. Heb je geen last van de Giro. Terlet trouwens niet heel logisch voor Apeldoorn route, dat is meer richting Posbank route..
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Terlet doe ik normaal zodat ik een stukje van de Posbank route meepak.

Vandaag bij de Harskamperdennen neergezet.

Route lag er wat beter bij dan laatst.
Paar paden waren gerenoveerd.
Andere paden was nog een puinhoop.
Paar modderplassen gezien meer niet.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag maar weer eens deze route gepakt, want even geen zin in singletracks en geslinger zoals op de Utrechtse Heuvelrug (nee, nee geen kritiek op de Heuvelrug, slechts een gegeven).
Had gewoon zin in lekkere lange duurtraining op de MTB en daarvoor is deze route prima geschikt. Techniek 0,0, maar gewoon lekker stoempen/bosracen en de tijd vliegt. Heb me in ieder niet verveeld tijdens mijn 3 rondjes en het aantal MTB'ers op dik 150 km nog geen handjevol............
Auto vlak bij van der Valk geparkeerd en extra bidons/vast voer tactisch neergelegd want dat wel nodig als je tegen de 7 uurtjs op pad bent.

Opvallend onderweg:
1. Sommige stukken lekker droog, zelfs mul zand. Andere stukken denk je bijna op Lage Vuursche te zijn verdwaalt met redelijk wat bagger. Daar ook de z.g. olifantenpaden. Heel verschil tov de Utrechtse Heuvelrug.
2. Overall ondergrond zwaarder dan ik had gedacht/gehoopt, koste best wat moeite om beetje vooruit te komen.
3. De bordjes bij de Krimweg waren weer verdwenen, nog steeds gefrustreerde campinggasten of zoiets.
4. Iedereen erg vriendelijk, geen verkeerd woord van wandelaars of zoiets

In ieder geval geen spijt om daar naar toe te rijden. Blijkt aardig rondje voor duurtraining, voor techniek hebben we de UHR.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Goed verhaal. En inderdaad, duurtraining is belangrijk naast al dat intervallen. Over een paar weken ook maar eens rijden dan. De omgeving daar ken ik redelijk goed, de mtb-route nog niet. Hopelijk is de bewegwijzering dan weer op orde.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dat van de bewegwijzering is alleen van toepassing net na de camping aan de Krimweg. Je rijdt op fietspad en dan moet je de weg op. Klein stukje verder op ga je naar rechts, na pakweg 50 meter linksaf.
Dat pad paar honderd meter volgen en einde rechts af om op brede track terecht te komen en vanaf daar staan de bordjes er weer (te ver lopen om ze te verwijderen....)

As je de omgeving goed kent zal je vast leukere / mooiere stukken weten, maar als bosrace rondje prima.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Ben niet bekend daar, vorige week heb ik de route gereden. Heb over de gehele track volgens mij meerdere bordjes gemist en kwam toen in Assel uit..
Lag er toen goed en droog bij, de opmerking van olifantenpaden snap ik zeer goed, volgens mij kan het best blubberig zijn daar.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Aantal bordjes is vrij dunnetjes, bij mijn eerste ronde enkel keertje twijfel als ik paar honderd meter gereden had en geen vervolgbordje zag.
Die blubberstukken wel jammer, ten koste van de rondetijden...... (ben geen varken die er graag doorheen gaat)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hoe is het op de route? Mudfest hier en daar als ik het zo lees? Of valt het wel mee allemaal?
◼︎ Go round the outside.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Nee hoor, eerder droog en mul. Tuurlijk kom je een plasje tegen maar mag de pret niet drukken.
Denk dat 't vandaag echt heerlijk is, klein beetje miezer tegen het stof en goeie temperatuur.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Ben 10 september een keertje over de route gegaan. Vanuit het Roompotpark aan de Krimweg gestart. Bordjes aan het einde van de Krimweg zijn nog steeds weg (heb ze eigenlijk nog nooit gezien de afgelopen jaren). Stuk totaan v/d Valk bij A'doorn loopt altijd iets stroef, het is altijd wel vals plat op de een of andere manier. Bosgekneutsel was duidelijk aanwezig maar er geen echt last van gehad. Westelijk gedeelte van de route Radio Klootwijk is (qua natuur) een iets mooiere omgeving om in te rijden met als gebouw A van het voormalige radio complex als bizarre landmark op Hoog Buurlo. Daar zijn de kilometers lange mulle zandpaden aanwezig en kost het hier en daar wel wat kracht om de snelheid vast te houden. Bij Hoenderloo het korte lusje van de Hoendeloogroep er nog bij genomen en daarna noordelijk aan de Krimweg nog een paar extra hoogte metertjes gezocht op de Miggelenberg. Tsja, het is een 0,0% techniek rondje (prima geschikt voor beginners) en voor de gevorderde om eens lekker wat duurtrainign te doen zonder tussen wielreetrenners te hoeven fietsen. Al, met al, 56km in 2h15, heerlijk gereden onder een strak blauwe lucht :-) In elk geval, de route ligt er nu, met het prachtige nazomer weer, perfect bij, hoewel hier en daar "iets" mul ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik heb 'm vandaag voor het eerst gereden, mede ingegeven door de lange droge periode. Overigens startte ik bij De Leesten net na een bui, maar dat deed de track wel goed. Weinig tot geen modder, maar toch wel behoorlijk veel mul. De randen opgezocht en verder het hele rondje lekker duurtempo gereden van 21.4 km/h gemiddeld. 51 km totaal.
Wel zijn inderdaad de bordjes weg aan het eind van de Krimweg, direct na de laatste camping moet je rechts, links, rechts. Dan krijg je vanzelf weer de bordjes. Doe je dit niet dan kan je na 100 meter wel weer links de route op, maar dan mis je best een leuke lus. Dankzij tips hier van oa Fred wist ik gelukkig wel hoe ik moest rijden. Prachtige omgeving ook verder, en een leuke afwisseling op mijn vaste route's.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef:Dankzij tips hier van oa Fred wist ik gelukkig wel hoe ik moest rijden.
:-q
VanBiLL.com schreef:In elk geval, de route ligt er nu, met het prachtige nazomer weer, perfect bij, hoewel hier en daar "iets" mul ;-)
Hoe mul is mul? Nog wel fietsbaar of bijna "klunen". Dit omdat ik misschien vrijdag die kant op wil.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie