rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.

Moderator: shiverer

Plaats reactie
modderfietser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 12 augustus 2019, 20:22

Mach0 schreef:
ma 12 augustus 2019, 09:39
Heeft iemand nog tips voor de steile klim bij de zandwinning? Ik kwam altijd redelijk probleemloos boven, maar door het mulle zand en de vele keien raak ik ergens halverwege de grip kwijt, meestal op een kei of de schuine houten balk halverwege.. :-?
Blijven zitten, wel meer naar voren hangen, op de punt van je zadel zitten. Klein schakelen en flink doortrappen zodat je niet meteen stilvalt als je slipt op een paar stenen. Mocht het niet lukken dan naar beneden en opnieuw proberen.
Ik ben er gisteren en vorige week geweest en vond de klim nog goed te doen, vooral de stenen maken het uitdagend om genoeg grip te houden. Door de klim vaker te doen merk je op wat voor manier voor jou het beste werkt.
Mach0
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

wo 14 augustus 2019, 16:38

modderfietser schreef:
ma 12 augustus 2019, 20:22
Mach0 schreef:
ma 12 augustus 2019, 09:39
Heeft iemand nog tips voor de steile klim bij de zandwinning? Ik kwam altijd redelijk probleemloos boven, maar door het mulle zand en de vele keien raak ik ergens halverwege de grip kwijt, meestal op een kei of de schuine houten balk halverwege.. :-?
Blijven zitten, wel meer naar voren hangen, op de punt van je zadel zitten. Klein schakelen en flink doortrappen zodat je niet meteen stilvalt als je slipt op een paar stenen. Mocht het niet lukken dan naar beneden en opnieuw proberen.
Ik ben er gisteren en vorige week geweest en vond de klim nog goed te doen, vooral de stenen maken het uitdagend om genoeg grip te houden. Door de klim vaker te doen merk je op wat voor manier voor jou het beste werkt.
Zittend is op de een of andere manier moeilijker dan staand voor mij, vandaag even bezig geweest, kom uiteindelijk weer vrij makkelijk boven met minder druk in de achterband.. blijkbaar was de schwalbe meter stuk.. :o
Nu moet ik zeggen dat tov zondag de hele route een stuk minder mul is geworden, dus dat zal ook meespelen.. eerste stukje van de heide gaat nu een stuk makkelijker weer..
Plaats reactie