rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 547
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Mach0 schreef: ma 12 augustus 2019, 09:39 Heeft iemand nog tips voor de steile klim bij de zandwinning? Ik kwam altijd redelijk probleemloos boven, maar door het mulle zand en de vele keien raak ik ergens halverwege de grip kwijt, meestal op een kei of de schuine houten balk halverwege.. :-?
Blijven zitten, wel meer naar voren hangen, op de punt van je zadel zitten. Klein schakelen en flink doortrappen zodat je niet meteen stilvalt als je slipt op een paar stenen. Mocht het niet lukken dan naar beneden en opnieuw proberen.
Ik ben er gisteren en vorige week geweest en vond de klim nog goed te doen, vooral de stenen maken het uitdagend om genoeg grip te houden. Door de klim vaker te doen merk je op wat voor manier voor jou het beste werkt.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

modderfietser schreef: ma 12 augustus 2019, 20:22
Mach0 schreef: ma 12 augustus 2019, 09:39 Heeft iemand nog tips voor de steile klim bij de zandwinning? Ik kwam altijd redelijk probleemloos boven, maar door het mulle zand en de vele keien raak ik ergens halverwege de grip kwijt, meestal op een kei of de schuine houten balk halverwege.. :-?
Blijven zitten, wel meer naar voren hangen, op de punt van je zadel zitten. Klein schakelen en flink doortrappen zodat je niet meteen stilvalt als je slipt op een paar stenen. Mocht het niet lukken dan naar beneden en opnieuw proberen.
Ik ben er gisteren en vorige week geweest en vond de klim nog goed te doen, vooral de stenen maken het uitdagend om genoeg grip te houden. Door de klim vaker te doen merk je op wat voor manier voor jou het beste werkt.
Zittend is op de een of andere manier moeilijker dan staand voor mij, vandaag even bezig geweest, kom uiteindelijk weer vrij makkelijk boven met minder druk in de achterband.. blijkbaar was de schwalbe meter stuk.. :o
Nu moet ik zeggen dat tov zondag de hele route een stuk minder mul is geworden, dus dat zal ook meespelen.. eerste stukje van de heide gaat nu een stuk makkelijker weer..
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Wat is de huidige staat van de route? Ben van plan om woensdag of donderdag die kant op te gaan maar heb geen zin in een modderbak en wil de track ook niet slopen.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Rob.Erto schreef: ma 21 oktober 2019, 09:14 Wat is de huidige staat van de route? Ben van plan om woensdag of donderdag die kant op te gaan maar heb geen zin in een modderbak en wil de track ook niet slopen.
Ik verwacht met een paar droge dagen voor de boeg dat het wel goed zal zijn. Een paar droge dagen maakt écht het verschil. Er zijn een paar natte stukken die wat hardnekkiger zijn.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Ga er maar vanuit dat het er vanaf morgen weer perfect bijligt.. vanmiddag was het wel iets vochtig na de regen, maar het droogt echt snel af en de laatste weken was 1 droge dag al genoeg.. dan is het en der nog best flink modder op sommige kleine stukken door de bosbouw en de super prestige vorige week maar de track zelf ligt er goed bij..
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

modderfietser schreef: ma 12 augustus 2019, 20:22
Mach0 schreef: ma 12 augustus 2019, 09:39 Heeft iemand nog tips voor de steile klim bij de zandwinning? Ik kwam altijd redelijk probleemloos boven, maar door het mulle zand en de vele keien raak ik ergens halverwege de grip kwijt, meestal op een kei of de schuine houten balk halverwege.. :-?
Blijven zitten, wel meer naar voren hangen, op de punt van je zadel zitten. Klein schakelen en flink doortrappen zodat je niet meteen stilvalt als je slipt op een paar stenen. Mocht het niet lukken dan naar beneden en opnieuw proberen.
Ik ben er gisteren en vorige week geweest en vond de klim nog goed te doen, vooral de stenen maken het uitdagend om genoeg grip te houden. Door de klim vaker te doen merk je op wat voor manier voor jou het beste werkt.
Nou deze vraag kan definitief de prullenbak in.. in al hun wijsheid heeft men blijkbaar besloten om grasbetontegels op zowel de klim als de afdaling te leggen .. daarmee is de spanning er wel af.. geen idee waarom trouwens, een omleiding voor de echte brokkenpiloten was er al.. en ik met mijn beginners skills kom 9 van de 10 keer gewoon boven en beneden.. :((
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

ai...fototje van toevallig?

