rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Jongens wat is er weer veel gebeurd in Gieten! Ik was dit jaar nog niet geweest, en de route lag er zaterdag werkelijk perfect bij. Plekken met veel mul zand zijn aangevuld met steen, er zijn flinke lappen singletrack bijgekomen en de route is op een paar punten compleet anders. Ik heb me enorm vermaakt, top!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ze kunnen nu weer druk bezig als ik de foto’s moet geloven op Facebook de baan heeft aardig op zijn donder gekregen met het weer van afgelopen zondag.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Inderdaad, gisteren gefietst en ergens tussen de beklimmingen langs de zandafgraving is het pad finaal weggeslagen. Kom je net naar beneden gedenderd, bocht in en weg pad... Zal vast snel weer gefixt zijn.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Vanochtend vroeg gefietst. Om 08.00 uur goed te doen. Wel wat mul hier en daar maar met wat opletten prima te doen. Lekker rustig ook. Als ik dat lees van de UHR dan misschien wat minder mooi hier maar gelukkig ook een stuk rustiger ;-)
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Brambo67 schreef:Vanochtend vroeg gefietst. Om 08.00 uur goed te doen. Wel wat mul hier en daar maar met wat opletten prima te doen. Lekker rustig ook. Als ik dat lees van de UHR dan misschien wat minder mooi hier maar gelukkig ook een stuk rustiger ;-)
Dan was je op tijd. Paar uur later begin de Rfr. Ik heb dag ervoor net als vorig jaar even een verkenningsrondje gedaan. Viel me wel op dat bij zuidelijke deel gebruik gemaakt is van leemhoudend zand in de buurt van de heuvel. Lag dit aan mij of was dit gewoon erop gestampt? Zou eerst vermengen niet betere optie geweest.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Afgelopen zondag mijn rondje gefietst op deze route. De route aangereden vanuit een vakantiepark in Borger. Alles lag er goed rijdbaar bij op een 2tal klimmetjes na, die waren te mul om goed te rijden.

Vond het een erg mooie en afwisselende route. Mooie technische singletracks met en zonder bermen . Hier en daar wat mooi hoogteverschil, vooral rondom die grote plas. Stukje kasseien en mooie bospaden.
Halverwege kwam ik nog de toertocht van Anen tegen.

Het is dat het zover rijden is vanuit Brabant, maar anders zou ik er zeker vaker gaan fietsen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Ik wil komende week deze route gaan rijden.
Vraag aan de locals: hoe ligt de route erbij?
Gisteren schijnt er een wolkbreuk te zijn geweest in Drenthe, in Hardenberg waren het 10 druppels...
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik verwacht nog dat het net zo mul is. Ik laat hier alles in de buurt maar even links liggen.
⛧⛧⛧
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Vandaag 2rondjes gedaan, complimenten aan het onderhoudsteam die met een graafmachine een klim aan het herstellen waren.
De 2e ronde niet hoeven afstappen daar, aantal klimmetjes en stuk over de heide moeten lopen.
90% is keihard en stoffig, maar snel.

Is de route het omrijden waard?
Er zitten erg leuke stukken in rondom de meertjes, de aangelegde heuveltjes en kuilen zijn erg geinig om te doen, uitdagende stukjes single track.
Helaas wel te veel rechte, saaie stukken.

Al met al heb ik mij prima vermaakt maar de UHR routes en Rijssen zijn bij mij favoriet.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteravond rond geweest, met m'n vrouw die volledig ongetraind (door zwangerschap bijna een jaar niet meer gesport) bijna de hele route rond heeft gevochten. Het viel me alleszins mee! Heel af en toe mul, maar ik moest alleen echt van de fiets af bij het strandje, vlak voor je op de Nijslootsweg uitkomt. Het stuk over de heide lukte, maar met flinke startsnelheid en daarna ploegen :D

Langs het meer heb ik alleen de eerste bult gedaan, die was goed, nauwelijks mul zand gezien.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ging mij vandaag hetzelfde af, op strandje voor Nijslootsweg haalde ik de klim niet, voor de rest alles kunnen fietsen. Op de heide was het flink stuk ploegen door het mulle zand. Echter met 35 graden was het iets te warm om gas te geven, na een rondje dus maar even in het water geweest bij het zandgat.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Vandaag rondje gefietst. De regen heeft zn werk wel gedaan.

Het stukje hei is nog wel mul, nu alleen met "dikker" zand.
Prima te doen en heerlijk rondje gemaakt.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gisteren voor het eerst Gieten gefietst. Gestart in Grolloo, die route voor de helft gereden, daarna hele route Gieten en tenslotte de laatste helft Grolloo. Over Grolloo kan ik kort zijn: niks bijzonders. Of brede paden, of smallere paden met weinig flow. Alleen dat "technische" lusje was grappig. 1x maar vaker niet.
Gieten begon vanaf dat punt echt saai, bredere paden, weinig uitdaging. Opeens wat heuveltjes en kombochtjes, wat voor mij nodig was. Stukje over de heide (Zwarte water??) was leuk, tenminste afwisseling. Zand was door regen dik, dus goed te doen. Na een stuk overbrugging, gebon de fun bij het Sekmeer, leuk stuk singletrack, net als het extra lusje aan de Nijslootsweg, zoiets is genieten. Deel bij het Jonkers Zandgat was gaaf, pittige klimmetjes, korte afdalingen, alleen hier even verkeerd gereden.
Daarna weer saaie kilometers tot de plas bij het Gasselterveld. De kunstmatige zandheuvels zorgden voor pittig klimwerk en snelle afdalingen. Top!
Weer wat saaie kilometers om te herstellen, en lekker sturen op de Gasselter crossbaan, en het stuk langs de N34. Daarna tot Grolloo nog een kort leuk stuk bij de Steenhopenweg.

Kortom: 30km lang met daarin de helft leuke en afwisselende singletracks (mul zand, klimmetjes, sturen, jumps) en tussendoor wat saaiere stukken. Wel een route die voor herhaling vatbaar is, maar dan niet meer vanaf Grolloo.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Gisteren ook Gieten weer eens gereden. Lag er top bij. Nergens het gevoel gehad dat het mulle zand, voor zover nog aanwezig, gevaarlijk of zelfs maar remmend werkte. Ben er vol doorheen kunnen gaan en lekker door kunnen fietsen.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Mooie route. Lag er goed bij. Leuke features, paar klimmetjes. Lekkere flow in de bochten en het terrein. Niet alleen maar single track en bochten draaien, dus lekker afwisselend.

De lange rechter doordraaier, de bocht bij het meer, is de mooiste bocht van NL!
Plaats reactie