rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

_Erik_ schreef:Ik ben er een paar weken geleden geweest.
Op zich een mooie route (Al vind ik een 3e plek op mtbroutes nogal overdreven).
Maar ook ik vraag me af hoe de route zich gaat houden in een natte periode.
Volgens de Facebookpagina gaat daar aan gewerkt worden:

Groot onderhoud: halverwege oktober willen we verder gaan met het verbeteren van de route. Het is de bedoeling om gaten/geulen in het parcours op te vullen en enkele paden in hun geheel te verhogen. Dit om de route ook na slecht weer berijdbaar te houden. Hiervoor is behalve de inzet van (veel) vrijwilligers en handgereedschap ook materieel zoals een tractor nodig.
Rijdt jij altijd met veel plezier op onze route en wil je ons ondersteunen om onze kosten te dekken ? Dat kan.
Elk bedrag op NL36RABO0321850548 tnv TFC Gieten is welkom ! Vermeld bij het overmaken van je vrijwillige bijdrage als omschrijving "onderhoud MTB Route Gieten". Alvast bedankt !
Wil je ons 1 of meer zaterdagen komen meehelpen ? Geef je dan op via mtbroutegieten@gmail.com
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Vandaag de route gereden.. veel natte stukken wat de route best pittig maakt maar verder echt een top route mannen. Ik kan me voorstellen dat een droge baan aldaar echt bloedsnel is. En ook goed te combineren met grolloo of exloo. Maar zo nat als nu is 30km voor mij zwaar genoeg
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Gieten een beetje droog?
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
staal072
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 24 augustus 2014, 23:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 29"/ Gary F. Supercaliber 26"

Vandaag gefietst, beetje modder maar op veel plaatsen kun je nog makkelijk de modder ontwijken.
Waar dat niet kan is de modder niet diep, dus gewoon doorheen knallen.
Als brabander voor het eerst deze route gefietst, heb er van genoten. De stukken bij de plassen zijn erg gaaf!
Nappie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 8 juli 2011, 22:55
Mijn mountainbike: Cube Acid 2011 Black/White

Is deze route makkelijk aan te rijden vanuit Hof van saksen? Op de fiets wel te verstaan.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik denk van wel, vanaf de route staat het hof van saksen aangegeven (zwarte pijl met bordje Hof van Saksen).
Ik heb dit nooit gefietst, maar ik vermoed dat het gemakkelijk te doen is.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

De route vanaf HvS is net onderhouden net als de rest van de route (check maar op de facebook van mtbroutegieten).
Vanochtend het rondje weer gereden en het ligt er echt perfect bij, dikke pluim aan de bouwers :-q
Prachtig gezicht met de kleurige herfstbladeren vanochtend. En als verrassing is de route bij de Nijslootsweg weer erg opgeleukt met nieuwe stukken. Heerlijk!
Nappie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 8 juli 2011, 22:55
Mijn mountainbike: Cube Acid 2011 Black/White

Vanmorgen vanuit HvS voor het eerst een rondje gemaakt. Wat een leuk rondje is dit! Nog niet echt veel snelheid gemaakt, maar gewoon heerlijk genoten van de route en de omgeving. Compliment aan de bouwers. Van de week pak ik em nog een keer!
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Vandaag de combi Gieten Grolloo gereden. Zoals te verwachten was de route niet helemaal droog. Bij het Nije Hemelriek was de modder tussen de heuveltjes soms zelfs te veel voor mijn nobby nics.
Verder was het veel glijden en glibberen maar wel goed te doen.
Grolloo was niet te doen, er zijn boswerkzaamheden en er zijn hele stukken route verdwenen. De brede paden hebben nu diepe sporen, in het bos stoppen de single tracks plotseling en kun je lopend spoorzoeken naar waar ooit de route was.
Mijn advies: vermijd Grolloo. Ik vond het een leuke route maar nu is zo veel kapot dat de lol er wel af is.
Gieten is nu een stuk zwaarder maar wel te doen.
wilbveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 395
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 01:34
Mijn mountainbike: Stevens Glide ES ; Specialized Stumpjumper FSR Elite 29-er

Gisteren geweest.
Route is aangepast met 2 leuke stukjes singletrack. Echter als je de volledige route wilt rijden zijn tractorbanden de beste optie. Op vele plekken zoveel modder dat zelfs Nobby Nics geen grip meer hebben.
De route zelf is en blijft mooi om te doen.
RTon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 16:44

Is de oostelijke kant (daar zit dan dus de zandafgraving in en het stuk langs de plas in als ik het goed heb) wel enigszins te rijden onder de huidige omstandigheden? Ik ben van het weekend in de buurt en zat er over te denken om die oostkant een paar keer te doen namelijk.
wilbveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 395
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 01:34
Mijn mountainbike: Stevens Glide ES ; Specialized Stumpjumper FSR Elite 29-er

Vandaag met de club hier gereden.
De route was erg verbeterd, droger en minder modder stukken.
Nog een paar droge dagen en het wordt weer een racebaan.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Vorige heb ik Appelscha Diever gefietst, dat was een natte boel vergeleken met Gieten vandaag.
De route ligt er redelijk goed bij. Er zijn wat modderige stukken: in het bos tussen de heuveltjes in en aan de zuidkant van de route. Maar er waren grote delen waar je lekker door kon fietsen. Veel plassen zijn er niet meer, een paar modderige stukken zijn een uitdaging om fietsend door heen te komen.
Wel weer sporen van motorcrossers :evil: . Gelukkig vooral naast de route.
Als het deze week een beetje droog blijft dan is Gieten geschikt voor een leuk kerstrondje. :-D
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Vandaag lag Gieten er inderdaad stukken beter bij dan een week terug. Toen was het hier ook één lange blubberrit. Vandaag lekker te doen. Kan in een weekje toch goed opdrogen. Bij Eexterhalte is het lastige stuk ook goed aangepakt door het onderhoudsteam.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Jongens, als jullie pr's willen vestigen op de route van Gieten, grijp nu je kans. De baan ligt er heel goed bij. Vanmorgen het hele rondje gefietst en het regende pr's bij mij. De beruchte modderstukken in omgeving Boomkroonpad is droog en is aangepakt. Het zand bij de meren en in de kuil is nog niet mul, dus je kunt op een mooie tempo gaan fietsen. Overal op de route kan ik zien dat vrijwilligers bezig zijn geweest, waarvoor een dikke pluim van mij. Vandaag zijn ze weer bezig zag ik, op het stuk vlak na Zeldenrust. Respect voor deze mannen!
Een slecht stukje was er bij het Sekmeer, vlak voor opdraaien op Nijslootsweg ligt veel water.
Plaats reactie