Kan me voorstellen dat het gedaan is i.v.m. onderhoudsgevoeligheid wellicht?
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Opperchief schreef: wo 27 november 2019, 16:27 ai...fototje van toevallig?

Kan me voorstellen dat het gedaan is i.v.m. onderhoudsgevoeligheid wellicht?
Nee niet aan gedacht, ik vermoed ivm met het uitspoelen idd, maar dan moest je maar een andere lijn kiezen.. om nou daarom de boel te bestraten.. :(
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mach0 schreef: wo 27 november 2019, 16:50
Opperchief schreef: wo 27 november 2019, 16:27 ai...fototje van toevallig?

Kan me voorstellen dat het gedaan is i.v.m. onderhoudsgevoeligheid wellicht?
Nee niet aan gedacht, ik vermoed ivm met het uitspoelen idd, maar dan moest je maar een andere lijn kiezen.. om nou daarom de boel te bestraten.. :(
Deze berichten had ik gemist, en zag het gisteren voor het eerst. Wat reuze jammer zeg! In plaats van het enige technische klimmetje van noord NL ligt er nu een stoep naar boven en beneden op de '2e bult' en op de klim van de 3e. Iedereen die de benen niet volledig leeg heeft kan nu gewoon naar boven fietsen. Verdrietig :(
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Bokmaaa schreef: zo 22 december 2019, 07:45
Mach0 schreef: wo 27 november 2019, 16:50

Nee niet aan gedacht, ik vermoed ivm met het uitspoelen idd, maar dan moest je maar een andere lijn kiezen.. om nou daarom de boel te bestraten.. :(
Deze berichten had ik gemist, en zag het gisteren voor het eerst. Wat reuze jammer zeg! In plaats van het enige technische klimmetje van noord NL ligt er nu een stoep naar boven en beneden op de '2e bult' en op de klim van de 3e. Iedereen die de benen niet volledig leeg heeft kan nu gewoon naar boven fietsen. Verdrietig :(
Hoe lag het erbij? Ik was afgelopen woensdag geweest en hoewel veel stukken nog prima zijn is in met name de beukenbossen het langzaam aan wel nat aan het worden.. twijfel om morgen te gaan, veel water vandaag en of het nu ook nog in een dag afdroogt? Wil niet teveel kapot rijden..

En ja de 3e klim nu ook.. dat was net zo’n leuke als de 2e.. nu niet meer..
Laatst gewijzigd door Mach0 op di 24 december 2019, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Woensdag overigens weer eens een hond voor de fiets bij de Nijslootsweg.. het begint een gewoonte te worden..😕
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 547
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Mach0 schreef: di 24 december 2019, 17:45 Hoe lag het erbij? Ik was afgelopen woensdag geweest en hoewel veel stukken nog prima zijn is in met name de beukenbossen het langzaam aan wel nat aan het worden.. twijfel om morgen te gaan, veel water vandaag en of het nu ook nog in een dag afdroogt? Wil niet teveel kapot rijden..

En ja de 3e klim nu ook.. dat was net zo’n leuke als de 2e.. nu niet meer..
Vandaag voor het eerst de betegelde klimmen en afdaling gezien. Qua onderhoud snap ik het wel, ik vind het wel jammer, de klimmetjes zijn zo een stuk minder uitdagend.

Gisteren heeft het flink geregend en dat was vandaag te merken in het bos. Er zijn nog genoeg stukken die droog zijn maar hier en daar was het wel glibberen en glijden. Het was ook voor het eerst in tijden dat ik m’n fiets weer ‘s echt moest schoonmaken. In de winter van 2018/2019 is het bijna niet modderig geweest.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteren weer even rondgeweest, het ligt er perfect bij. Grip op de plekken waar het normaal gesproken mul is, en nergens plassen. Top!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2129
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Grolloo en Gieten vandaag gedaan.
Beiden lagen er heel goed bij en het fietsweer was super.

Alleen het technische stukje op Grolloo aan het einde was zeiknat.

Lekker veel begeleidende carbid knallen erbij ;)
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Het ligt er nu wel super bij ja, vorige week woensdag nog moddertrappen, op 30 december al flink aangedroogd en 1 januari lag het er echt top bij.. jammer alleen dat nu de route snel is de knie niet meewerkt.. volgende keer probeer ik honden niet meer te ontwijken.. :-?
Plaats reactie