rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Bertus51 schreef: di 9 oktober 2018, 01:17 Mooie route. Lag er goed bij. Leuke features, paar klimmetjes. Lekkere flow in de bochten en het terrein. Niet alleen maar single track en bochten draaien, dus lekker afwisselend.

De lange rechter doordraaier, de bocht bij het meer, is de mooiste bocht van NL!
Bedoel je de bocht direct na het afdalinkje van de bult waar je tussen zwaar en licht kan kiezen?
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Bokmaaa schreef: di 9 oktober 2018, 11:21
Bertus51 schreef: di 9 oktober 2018, 01:17 Mooie route. Lag er goed bij. Leuke features, paar klimmetjes. Lekkere flow in de bochten en het terrein. Niet alleen maar single track en bochten draaien, dus lekker afwisselend.

De lange rechter doordraaier, de bocht bij het meer, is de mooiste bocht van NL!
Bedoel je de bocht direct na het afdalinkje van de bult waar je tussen zwaar en licht kan kiezen?

Dat was ook de bocht die bij mij op kwam toen ik het bericht las.

Is zeker een mooie snelle bocht :-D
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Bokmaaa schreef: di 9 oktober 2018, 11:21
Bertus51 schreef: di 9 oktober 2018, 01:17 Mooie route. Lag er goed bij. Leuke features, paar klimmetjes. Lekkere flow in de bochten en het terrein. Niet alleen maar single track en bochten draaien, dus lekker afwisselend.

De lange rechter doordraaier, de bocht bij het meer, is de mooiste bocht van NL!
Bedoel je de bocht direct na het afdalinkje van de bult waar je tussen zwaar en licht kan kiezen?
Nee. Denk niet dat die het is. Hoewel dat stuk ook erg lekker fietst.
Ik bedoel die heeele lange snelle rechter bocht die naar beneden loopt. Halverwege de bocht krijg je uitzicht op het meer. Zon bocht zie je niet vaak in NL.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Afbeelding
Deze?
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Brambo67 schreef: wo 10 oktober 2018, 08:45 Afbeelding
Deze?
Ja! Dat is m. Haha. Heerlijke bocht. :-q
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Zo bijzonder is die toch niet? Vooral veel remgaten :P ja zelfs in Nederland kan dat.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Die heb ik vaker omhoog gefietst dan naar beneden zoals deze in de route zit.
Kom dus echt te weinig in Gieten, terwijl het toch echt dichtbij is :-{

Maar is een bocht waar inderdaad veel remgaten in zitten, terwijl daar geen rem nodig is.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Remmen hoeft inderdaad niet, maar die remgaten maken het niet vervelend toch? Ik houd er van als niet alles even strak is :) Heb je ook eens iets aan die vering :-q
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Beetje hobbelen is prima, maar remgaten zijn gewoon super kut, en ook onbegrijpelijk daar ;)
⛧⛧⛧
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

xRemcox schreef: do 11 oktober 2018, 11:18 Zo bijzonder is die toch niet? Vooral veel remgaten :P ja zelfs in Nederland kan dat.
Ik vind de bocht wel bijzonder. Zulke lange bochten zie je niet vaak. Ik kan er eigenlijk zo geen opnoemen. Hier en daar heb je wel joekels van kombochten maar die zijn nooit zo lang. En dat conept is al bekend zeg maar.
Remgaten heb ik in de bocht niet echt opgemerkt. Misschien op het laatste stuk. Zeker het eerste stuk van de bocht, en dat is toch een heeeel eind, is prima. Fiets plat leggen, druk mooi op pedaal houden en lekker lang in de bocht hangen, met een fljnke vaart omdat de bocht naar beneden draait. Dan het laatste stuk langs het meer misschien een beetje rammelen door wat remkuilen. Remkuilen vind ik niet erg. De track hoeft geen tapijt te zijn.
Het hele stuk langs het meer is erg mooi trouwens.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Met een gravelracer is het wel stuiteren hoor ;)

Maar je moet toch wel flink aanzetten om daar wat gang te maken, dan vind ik de laatste bult naar beneden leuker, die kun je nog een beetje leuk indroppen.
⛧⛧⛧
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

xRemcox schreef: vr 12 oktober 2018, 11:09 Met een gravelracer is het wel stuiteren hoor ;)

Maar je moet toch wel flink aanzetten om daar wat gang te maken, dan vind ik de laatste bult naar beneden leuker, die kun je nog een beetje leuk indroppen.
Is dit een deel van het Superprestige parkoers?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Tsjibiti schreef: vr 12 oktober 2018, 20:01
xRemcox schreef: vr 12 oktober 2018, 11:09 Met een gravelracer is het wel stuiteren hoor ;)

Maar je moet toch wel flink aanzetten om daar wat gang te maken, dan vind ik de laatste bult naar beneden leuker, die kun je nog een beetje leuk indroppen.
Is dit een deel van het Superprestige parkoers?

Nee, de Super prestige word gefietst bij het Jonkersgat.
Dat is bij het begin van de route.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Hoe is de staat van de route? Twijfel tussen Nijmegen en Gieten.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Zondag lag de route er perfect bij.
Iets te perfect eigenlijk, alles hard en snel.
Af en toe wat blad, maar niets om zorgen om te maken.
Ik denk dat de regen ook weinig gedaan zal hebben, maar met het huidige weer de laatste maanden kan het ook anders zijn door de droogte.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Plaats reactie