rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mastersplinter
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 29 september 2008, 21:08
Mijn mountainbike: bmc team elite 02 2014

vandaag maar eens weer een rondje gieten gedaan. erg nat vandaag,veel modder dus.maar wel lekker
1uur en 14 min er over gedaan met een gemiddelde van 22.49. wel een keer verkeerd gefiets miste een bordje, totaal 28 km gefiets terwijl de route maar 23 km is.kortom leuk om weer eens te fietsen

dit was het resultaat van mijn fiets

Afbeelding
Winter milles is summer smilles
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Gieten blijft een leuk rondje.
Combineer hem zelf altijd even met een rondje om de plas bijna op het einde.
1 uur 14 is best een nette tijd over die afstand.
1.05 moet dus zeker te doen zijn als je hem in 1 keer goed rijd. :-q
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
stoever
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: SWorks Stumpjumper

Gieten is 's zomers mijn dagelijkse rondje.

Record staat op 53 minuten, maar dan wel op een superdroogparcours en op m'n Cube Crosshybride met 28 '' wielen.
Some girls are bigger than others
Some girl's mothers are bigger than other girl's mothers
BasSel
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 1 juli 2009, 09:34
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert

Blijft een leuke ronde, meestal stap ik bij dat oude zandgat even van de route af om die een keer of 3 achter elkaar te doen. die klimmetjes zijn behoorlijk slopend. In het weekend kun je er iets minder goed fietsen, omdat er veel honden lopen.

Ik ga donderdag het parcours even op snelheid rijden, mijn laatste training voor het groesbike festival.
BasSel
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 1 juli 2009, 09:34
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert

BasSel schreef:
Ik ga donderdag het parcours even op snelheid rijden, mijn laatste training voor het groesbike festival.
Zoals beloofd heb ik vandaag het rode parcours in Gieten gereden. Het parcours was erg droog en op sommige plekken was het zelfs mul. Ik moest een paar keer in de ankers voor wat wandelaars, maar voor de rest kon ik er goed doortrappen. Wel was het erg warm en had ik maar 1 bidon meegenomen. Toch een nieuw persoonlijk record:

49minuten en 37seconden met een gemiddelde van 29,22 km/h.
mastersplinter
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 29 september 2008, 21:08
Mijn mountainbike: bmc team elite 02 2014

zo dat is wel snel zeg. vooral het gemiddelde van 29,22 .nu ben je wel klaar voor het groesbike festival
Winter milles is summer smilles
danfoksan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 september 2007, 12:05
Mijn mountainbike: Kona Hoss

Gisteren eens gefietst rondom het Nije Hemelriekje. Mooi bos om eens niet te wandelen ( :wink: ) eens te knallen op de bike. Heb me prima vermaakt, alhoewel ik wel iets te laat was (tegen 17.30 terug en schemerig).

Het viel me op dat er veel afwisseling in zit. Singletracks (op snelheid en beetje technisch), ruiterpaden (vol met blad en dus zwaar), stukjes asfalt en hele stukken met boomwortels. Ook leuk dat je je eigenlijk begeeft aan de randen van het bos maar er af en toe flink dwars door heen gaat en dus op stukken komt dit je met wandelen niet 123 ziet. Mooi!

Oja...bewegwijzering is verdraaid goed zeg! Heb maar 2 plekkies (eigen schuld) gemist. Ach...
laatste keer hossen was Metallica 1999
wilbveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 395
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 01:34
Mijn mountainbike: Stevens Glide ES ; Specialized Stumpjumper FSR Elite 29-er

Gisteren deze route gefietst in combinatie met de route van Anloo. Wat de route van Anloo miste werd hier in korte tijd helemaal goed gemaakt. Lekker veel afwisseling van stukken singletracks met langere snelle stukken. In ieder geval een route om weer een keer te rijden als afwisseling.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Ben benieuwd hoe de nieuwe route gaat worden.
http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/uitbr ... 32073.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Uitbreiding en aanpassing mtb-route Gieten
DVHN | Gepubliceerd op 23 november 2014, 11:17 Laatst bijgewerkt op 23 november 2014, 13:05

GIETEN - Het Recreatieschap Drenthe heeft, na een laatste bijdrage, het beheer en onderhoud van de mtb-route door de Staatsbossen van Gieten overdragen aan de TFC Gieten.

De komende maanden wordt de route in overleg met Staatsbosbeheer aangepast. Naast aanpassing zal er ook sprake zijn van uitbreiding van het parcours, van 25 naar 33 kilometer.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Ik ben ook zeker benieuwd hoe ons thuisparcours er straks uit gaat zien. Tot nu toe een redelijk saaie route waar toch best wel veel mogelijkheden zijn. De laatste tijd zijn er op de zaterdagochtenden diverse vrijwilligers aan de slag gegaan.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

De Gieten route was nooit echt spannend, mooi dat er nu wat aan wordt gedaan.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Rond de zandafgraving is het best leuk fietsen.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Het belooft een echte metamorfose te worden! Kijk maar op https://www.facebook.com/mtbroutegieten" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hartjegieten.nl/nieuws/3259- ... bij-gieten" onclick="window.open(this.href);return false;
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Vanochtend vanaf het heideveld bij Eexterhalte tot aan Queens Grass bij Borger gefietst. Heel veel nieuwe stukken op dit traject en veel spectaculairder geworden. Vooral over de hoge zandbulten langs de grote zandafgraving naast Hemelriek lijkt haast op een soort rollercoaster trip. Heel mooi gedaan en mogelijkheden prachtig benut! Moet nog wel goed ingereden worden, maar het was al redelijk druk daar vanmorgen. Mooi gezicht trouwens ook met langs het azuur blauwe water.
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Gisteren ook even het gedeelte rond de zandafgraving gereden, en inderdaad dit is erg technisch geworden. Hiermee wordt de route een stuk spannender en een aanrader om te gaan rijden. Het is dan nog niet klaar, en daardoor nog erg mul en modderig op sommige plaatsen, maar ik heb me er best vermaakt.
Plaats reactie