rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Nico777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 23 april 2016, 20:14

Afgelopen zaterdag de route gereden. Wat een top route. Ik had een paar plensbuien tijdens de rit , maar het bleef genieten. Alleen op het eind was ik de bordjes kwijt .
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Waar ben je begonnen?
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dat kan het stukje terug richting Nijslootsweg zijn? Als je dat korte stukje klinkers hebt gehad moet je links, die heb ik ook ooit gemist.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Dat was ook mijn idee, dat laatste hoekje links missen wel meer mensen..
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Mach0 schreef: ma 27 mei 2019, 08:25
Bokmaaa schreef: di 14 mei 2019, 08:51 Omdat er eindelijk weer 's avonds in het licht gefietst kan worden was er gisteren weer even tijd voor een rondje Gieten. Erg lekker gefietst, hoewel het tempo er nog niet helemaal is :wink: De rechte stukken zijn op het moment SNEL, hard aangereden en nog niet mul. Voor mij mooi om een beetje uit te blazen. In het bochtenwerk is het af en toe wel tricky, het is droog, dus los zand op een harde onderlaag = glad. De heide is alweer supermul. Dat belooft nog wat voor als het zomer wordt....
Vrijdag en Zondag een ronde gereden in Gieten, waar de oversteek over de heide vrijdag nog goed te doen was, liep ik zondag op het zelfde stuk bijna vast.. groot verschil in 2 dagen..
Ook opvallend veel MTBérs die mij tegemoet kwamen op de single track stukken..??

En wat betreft glad.. los zand en blad her en der.. de groep die iemand op zijn buik met een blauwe Trek in zijn nek voorbij zagen schuiven Zondag.. :roll: dat was ik... :oops:
Na 3 weken weer een aantal malen de route op geweest, bijkomstigheid van de buikschuiver bleken 2 gebroken ribben, fietsen ging nog maar het gestuiter over de boomwortels bleek daardoor niet te doen.. sinds medio deze week kan ik weer zonder pijnstillers rond. Zondag bleek alleen dat ik de Bartje 200 vergeten was, dus reed ik zonder nummer in optocht.. :D Toch maar een alternatieve route genomen toen.. route ligt er wel mooi bij nu, ondanks de nog steeds matige regenval hier in de omgeving.. het echt droge is er wel af nu..
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mach0 schreef: ma 17 juni 2019, 14:32 Dat was ook mijn idee, dat laatste hoekje links missen wel meer mensen..
Ik bedoel niet het "verrassend stukje singletrack" op Strava hoor, eerder in de route. Je rijdt op een gegeven moment langs een sloot, vroeger links, nu rechts. Dan een kort stukje parallel aan de Verlengde Asserstraat en dan sla je rechtsaf een ruwe klinkerweg op. De afslag links het klinkerweggetje af heb ik wel eens gemist, waardoor je de route ineens kwijt bent. :bier:
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Bokmaaa schreef: ma 17 juni 2019, 14:44
Mach0 schreef: ma 17 juni 2019, 14:32 Dat was ook mijn idee, dat laatste hoekje links missen wel meer mensen..
Ik bedoel niet het "verrassend stukje singletrack" op Strava hoor, eerder in de route. Je rijdt op een gegeven moment langs een sloot, vroeger links, nu rechts. Dan een kort stukje parallel aan de Verlengde Asserstraat en dan sla je rechtsaf een ruwe klinkerweg op. De afslag links het klinkerweggetje af heb ik wel eens gemist, waardoor je de route ineens kwijt bent. :bier:
Okay, die bedoelde ik wel.. een aantal rijd daar recht door naar het startpunt, het stuk dat jij beschrijft is me niet zo opgevallen als te missen..
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Vandaag nog even een fijn rondje gefietst, op de klimmetjes gaat het merkbaar beter en ook de gemiddelde snelheid is in 2 maanden tijd met 2 km/h omhoog gegaan. Er wordt her en der weer wat nieuws aangelegd zag ik. Route lag er perfect bij tot ik een half uur voor het einde in een hoosbui terecht kwam. 2 centimeter water in de schoenen, fiets krakend aan alle kanten en een raar fluitend geluid uit de voorvork toen ik stilstond ..??? Als verzopen kat de finish gehaald.. met mij nog een paar anderen zag ik.. fiets meteen onderhoud gegeven .. er zat een halve kilo zand op leek het.. mooi dat fietsen ..😬😁
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Gisteren een deel van 'Gieten' gereden als onderdeel van wat langere tocht. Na de bulten bij de grote zandafgraving ging de route altijd naar rechts het bos in. Nu gaat ie rechtdoor. Heb het nog niet gefietst omdat ik na de bulten vaak rechts-rechts ga en dan terug via een klinkerpad richting uitgang van het bos. Van de week maar eens kijken wat de routebouwers bedacht hebben.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Niet veel soeps nog ;) weinig flow en veel mul. "Vierkante" bochten...
⛧⛧⛧
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Vooral de vierkante bochten zijn wat opvallend.. wel weer een stuk verharde weg minder zo .. nu nog even goed inrijden.. :D
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Heeft iemand nog tips voor de steile klim bij de zandwinning? Ik kwam altijd redelijk probleemloos boven, maar door het mulle zand en de vele keien raak ik ergens halverwege de grip kwijt, meestal op een kei of de schuine houten balk halverwege.. :-?
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Tandje lichter, voorover leunen en iets harder trappen :D..nee zonder gekheid, je kunt nog kijken en een lijntje zoeken met zo min mogelijk obstakels. (Al die keien en meuk maakt het juist ook leuk vind ik) :-q
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Ik had juist de indruk dat het achterwiel te weinig druk had, verder voorover leunen zal dat niet oplossen..?
Ben in maart begonnen op de MTB en kwam tot juli probleemloos boven op het buitenblad, nu 10kg lichter dus dat zou moeten helpen.. maar ik raak nu of een kei of kom verkeerd op die balk uit en ben hem dan kwijt.. verderop ligt nog zo'n klim, maar met iets minder keien en die kom ik probleemloos op.. betere lijn zoeken beneden dus maar?
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

complimentje aan de vrijwilligers overigens, zag dat er al weer een nieuw stuk single track in de maak/klaar is..
Plaats reactie